Avond met de "schoonfamilie"

283 18 0
                                    

James


'JAMES NEE!' riep Sirius meteen en duwde me terug mijn kamer in.

'JE KUNT MIJN OUDERS NIET ONTMOETEN IN EEN TSHIRT VAN DE BEATLES!' riep hij.

'Rustig aan, fashonista!' wierp ik tegen. 'Als ik een shirt van de Beatles aan wil dan doe ik dat,' zei ik en ging met mijn handen in mijn zij staan.

'Prongs, ik heb gezegd dat ik je altijd zou beschermen en dat doe ik nu ook. Ik wil niet dat je aan je einde komt door mijn familie want door wordt Remus boos op mij,' zei hij en keek in mijn kast.

Hij haalde mijn smoking eruit en gaf deze aan mij. Ik zuchtte en deed de smoking toch aan.

Ik had Sirius al vier jaar over zijn ouders horen zeuren, en nu was het eindelijk tijd ze te ontmoeten.

Een kwartier later stonden we voor de deur van de Black villa.

Ik moest van Sirius een pot gel in mijn haren gooien omdat hij zei dat mijn krullen niet netjes genoeg waren.

Sirius belde aan en hun huiself deed open. Hij begleidde ons naar de eetkamer en daar zaten Sirius' ouders al.

Walburga black met een lange zwarte jurk die tot de grond reikte.

Orian Black met een lange bruine jas en een net pak eronder.

'Dus dit is de beroemde Jamer Potter, waar ik zo veel over gehoord heb,' zei Walburga en gaf me een hand.

'Dus ik ben beroemd nou? U heeft vast alleen maar goede dingen over me gehoord he,' lachte ik.

Sirius ouders keken elkaar zuchtend aan. 'Nee? Oké dan...' mompelde ik en schoof aan.

Het eten werd geserveerd en eerlijk gezegd had ik geen flauw idee wat alles was.

'Chique hoor,' zei ik en schepte een soort pasta ofzo op mijn bord.

'Wij eten normaal alleen maar pizza he Sirius,' zei ik en Sirius zuchte.

'Stop maar met praten, James,' mompelde hij.

Na een ongemakkelijke stilte kon ik het niet meer aan en begon weer te praten.

'Wist u dat ik kapitein van het zwerkbal team ben? Best cool he?' Geen reactie.

'Houdt u van sport?' vroeg ik met volle mond aan Sirius' vader.

'Nee,' was het antwoord. Lekker kortaf.

'Al hoorde ik wel dat Zwadderich de laatste wedstrijd tegen Gryfoendor gewonnen had,' zei de man.

Ik lachte. 'Wat?! Nee! Natuurlijk niet!' riep ik.

Sirius trok een wenkbrauw naar me op.

'Oke best, maar dat komt alleen door die stomme Bellatrix,' zei ik zonder dat ik het wilde.

Ik was helemaal vergeten dat zij familie was.Met boze ogen keken de ouders me aan en Sirius schopte onder de tafel tegen mijn scheen.

'Maar...ze is verder heel lief hoor. Echt een schat van een meid,' zei ik ongemakkelijk.

'Sirius! Dit is precies waarom we zeiden dat je naar Zwadderich moest.

Zodat je geen vrienden zou worden met zo'n teleurstellende leeghoofd!' riep Sirius' vader boos en ging van tafel.

Ouch. Pijnlijk.

'Deze teleurstellende leeghoofd is anders wel kapitein van het zwerkbal team,' mompelde ik.

Ik stak mijn hand boven de tafel om Sirius een high five te kunnen geven.

Maar die keek me alleen maar boos aan.

'Okee...' zei ik en trok mijn hand terug.

'Dit was gezellig maar ik denk dat ik maar eens moet gaan,' zei ik en stond op. Ik nam mijn glas dure rode wijn mee.

'Mevrouw Black, bedankt voor het heerlijke eten, waarvan ik nog steeds niet weet wat het is.'

De vrouw keek me boos aan.

'Ik hoop dat we dit snel nog eens kunnen doen,' zei ik en liep naar buiten.

Sirius kwam achter me aan en ik pakte mijn jas.

'Dat ging lekker,' grinnikte ik.

'James...ik zou je graag willen vermoorden nu, maar dan komt er bloed op het vloerkleed dat al jaren van de familie Black is en dan zou mijn vader mij vermoorden en daar hb ik momenteel niet zo'n zin in,' zei Sirius boos.

'Wie had dat gedacht? Wordt ik gered door het eeuw oude vloerkleed van de familie Black,' lachte ik en sloeg Sirius op zijn schouders.

Toen draaide ik me om struikelde over mijn voeten waardoor ik viel.

En het glas rode wijn viel mee. Over het witte vloerkleed.

Het vloerkleed dat al jaren in de familie Black zat.

'Oepsie...' zei ik terwijl ik op de grond lag.

Ik stond voorzichtig op en keek van de grote rode vlek op het voerkleed naar Sirius.

Die keek nog bozer dan eerst.

'Ga je me nu vermoorden?' vroeg ik voorzichtig.

'Ik geef je 10 seconden uitloop,' zei Sirius en zo snel als ik kon rende ik het huis uit.

The Marauders  (one-shots)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu