het nablijven van Lily

379 22 8
                                    

Sirius

'Raad eens wat er gebeurt is?' Riep ik toen in de kamer van Griffoendor binnen kwam. 'Wat dan?' Vroeg Remus.

'Lily moet nablijven bij Anderling! En ik trouwens ook, maar dat maakt niet zo veel uit.'

'Wat?!' zeiden Remus, Peter en James tegelijk.

'Sirius, hou erover op. Niet iedereen hoeft het te weten. Ik ben Hoofd Meid. Ik kan niet zomaar nablijven,' zeurde Lily.

'Ik ben Hoofd Jongen en ik moet zovaak nablijven,' zei James.

Lily negeerde hem.
'Het is jouw schuld, Sirius,' zei ze toen tegen mij.

'Mijn schuld?! Jij wilde die zwaderaren pranken' kaatste ik terug.

'Alleen omdat ik dacht dat jij zou zorgen dat we niet betrapt werden!'

'Dat zou gelukt zijn als jij niet alles had opgebiecht aan Anderling!'

'Ik raakte in paniek, oké? Ik ben dit soort dingen niet gewend.
Jullie vier verwoesten mijn reputatie,' zei ze boos en wees naar ons.

'Lils, geef ons niet de schuld.
Het is helemaal je eigen schuld.
Wij hebben je niet gedwongen om bij ons te horen, dat heb je helemaal zelf gedaan,' zei Remus.

'Remus! Jij hoort de goede Marauder te zijn die aan mijn kant staat,' schreeuwde Lily bijna tegen Remus.

'Waarom denkt iedereen dat hij goed is?' Zei James.
'Hij is duivels!'

The Marauders  (one-shots)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu