Vakantie in Frankrijk

316 20 5
                                    

Sirius

'Nee! No way!' riep Marlene. Ze kruiste haar armen en bleef stil staan.

'Wat is?' vroeg ik. 'Wat is?! Ik ga niet door dat beekje lopen!' zei ze geiriteerd.

Ondertussen liepen James, Peter, Remus en Lily al door het beekje naar de overkant.

'Kom op, het is niet eng,' probeerde ik haar gerust te stellen.

'Eng? Denk je dat ik bang ben voor water?' vroeg ze.

'Eh...je durft niet door het beekje, wat gevuld is met water, dus ja, dat is wel de conclusie die ik getrokken heb,' zei ik en zette een stap ik het beekje. 

'het zit zo, Sirius. Ik heb deze schoenen net nieuw. Ze hebben veel gekost en ze zijn niet waterdicht. Welke conclusie kun je daar uit trekken?' vroeg ze spottend.

'Dat je niet veel geld uit moet geven aan schoenen die niet waterdicht zijn...?' probeerde ik.

'Weet je wat? Ga maar. Ik wacht hier wel op jullie,' zei ze en ging op een rots zitten.

Ik zuchtte. Ik stapte weer uit het beekje richting Marlene. 'Wat ga je doen?'

Ik pakte haar vast en tilde haar op. Met Marlene in mijn arme liep ik door het beekje.

Toen we eenmaal aan de overkant waren, zette ik haar weer neer. 

Even later moesten we een over een paar rotsen klimmen met een waterval. Het water uit de waterval viel in een klein meertje dat zich onder ons bevond.

James liep vooraan en ik liep achter hem. Ik hoorde Marlene de hele tijd zuchten en kreunen.

James hoorde het duidelijk ook, wat op een gegeven moment stopte hij. waardoor ik tegen hem aan knalde en hij bijna van de rots afviel. 'Oepsie,' lachte ik voorzichtig.

'Marlene? Waarom ben je eigenlijk mee gegaan?' vroeg James Marlene.

'Omdat ik dacht dat een reisje naar Frankrijk leuk zou zijn. Dat jullie allemaal jongens-dingen zouden gaan doen en ik en Lily shoppen,' zei ze. Ze liep voorzichtig langs mij en James zodat ze kon zie hoe hoog ze was. 

'Zeg me niet dat we moeten springen,' zei ze. 'Dan zeg ik niks,' lachte ik. 

'Nee! Ik heb toch geen zwemkleren aan!' zeurde ze weer. Ik kreeg er een beetje genoeg van. Langzaam liep ik op haar af en toen ze even niet keek duwde ik haar van de rots af. Ik hoorde haar gillen en daarna een plons. 

'Weet je, jij bent officieel het slechte vriendje ooit,' zei Remus en gaf me een schouderklop.

'Sirius!' klonk van onder. 'Ja schat?' riep ik lachend terug. 'Kom naar onder nu!' riep Marlene boos. 

'Sorry. Ik heb geen zwemkleren bij me!' riep ik pestend. Marlene schreeuwde van boosheid en sloeg op het water. 

Plotseling voelde ik twee handen in mijn rug en verloor ik mijn evenwicht. Ik viel van de rots bijna op Marlene. 

'Die was voor het duwen van mijn beste vriendin!' hoorde ik Lily lachen. En even later leek ook zij te vallen. Lily plonste naast me neer en ik hoorde James lachen. 'Die was voor het duwen van mijn beste vriend!' En ja, je raad het al. Toen viel James. Maar James viel écht op me. Snel zwom ik naar boven om adem te halen. 

'Moony!' riep James naar boven. 'Die was voor...ja dat weet ik eigenlijk niet. Gewoon omdat het kan,' lachte hij. 

Ik zag Peter achter Remus staan en hij wilde hem gaan duwen. Maar Remus had hem door en pakte Peter vast en gooide ook hem in het water. 

'Die was omdat je mij erin wilde duwen!'

The Marauders  (one-shots)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu