14

451 40 4
                                    

Koulu on vihdoin ohi. Ainakin tältä päivältä. Kävelen koulun pihassa ja vedän keuhkoihini raitista ilmaa. Yhtäkkiä joku alkaa vetää minua kädestä. Menen paniikkiin. Aleksiko? Vilkaisen nopeasti. En halua saada katsekontaktia. Se on Netta. Mitä tapahtuu? Miksi?

Netta pysähtyy koulun takana ja irrottaa otteensa kädestäni. Hän hengittää raskaasti. Katson Nettaa hieman epäilevästi. Miksi hän toi minut tänne? Maassa on tupakan tumppeja ja karkkipapereita. Todella puhdasta siis. Nyrpistän näylle nenääni.
- Anja, Netta huohottaa ja katsoo minuun. Kohotan toista kulmaani kysyvästi. Tahdon tietää mitä asiaa hänellä on.
- Mä.. Mä oon tosi pahoillani, hän huokaisee. Mitä? Pyysikö hän anteeksi? Ei voi olla. Nukunko? Onko tämä unta? Ei ole. Apua.
- Oikeesti? kysyn. Epäilen vieläkin hieman. Jos tämä on jekku? Jokin tosi hauska pila? Nurkan takana on taatusti Kaisa ja Liina.
- Oikeasti. Mä kadun kaikkea mitä oon tehny sulle. Mä en tiedä miten mä voin korvata tän kaiken. Mua vaan niin pelotti, että Kaisa alkaa kiusaamaan muakin. Mut sit tajusin kuinka itsekästä toi oli. Anja, anna anteeks, Netta anelee. Hänen äänensä säröilee ja silmät kostuvat. Netta ei ole käynyt tietääkseni teatterikoulua. Alan vähitellen uskoa. Asia sulattelu on kuitenkin vaikeaa.
- Okei. Mutta mitä Kaisa tekee tänään illalla? vastaan. Ihmettelen rohkeuttani. Sanoin sanat tuosta vain.
- Miten nii? Netta ihmettelee. Hän suoristaa hieman pipoaan ja pyyhkii poskelle karanneen kyyneleen.
- Kerron myöhemmin.
- Okei. No se menee bileisiin. Sillä on suunnitelmia mitä se tekee siellä, Netta vastaa epäillen. Mitä suunnitelmia? Mitkä bileet? Netta katsoo minua ja tajuaa että haluan hänestä kaiken tiedon.
- Okei okei! Ne on Markuksen bileet. Sen ysi luokkalaisen. Kaisa haluu harrastaa seksiä ekaa kertaa Aleksin kanssa, koska Aleksi vähä niinku pakotti sen, Netta myöntyy ja kertoo loput tarinasta. Yhden asian tiedän. Aleksi on täysi paskiainen.
- Häh? Meetkö sä sinne? pääsee suustani. Netta nyökkää vastahakoisesti.
- Mutta tuu sä mun mukaan! Mä voin meikata sut ja voit lainata mun vaatteita! Mehän ollaan ystäviä? hän jatkaa. En minä voi. En ole ikinä ollut bileissä. Toisaalta äiti ei saisi koskaan tietää. Ja voisin saada ystäviä. Eikä siellä varmaan tarvitse puhua, jos musiikki on lujalla. Perhoset lentelevät villeinä vatsassani. Voisihan se olla kivaa. Kerrankin olisin normaali. Samanlainen kuin muut.
___

Moi! Mä en oo kauheen tyytyväinen tähän lukuun, mutta saa nyt käydä. :D Eihän jokanen luku voi aina olla timanttia. Kai. XD Mut nähään ensi luvussa!

SAIRAS [✔️]Where stories live. Discover now