24

385 37 4
                                    

Dudes sorry mut mä rakastan tota biisii ja niih...
___
Liina avaa pienen kahvilan oven. Astumme sisälle ja nenääni kantautuu heti pullan ja kahvin tuoksu. Aukaisen takkini ja kävelemme katselemaan tarjottavia. Pengon repustani lompakon. Siellä on kympin seteli. Netta valitsee tummasuklaakakun palasen ja latten. Liina ottaa pienen pinkin leivoksen ja mustaa kahvia. Katselen kaikkia tarjottavia vesi kielellä. Päätän kuitenkin ottaa Dumle kakkua ja maito kahvin sokerilla. Kaisa valitsee croissantin ja smoothien.

Maksoimme ja löysimme mukavat paikat kahvilan nurkkapöydästä. Asetan lautasella lepäävän kakunpalani ruskealle puiselle pöydälle ja pistän kahvin sen viereen. Istumme kaikki pöydän ääreen. Tuolit ovat mukavan pehmeät ja tehty valkoisesta keinonahasta. Siemaisen kahvia. Hieman kuumaa.
- Kaisalla on vähän kerrottavaa, sanon ja katson Kaisaa rohkaisevasti. Kaisa huokaisee syvään. Liina ja Netta katsovat häntä odottavasti.
- Mun.. Isä.. se aina löi mua. Me kerrottiin siitä Anjan kans opelle, Kaisa mumisee ja katsoo croisanttia.
- Vau. Onneks kerroitte. Miks et sää aikasemmin sanonu? Liina ihmettelee ja maistaa omaa kahviaan.
- Mua pelotti, Kaisa huokaisee ja imaisee smoothieta pillillä.
- Ei sun ois tarvinnu. Sä voit aina kertoo meille! Netta sanoo lempeästi. Kaisa katsoo molempia hymyillen.
- Kiittäkää Anjaa. Ilman sitä mä en ois voinu, Kaisa huomauttaa ja katsoo minua hymyillen. Hymyilen arasti. Muistan suudelman yhä kirkkaasti. Liina ja Netta hymyilevät minulle kiitollisina.

Kaisa on jo syönyt croissantin ja Netta on puolessa välissä kakkua. Minä ahmin kakkunpalani jo aikoja sitten. Tuntuu taas niin hyvältä olla elossa. Liina näykkii leivostaan ja valittaa sen olevan liian makea, joten Netta suostuu jakamaan kakkuaan.
- Ja yks asia, Kaisa möläyttää yhtäkkiä. Katsomme kaikki häntä odottavasti. - Mä suutelin Anjaa.
Kaikki ovat hetken hiljaa. Tuo tuli aivan puskista. Miten hän voi ihan yhtäkkiä sanoa sen? Sydämeni tykyttää ja perhoset lentelevät vatsassa.
- Sehän on upeeta, Liina yskähtää.
- Ootteks te yhessä? Netta kysyy silmät pyöreinä ja siemaisee lattea. Katson Kaisaa.
- No. Anja. Haluuks olla mun tyttöystävä? Kaisa kysäisee ja katsoo minuun hymyillen. Mitä? Minäkö? Kaisan? Siis totaalinen OMG. Katson Kaisan silmiä. Ne kimaltelevat. Jospa voisin kokeilla suhdetta hänen kanssaan? Ihan vain kokeilla.
- Mä.., mumisen ja katson muita.
- Suostu nyt! Liina parahtaa ja pöydälle lentää tummasuklaakakun murusia. Netta naurahtaa.
- Okei! Mä suostun! nauran. Kaisa halaa minua ja suutelemme varovasti. Katselen muita ihmisiä kahvilassa, mutta he eivät tainneet edes huomata. Helpotus. Tähän asiaan pitää vielä tottua.
- Te ootte aika söpö pari. Pakko myöntää, Netta sanoo heleästi.

Juttelimme hetken ja Kaisa joi smoothien loppuun ja Liina söi Netan kakun. Minä puolestani melkein join kahvini loppuun. Yhtäkkiä kahvilan ovi kolahtaa ja sisään astuu meidän ikäisemme poika. Netta katsoo tulijaa ja ryntää tämän luo. Me muut katsomme toisiamme ihmeissämme. Netta tuo pojan luoksemme käsikynkässä.
- Tää on Daniel, hän esittelee. Daniel heilauttaa kättään ja vastaamme vilkutukseen. Netta suutelee Danielia pitkään. Sen suudelman taisivat muutkin asiakkaat huomata. Ainakin nyrpeistä katseista päätellen.
- Häääh? Mikset sä oo kertonu? Liina kiljaisee. Se saa asiakkaat entistäkin nyrpeimmiksi. Netta vain naurahtaa.
- Sori. Mä kerron. Lupaatteko että uskotte mun joka sanan? Netta kysyy hymyillen.
- Tottakai! huudamme kuorossa.
___
Noonni! Tämä oli hyvät ihmiset tämän kirjan LOPPU. MUTTA, tälle kirjallehan tulee nyt JATKO-OSA! Swippaa seuraavaan lukuun niin siellä näet infoa tulevasta osasta! (Jatko-osassa saatte selville kuka toi Daniel on! :D)

SAIRAS [✔️]Where stories live. Discover now