Kaisa katsoo minua arvioivasti. Aivan kuin tämä päätös olisi yksi hänen vaikeimmistaan. Tunnen Kaisan katseen porautuvan lävitseni ja haluaisin kadota.
- Okei, hän huokaisee lopulta ja purjehtii pois. Luultavasti keittiöön ottamaan toisen huikan alkoholia. Iso kivi vierähtää hetkeksi pois sydämeltäni.
- Aleksi ei kyl pääse tästä niinku koira veräjäst, Liina tiuskaisee. Netta nyökkää Liinalle ja molemmat kääntävät katseensa minuun. Huokaisen raskaasti ja nyökkään päätäni vastahakoisesti.Istumme hulppealla terassilla. Minulla tuskin olisi moiseen varaa edes unelmissani. Liinalla ja Netalla on molemmilla pahvimukit käsissä, joista he aina välillä hörppivät.
- Maista nyt Anja! Liina hihittää ja työntää mukia kiinni naamaani.
- En! kiljaisen, mutta pakostakin vähän naurattaa. Jospa tästä illasta tulisikin hyvä? Voisin vain unohtaa Aleksin ja jatkaa eteenpäin. Netta ja Liina eivät kyllä suostuisi siihen. Tuntuu, että he ovat uusia ystäviäni. Ajatus saa minut iloiseksi. Harmi vain etten ole vielä hyvissä väleissä Kaisan kanssa.Menimme samaisella maasturilla kotiin. Onneksi Aleksi tullut tällä kertaa. Kaisa oli tehnyt hyvin selväksi ettei halua nähdä Aleksia enää kuuna päivänä. Ymmärrän kyllä miksi, enhän minäkään halua. Ainakin yksi asia mikä yhdistää minua ja Kaisaa.
Riuhdon ahdistavan mekon pois päältäni ja lapon sen kauniisti sängylleni. Netta sanoi, että voin palauttaa sen hänelle huomenna koulussa. Laitan sen siis jo valmiiksi reppuun. En todellakaan tahdo menettää ensimmäisiä ystäviäni. Laitan balleriinat reppuni viereen ja vaihdan yöpuvun. Äidin pitäisi tulla huomenna. Päätän tekstata hänelle sillä ikävä kourii jo sisintä kurjasti.
Minä: Moi äiti! Tuuks sä huomenna?
Äiti: Joo, kulta! Mulla on nyt kiire mutta rakastan sua! <3
Minä: Samoin.Paiskaan puhelimen sängylle. Aina äidillä on kiireitä. Hänellä ei ole koskaan aikaa minulle. Tuskin hän edes haluaa varata aikaansa minulle.
Tajuan etten ole syönyt kuin omenan koko päivänä ja nälkä on aivan liian suuri. Laahustan keittiöön ja avaan jääkaapin. Ei paljoa mitään. Pari äidin jättämää valmisruoka pakkausta ja.. purkki banaani jogurttia! Se saisi kelvata tällä kertaa. Avaan kuivauskaapin ja otan sieltä lempi mukini. Siinä on kuva Batmanista. Kaadan mukiin jogurttia ja törkkään sinne muovilusikan.
___
Tässä luvussa ei oo mitään kauheen jännää sisältöä mut ihan sama. :D Kiitti ihan sikana ku jaksatte lukea tätä! <3 Se merkkaa mulle tosi paljon! :3
YOU ARE READING
SAIRAS [✔️]
Teen FictionAnja on kahdeksannella luokalla ja haluaa vain olla normaali. Se on kuitenkin vaikeaa, jos vihaa itseään. Hedelmät ja vessoissa piileskely kuuluu joka päiväiseen rutiiniin. Pian yksi kiusaajista kuitenkin alkaa havaita tekojensa seurauksia ja tarjoa...