30
Tam bu sırada camdan bir tıkırtı duydu, "umarım Semih'tir" diye düşündü, hemen kalkıp baktı, aşağıda Semih vardı.
Camı açtı: "Yine mi sen?!"
"Özür dilerim. Kısa bir süre sonra gideceğim.
"Sarı pisik ne işin var burada?"
Semih sevdiği sözleri duymuştu ve güldü hafifçe: "Bir daha der misin?"
"Yürü git be! Niye geliyorsun evime? Sapık mısın nesin?"
"Gelmeden edemedim. Canını sıkmayan gelmedim yemin ederim ki." Dedi Semih, tatlı tatlı gülümsedi, mavi gözlerinin içi parlıyordu.
Ayla'nın o an öfkesi kırılmıştı.
"Ne istiyorsun benden? Defolup gider misin oradan. Babam seni görürse fena pataklar; karışmam bak."
"Endişe etme. Az sonra gideceğim."
"Derdin neyse söyle ve kaybol. Bak babam seni görürse hiç iyi olmaz. İyiliğimi istiyorsan çabuk git buradan."
"Peki peki. Dün düşerken bana yardım ettin. Sana teşekkür etmeye geldim. Elini cebine attı ve kağıdı çıkardı. Sana bir şiir yazdım. Kağıdı taşa sardım, atayım da oku."
"Gerek yok. Ben sana iyi ki yardım etmedim. O sana ders olmadı mı?"
"Ölseydim?"
"Hak ederdin."
"Şiiri senin için yazdım ve sana hediye edeceğim onu. Lütfen beni kırma. Al bunu. Yoksa burada sabaha kadar beklerim."
"Of. At öyleyse ve çek git."
Semih taşı ona attı. Taş içeri düştü.
Ayla, heyecanla; adeta yere, taşın düştüğü noktaya kedi gibi uçtu ve taşı aldı. Pencere önüne geldi.
"Tamam, git."
"Oku."
Ayla şiiri açıp okumaya başladı:
tut beni kız
aşağısı uçurum
aşağısı gül bahçesi
ölürsem öleyim
ölürsem yeniden doğarım!
tut beni kutsal kız!
tut beni tutkum!
cenneti gördüm gözlerinde.
sonsuz iyilikler ve güzelliklerin merkezinde ol yaşadıkça ve öldüğünde.
Semih Karaman
Ayla, aşağı baktı: "Okudum şiiri. Sana iyi geceler."
"Bir şey demeyecek misin, bir yorum, iyi ya da kötü bir eleştiri. O şiiri senin için yazdım!"
"Aptalcaydı. Çok saçmalıydı. Hiç hoşuma gitmedi."
"O zaman süper." Tatlı, büyülü bir ifadeyle baktı, "henüz yolun çok başındayız tatlım" dercesine.
Semih, "okey, her şey yolunda" işareti yaptı, dalgıçların yaptığı gibi, ona göz kırptı ve gökkuşağı gibi gülümsedi, fırlayıp uzaklaştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İKİ GENÇ KIZIN HİKAYESİ
RomanceAyla ve onun can dostu Hatun'ın hikayesidir bu. Ayla, ormanda çok güzel bir villada oturmaktadır ailesiyle, zengindir. Ayla Hatun'la serseri kız olma yolunda ilerlemektedir, babası böyle düşünmektedir, baba kızının sorumluluk sahibi kızlar gibi davr...