Bölüm 50

16 19 0
                                    

49

"Ne yapayım. İnsan bir şeye tutunmak istiyor."

"Bir tane de ben içebilir miyim?"

"Elbette."

İdris de sigara yaktı.

Aşçı Nezaket kalmıştı. Nur, onunla mutfağa gitti.

"Güzel bir kadınla evlenmişsin" dedi Hayriye.

İdris gülümsedi acı acı: "Öyle" dedi.

Kadir, gençlere bavulları hangi odalara taşıyacaklarını gösteriyordu bu sırada.

Nezaket becerikli bir kadındı, makarna pişirdi, salata yaptı, tavuk kızarttı, sütlaçla birlikte masaya yerleştirdi Kahvaltılıkları da masaya yerleştiriyordu. Nur da ona yardım etti.

Yemek yendi ve herkes kendi odasına çekilirken Hayriye ve Nur karşılıklı sigara yakmış, sohbet ediyordu verandadaki üç kişilik salıncağa oturmuşlardı.

İlk başta ikisi de ne diyeceğini bilemiyordu.

"Sizi gördüğüme sevindim" dedi Nur, "çok güzel gözleriniz var, yüzünüz de çok güzel, saçlarınızı çok zarif yapmışsınız, arada ben de böyle yaparım, leydiler böyle yapar," (güldü) "hayret, İdris'in gözleri kara."

"Babasına çekti o... Ben de seni gördüğüme sevindim. Sizli bizli konuşmana gerek yok."

"Peki."

"İçinden geldiği gibi ol."

"Nasıl isterseniz." Güldü, "ağzımdan kaçtı."

"Kahve sever misin?"

"Çok. "

"Kahve kafamı ve midemi deliyor; ama olsun. Delik iyidir. Hava alır organ."

Nur güldü: "O zaman kahve yapalım. Sen otur, ben yaparım, anne."

"Anne mi dedin?"

Evet. Ne oldu ki? Kızdın mı yoksa?"

"Anne demen kulağıma çok hoş geldi."

"Sen de kızım diyebilirsin." Güldü.

"Anlaştık. Kahveyi beraber yapalım mı, neyin nerde olduğunu öğrenirsin?"

"Güzel olur."

Kahveleri alıp verandaya geçtiler.

"Sizi, pardon seni anneme benzettim" dedi nur, bana onu andırdın, seni ilk gördüğümde."

Hayriye gülümsedi: "Oğlum çok güzel ve iyi kalpli bir kadınla evlenmiş. Buna sevindim gerçekten."

Nur'un yanağına dokundu ve okşadı, sonra saçlarını.

"Güzel saçların var."

"Teşekkür ederim."

Hiç kız doğurmadım, aslında çok istedim; ama olmadı, tek İdris angutu oldu."

Nur güldü: "İdris senden hiç söz etmedi. Neden acaba? Bu kadar güzel bir insandan neden söz etmez ki, ahmaklık olsak gerek."

"İdris iyi kalplidir."

"Ama bir ara yalvardım aileni anlat diye, trafik kazasında öldüler dedi, sonra ölmediler dedi, canımı sıkıyor bu konu, lütfen kapat dedi."

"İdris, her zaman iyi bir çocuktu."

"Kocaman torunların var, buna ne diyeceksin?" Güldü.

İKİ GENÇ KIZIN HİKAYESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin