Seminggu Kemudian ..
Rajmin POV
"Bro, jom teman aku prgi cafe , class kita cancel jo, semua pensyarah ada meeting mengejut" Sambil mengangkat tangannya ke bahu Rajmin.
Rajmin hanya mengikut sahaja syafiq, dia takde mood sebenarnya .Tiba-tiba dia melihat Mia dari jauh menujuh ke arah nya. Serta merta mood dia bertukar happy, sapa tak happy orang yang kita suka plus sayang ada kat depan mata. Tapi hanya di simpan didalam hati.
"Assalamualaikum Mia, awak nak ke class ke? Class kita cancel hari ni semua pensyarah tiba-tiba da meeting pulak." Rajmin bertanya kepada Mia sebaik saja berada dekat dengan mia. Hati tunggu sat, hang jangan kerja keras lagi
"Waalaikumsalam, lah yeke, hmm takpe lah thanks for your informatian, Syera jom p cafe, aku nak minum lah haus pulak." Belum sempat mereka beredar, rajmin sudah menyampuk dahulu.
"kalau tak keberatan boleh kami join sekali, lagipun saya ada sikit nak tanya pasal subjek keusahawanan, awak kan pandai dalam subjek tu"
Syafiq seakan tak percaya dengan apa yang dia dengar sebentar tadi, biar betul dia ni nak belajar, setahu aku mana pernah dia ambik kesah pasal pelajaran. Hmm orang kalau dah jatuh cinta macam ni lah angau.
"Hmm boleh juga, lagi best kalau ramai selalunya sya dan mia je study" kata syera.
Mia hanya tersenyum dengan kata syera. Mereka berempat duduk di sebuah pondok cafe sambil memesan minuman masing-masing.
"Hmm syera nanti projek keusahawanan tu kau satu group dengan sapa?." Tanya syafiq dengan Syera untuk memecahkan kesunyian.
"Well, macam biasa dengan Mia lah, tapi lagi 2 orang kami nak kena cari, kenapa korang nak join ke"
"Boleh ke, i mean kalau tak menyusahkan boleh ke kami join" rajmin cuba control dirinya depan Mia, malu wei kalau kantoi.
"Boleh je,yang penting semua bagi kerjasama, saya tak kesah nak satu group dengan sapa" Mia dari dulu lagi tidak kesah stu group dengan sapa tapi, dia dengan syera memang tak dapat di pisahkan, kemana sahaja dia pergi,mesti syera ada, macam belangkas.
Rajmin seakan berada di awang-awangan, memang dari dulu lagi dia nak satu group dengan mia, so senang lah hari-hari nak jumpa mia dengan alasan yang kukuh.
Tiba-tiba telefon Mia berbunyi. Nak angkat ke tak ek. Hmm angkat je lah.
"Hello, awak kat mana tu, saya nak jumpa sekrang". Kedengaran suara Tengku Aakif di talian
"Hmm, saya kat cafe btw awak ni sapa?"
"Tengku Aakif . Saya ada hal nak bincang dengan awak. Kita jumpa kat tempat parking student dalam 5 mint"
"Ok" Mia terus mematikan telefon tu lalu mengemas barang-barangnya.
"syera, Tengku Aakif nak jumpa aku" Bisik Mia
"Ada hal apa dia nak jumpa kau?" Tanya Syera
"Entah lah, aku jumpa kau kat rumah ek, sorry guys saya tak dapat nak join study ni, lain kali je lah ek" selepas sahaja menyalam syera. Mia terus berlalu ke tempat parking.
"Hmm Syera .. Mia nak p mana tu?" Tanya Rajmin. Baru sahaja jumpa, Buah hati dah pergi. Hishh . Keluhan Rajmin di dalam hati.
"Entah, aku pun tak tahu." Balas Syera
________________________________________________________________________________
Hihihihihi hari ni bnyak plak masa author nak update. Maklum lah tempat praktikal WIFI free hahaha .. Plus idea mencurah-curah plak.
Ha .. Rupanya Rajmin ni ada hati dengan Mia. Tapi malu lah plak nak confess.. Jangan dah Mia setuju dengan Aakif baru sibuk nak confess
eh tapi , Mia setuju ke dengan Aakif? hmmm
Ok lh jngan lupa vote.!!!
YOU ARE READING
My SweetHeart Miss Montel
RomanceAakif buntuh dengan rancangan yang nenda lakukan. Takkan aku nak kawin dengan tengku Sofea. Memang tak lh aku kawin dengan dia. Dah lh gedikss Aakif menceritakan kepada bondanya dan bondanya mula menyusun rancangan untuk aakif Hmm ni lagi stu, tpi...