Part 25

1.4K 59 2
                                    

"Aakif .. kamu sorang je .. Mia mana?" Tanya Tengku Maimunah.

Setibanya Tengku Aakif di muka pintu, terus dia di kejutkan dengan nendanya.

"Eh .. Nenda bila sampai, tak cakap pun nak datang." sambil tersengih

"Baru je sampai .. saja nenda tak beritahu nak datang surprise. Ni Mia mana.?"

"Oh .. Mia .. Mia kat kolej lagi. Aakif balik ni pun sekejap je. Lepas tu g kolej lagi."

Tiba-tiba di depan pintu ada orang memberi salam.

"Assalamualaikum .. eh nenda bila sampai." Terus Mia salam Tengku Maimunah.

"Waalaikumsalam .. baru je sayang. Kenapa tak balik sama-sama dengan Aakif. Aakif tinggal kan kamu ke."

"Takde lah nenda. Tadi Mia ikut dengan kawan Mia .. syera. Ingatkan nak stay kat rumah sewa. Tapi lupa pula yang Mia tinggal borang untuk Malam ni."

"Hmm .. Nenda .. awak saya naik dulu." Kata Tengku Aakif

Tengku Aakif bergegas ke atas untuk mengambil bajunya yang akan dia pakai malam ni. Dia taknak Maisara menunggunya lama.

"Mia pun sama nenda. InsyaAllah malam ni Mia balik awal ye." Lalu mencium pipi Tengku Maimunah

"Hmm, yelah." Senyum Tengku Maimunah

Mia membuka pintu bilik mereka. Kelibat Tengku Aakif yang sedang mencari sesuatu di bilik wardrobe.

"Awak saya tanya boleh." kata Mia

"Lain kali je lah ye, saya nak cepat ni ok.. bye" Kata Tengku Aakif.

Belum sempat Mia berkata, Tengku Aakif berlalu pergi. Mia pergi ke arah balkoni bilik mereka. Mi perasan sewaktu masuk ke rumah, dalam kereta Tengku Aakif ada seorang perempuan.

'Mungkin, dorang kawan je kot' gumam Mia.

***************

Suasana dewan meriah dengan lagu bollywood. Semua student yang masuk, berpakaian ala Bollywood malam itu. Masing-masing mempunyai ragam. Tapi yang menarik perhatian sudah tentu lah Tengku Aakif and the Geng. Handsome bergaya dengan berbaju punjabi.

"Sara .. tengok tu Tengku Aakif." Kata Tengku Sofea

"Kejap tau .." kata Maisara

Tersenyum Maisara melihat Tengku Aakif. Dia berlari kecil kepada Tengku Aakif. Tengku Sofea menyimpan senyuman sinisnya itu. The Tengku's yang melihat kedatangan Maisara meluat dengannya.

 The Tengku's yang melihat kedatangan Maisara meluat dengannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Baju yang Maisara pakai Malam gala)


"Tu dia ulat betina dah mai dah" Kata Tengku Nazim

"Hai guys .. wow cantik baju korang, sesuai nampak Handsome." Puji Maisara.

"Waalaikumsalam Sarah, Thank you atas pujian nya." Sindir Tengku Rayyan.

My SweetHeart Miss MontelWhere stories live. Discover now