Part 39

1.8K 53 11
                                    

 Hubungan Mia dan Tengku Aakif bukan lagi rahsia keluarga malahan sudah pun di ketahui umum. Mia agak kekok pada mulanya apabila hubungan mereka terdedah, ialah setiap gerak geri pasangan itu sentiasa menjadi perhatian pelajar-pelajar. Namun lama kelamaan Mia boleh masuk dengan persekitaran nya sekarang.

"Sayang petang ni Ami stay yee, ade class Prof Helina." tutur Tengku Aakif

"Hmmm kalau macam tu, sayang balik dengan Syera lah".

"Ok sayang, hati-hati but hmmm sayang ~~"

"Yee ~~"

"Kalau Ami balik nanti, Ami nak makan daging masak black pepper boleh?"

"Daging..?!! emmm Ami ku intan payung kumalak jantung baby. Lately ni Ami selalu makan macam-macam and sejak bila Ami makan daging. Bukan Ami tak makan daging ke."

"Entah lah sayang, tapi betul Ami teringin sangat makan daging. Please sayangggg "

"Yela yela. Nanti sayang singgah supermarket beli barang"

Tengku Aakif mengeluarkan dompet lalu menghulurkan duit RM100 sebanyak 5 keping kepada Mia

"Eh .. Ami banyak sangat ni.. takpe sayang ade duit yang Ami bagi minggu lepas, tak habis lag tu" Mia menolak pemberian Tengku Aakif

"Sayang takpe, sayang ambil je duit ni. Selebihnya sayang simpan. Hmm ok lah sayang Ami dah kene gerak ni. Kalau ade ape-ape sayang call Ami or whatsapp ke. Bye sayang love you." Kata Tengku Aakif sambil mencium dahi wanita kesayangan itu.

Belum sempat Mia berkata apa-apa khalifa nya itu pergi meniggalkan kesan ciuman di dahi nya dan tindakan suami nya itu sentiasa membuat dirinya terpaku.

"Love you more My Ami"

_________________________________________________________________

SUPERMARKET CYBERAYA

Mia melihat perbandingan harga barang di bahagian barangan dapur, walaupun suaminya itu dari keturunan di Raja dan mempunyai kekayan yang tersendiri. Mia sentiasa mengamalkan sikap berjimat cermat dalam segala hal dan Mia juga acap kali mengingatkan dirinya agar tidak boros.

Sedang kusyuk melihat bahan masakan tiba-tiba ada seseorang mencuit bahunya.

"Haii Mia, sorang je hmm suami awak mana"

"Eh .. Rajmin. Ha ah saya sorang je. Ami saya hmm maksud saya, suami saya ade class petang ni maybe sampai malam kot."

"Ooo Mia can I ask you something?"

"Ya sure .. apa dia"

"Macam mana awak dengan Aakif boleh kahwin. I mean suami isteri"

"Jodoh Rajmin. Semua tu kehendak Allah"

"Ye saya tau tu .. but how?"

"Panjang ceritanya. Tapi tu biarlah antara saya dan Aakif je tau. Harap awak faham"

"Oo ya of course. Sorry for that"

"Its ok.'"

"Hmmm Mia are you happy with him?".

"Alhamdulillah saya happy dengan suami saya sekarang." sambil tersenyum Mia berkata

" Ok lah Rajmin saya nak kene balik ni. Nanti kita jumpa lagi byee assalamualaikum."

"Oo ok .. waalaikumsalam"

Rajmin melihat Mia yang pergi meninggal kan dia setelah wanita itu mengundur diri untuk pulang.

"Im happy if you're happy Mia."

Dia tau Mia tidak berpura-pura apabila ditanya tentang kebahagiaan wanita itu bersama suaminya. Malahan senyuman terpampang di wajah wanita yang pernah membahagiakn dia tanpa sedar.

'Nampaknya kau kena move Rajmin'

Bisik hati kecilnya.

My SweetHeart Miss MontelWhere stories live. Discover now