Part 7

1.5K 62 0
                                    

Majlis pertunangan dan pernikahan alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar dan sederhana. Atas permintaan Mia majlis itu dibuat secara tertutup cukup sekadar keluarga dan kenalan rapat sahaja. Puas juga Tengku Zaliha dan Nek Masmarah memujuk namun ditolak secara lembut oleh Mia.

Pertunangan dan pernikahan dilakukan serentak Jam 9 pagi majlis pertunangan selang 4 jam majlis pernikahan pulak di lansungkan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pertunangan dan pernikahan dilakukan serentak Jam 9 pagi majlis pertunangan selang 4 jam majlis pernikahan pulak di lansungkan. Nasib baik tempoh hari sewaktu mia dibawa berjumpa dengan Nenda Tengku Aakif, hati tua nya itu sekejap sahaja terpaut dengan kesopanan dan cara nya.Sampai lupa dengan rancangan asalnya.

"Mia kau ok ke .?" tanya syera

"Aku ok lah. Jangan lah risau InsyaAllah aku yakin dengan keputusan aku. Lagipun kalau nak undur balik pun dah terlambat, sekarang kan aku dah jadi isteri Aakif"

"Hmm takde lah aku cuma risaukan kau je, yelah kamu dua kahwin bukannya suka sama suka. Ni macam mana dengan Nek Som, dia dah tahu ke belum..?"

"Nek Som dah tau dah, cuma dia tak boleh datang sini sebab  every week kena jumpa dengan doktorkan. Alhamdulillah dia restu hubungan aku dengan Aakif. Dia kata tak lah dia susah hati nanti, sebab dah ada yang jaga."

"Emm bagus lah tu. Ni aku nak balik dulu tau, jaga diri kau baik-baik. Kalau dia pukul kau cepat-cepat bagitau aku. Nanti aku tibai dia dengan besi" sambil menunjukkan muka garang.

"Hahahaha, yang kau nak tibai tu suami aku, ape lah kau ni. Syera jangan bagitau sapa-sapa pasal hal ni tau. Aku tak sedia lagi lah nak orang tau. Aku harap kau faham." menampakkan muka cute.

"Hmm yelah aku faham, Ok lah bye Assalamualaikum."

"Waalaikumsalam" Sebelum pergi mereka berpelukan.

Selepas sahaja Syera pergi. Mia terus sahaja naik ke bilik pengantin. Memandangkan masa itu semua tetamu sudah beransur pulang. Hanya tinggal keluarga terdekat sahaja. Sampai sahaja dia di puncak tangga, tiba-tiba dia ditegur oleh seorang gadis..

_____________________________________________________________________________

Hello guys .. sorry sis lambat update .. And sapa yang tegur Mia tu ..??? 

Hmm .. sbnarnya gmbar diatas adalah baju sahaja  yang Mia pakai .. bukan orang nya ya ..

ok lah enjoy .. Maaf part ni pendek .. hihihi 

jangan lupa vote tau ..  

My SweetHeart Miss MontelWhere stories live. Discover now