"Mia kenapa gelap ni .. wei korang jangan takut kan aku .. nanti.."
Tidak selesai lagi Hana berbicara. Tiba Tiba ..
"Surprise .!!! Happy Birthday To you, Happy Birthday To you .. Happy Birthday to Hana .. Happy Birthday To you"
Matanya yang telah di tutup itu menjadi terang di ikuti dengan nyanyian Mia, Syera, Syafiq, Tengku Rajmin dan Helena. Hana mengalirkan airmata gembira dengan kejutan Hari jadinya itu. Tidak sangka impian untuk mendapat kejutan dari sahabatnya itu tercapai.Birthday nya itu di sambut di Bungalow Resort Pulau Mabul, yang di tempah khas oleh Tengku Rajmin dan Syera
Tengku Rajmin dan Syafiq sudah sampai ke Semporna sehari sebelum Birthday Hana. Kononnya nak bercuti tapi sebenarnya hmmm .. reader tahu-tahu lah kan tujuan Tengku Rajmin .. hihihi. Oleh sebab nak melaksanakan misi itu. Tengku Rajmin sanggup menjadi penaja utama sepanjang mereka berada di Pulau Mabul.
"Kamu bah jahat, Btw thanks guys .. Ini lah hari jadi ku yang the best birthday surprise in my life.. Thank you again"
"Almost welcome birthday girl. Now make a wish"ucap Mia
Petang itu mereka bersuka ria di tepi pantai Pulau Mabul. Hari jadi Hana bertemakan BBQ di tepi pantai. Mereka bernyanyi di selang seli kan dengan game yang telah Helena sediakan.
"Len .. aku g bilik kejap. Aku tertinggal hadiah Hana."
"Oh Ok .. nak aku teman tak?" Soal Helena
"Its ok aku g sendiri. Tak lama pun"
********
Tengku Aakif yang baru sahaja keluar dari chaletnya, sedar akan kehadiran yang amat dia kenali. Dia cuba melihat lagi sekali figura itu.
'Memang sah dia, apa dia buat kat sini' Gumam Tengku Aakif.
Mia yang sedang leka melihat handphone, tersentak apabila tangannya di tarik oleh seseorang. Bulat matanya kerana melihat insan yang menariknya itu.
"Apa kau buat kat sini, bukan kau kat Semporna ke?" Marah Tengku Aakif
"Erk .. hye .. saya .. saya .. Saya memang kat Semporna pun" Jawab Mia.
"Kau jangan nak buat lawak ek. I means what are you doing at here. Kau follow aku kan" dengan nada yang tegas
'Aduh .. macam mana aku lupa yang dia ni bercuti kat sini' Gumam Mia
"Eh tak .. saya tak ikut awak pun, actually saya hanya ikut plan syera je nak sambut birthday kawan saya kat sini. Saya lupa pula yang awak pun holiday kat sini" Terang Mia. Takut juga dengan renungan tajam Tengku Aakif
'Hish .. Mia badan je besar tapi penakut' Bisik hatinya
"Hish .. ingat kan boleh lah in a few days ni tak tengok muka kau. Kau ni kan, tak boleh buat hidup aku senang kan"
"Sorry lah, saya janji saya takkan muncul depan kawan-kawan awak. Hmm kita buat tak kenal je ye. Lagipun kami dah nak balik besok dah." Mia siap angkat tangan seperti angkat sumpah.
"Fine .. aku pegang janji kau. Btw, aku nak ingatkan kau. Jangan sampai Mummy tahu keadaan kita kat sini. Ingat tu."
Mia hanya mengangguk tanda faham. Setelah itu, dia berlalu pergi mendapatkan kawan-kawannya.
"Kau pergi mana?" Soal Syera
Mia mempamerkan sengih kepada Syera lalu menunjukkan bungkusan hadiah yang dia ambik di chalet tadi. Syera membuat mulutnya bentuk 'O' sebagai tanda faham. Mia mencari kelibat birthday girl yang mereka raikan.
"Hana .. Ni hadiah aku untuk kau, harap kau suka ye" kata Mia
"Ya Allah, thanks Mia."
Sedang mereka leka dengan hiburan dan gelak ketawa. Mia seperti mendengar seseorang yang meminta pertolongan. Mia terdengar suara itu lalu, matanya melilau mencari dimana datangnya suara itu. Tapi tidak pula di sedar oleh kawan-kawannya.
Tidak jauh dari tempat mereka, Mia menangkap kelibat Tengku's di pesisiran pantai dengan muka yang panik. Eh tu bukan dorang ke tu, tapi, mana Tengku Aakif. Tersedar dengan ketiadaan Tengku Aakif, Mia berfikir ..
'Jangan-janga..'
"AAKIFFF ..."
Mia berlari ke arah laut dan berenang untuk mendapat kan Tengku Aakif yang terkapai-kapai. Mia melakukan safety rescue kepada Tengku Aakif dan menariknya ke darat. Manakala kawan-kawannya yang lain tercengang dengan jeritan Mia sebentar tadi.
Sampai sahaja di daratan. Mia cuba menyedarkan Tengku Aakif
"Awak .. Awak. Saya ni Mia. Awak ok tak. Tengku Aakif. Saya pembantu kecemasan boleh saya bantu."
Tiada Respond dari Tengku Aakif, dengan tenang terus sahaja Mia melakukan CPR dari mulut ke mulut.
Semua yang menyaksikan situasi itu terkejut. Terutamanya Tengku Rajmin. Tidak lama Kemudian, selepas 2 kali Mia melakukan CPR, Tengku Aakif sedar dengan mengeluarkan air yang berlebihan dari mulut.
"Hei .. Awak, saya ni Mia. Alhamdulillah awak dah sedar" Dengan tercungap-cungap Mia berkata, Mia bernafas dengan berat akibat dia melakukan prosuder CPR tadi.
Dengan muka yang pucat, Tengku Aakif menggigil kesejukkan, terus sahaja dia memeluk Mia. Dia sudah tidak kisah dengan keadaan sekeliling. Terasa kehangatan di tubuhnya apabila dia memeluk Mia.
"Everything its fine, ok. Korang tolong Saya papah Tengku ke bilik" Pintah Mia
The Tengku's semua menolong Mia memapah Tengku Aakif ke bilik lelaki itu. Syera perasan yang Tengku Rajmin masih tercengang dengan situasi yang berlaku sebentar tadi.Kesian pula melihat keadaan Tengku Rajmin. Mesti dia kecewa
YOU ARE READING
My SweetHeart Miss Montel
RomanceAakif buntuh dengan rancangan yang nenda lakukan. Takkan aku nak kawin dengan tengku Sofea. Memang tak lh aku kawin dengan dia. Dah lh gedikss Aakif menceritakan kepada bondanya dan bondanya mula menyusun rancangan untuk aakif Hmm ni lagi stu, tpi...