Suasana sambutan hari jadi Tengku Haikarl begitu meriah sekali. Para tetamu yang lengkap memakai baju mengikut tema dan alunan lagu yang bersesuai pon membangkit lagi aura majlis itu. Orang yang paling sibuk dalam majlis ini sudah semestinya Tengku Haikarl dan The Tengku's. Maklum lah kawan-kawan The Tengku's juga merupakan kawan-kawan Tengku Haikarl.
"Eh makan lah dulu saya aku kesana jap" kata Tengku Haikarl kepada tetamunya.
Tengku Haikarl menuju ke arah Tengku Nazim.
"Nazim .. mana Aakif dengan Mia ni. Tak nampak batang hidung pon."
Tengku Nazim yang sedang menjamah brownies cookies itu berpaling melihat tuan empunya suara.
"Tadi aku ada call.. macam biasalah dengan tiga perkataan dia tu 'ON THE WAY'."
"Hahaha kau ni Nazim .. ade-ade je lah. Tak lah aku cuma tanya je sebab dah pukul berapa ni tak sampai lagi."
Tengku Nazim sekadar menjungkit bahu nya sahaja lalu menjamah kembali brownies cookies kegemarannya.
Tidak lama selepas itu muncul Tengku Aakif dari belakangnya dan menepuk bahunya.
"Weii bro sorry lambat. Tadi aku dan Mia pick up Syera dulu sebelum kesini." Sapa Tengku Aakif .
"Hmmm takpe lah yg pnting kau dtang .. ni isteri kau mana?."
Belum sempat Tengku Aakif menjawab, muncul Mia dan Syerah.
"Assalamualaikum semua .. maaf lh kami lambat .. " kata Mia
Ucapan salam Mia di sambut oleh Tengku Nazim .. tetapi Tengku Haikarl membalasnya separuh .. Ini kerana terpegun dengan kecantikkan figura yang berada di sebelah isteri Tengku Aakif.
'Subahanallah memang btul lh bidadari syurga itu wujud' bisik hati Tengku Haikarl
Melihat keadaan Tengku Haikarl seperti patung cendana, Tengku Nazim menyiku Tengku Haikarl laku berkata ..
" weiii kau ni dah kenapa, jawab salam pun separuh."
Tengku Haikarl tersentak dari lamunan nya .. sambil memandang sekeliling dia tersengih .. untuk menutupi rasa gugup yang bertandang di hati .. dia mempelawa mereka untuk menikmati buffet yang di sediakan .
Majlis berjalan dengan meriah sekali dengan nyanyian artis jemputan abang donde dan acara yang telah diatur.
The Tengku's kusyuk berborak dengan 2 jelitawan di majlis itu .. tidak lain tidak bukan .. Mia dan Syera.
Tiba-tiba lagu yang berkumandang berhenti dan Tengku Haikarl mengetuk gelas menggunakan sudu secara perlahan untuk menarik perhatian para tetamu.
"Attention please. Ok di sini saya nak berterima kasih kerana sudi hadir ke birthday party saya pada malam ini. Terima kasih juga diatas hadiah yng korang berikan. Saya minta maaf jika ada kekurangan atau makanan yg disediakan tdak menepati selera korang dan saya harap korang enjoy party saya malam ini. Ok emmm saya ingin menjemput Tengku Aakif ke hadapan. Saya tau baru-baru ini korang mendapat berita mengenai status cousin sya ni. So untuk menjawab semua pertanyaan korang biar empunya badan sendiri yang mnjawab."
Mia agak terkejut dengan kata-kata Tengku Haikarl. Mia melihat ke arah suaminya itu manakala Tengku Aakif senyum lalu mengenyitkan mata kepada Mia sebelum dia mengatur langkah ke pentas tempat Tengku Haikarl berdiri
"Assalamualaikum semua . Hmm saya minta maaf sebab mengganggu sikit birtday party ni. Tapi memndang kn semua dsini rata-ratanya student kolej .. so saya mengambil peluang ini untuk menjelaskn status sya dengan mia."
Para tetamu mendengar penuh minat apa yg d perkatakn oleh Tengku Aakif. Mana taknya Tengku Aakif adalah hot student di kolej.
"Tapi sebelum tu korang tengok dulu video ni"
🎞 by FARIDISM PRODUCTION
bayangkn je lh Tengku Aakif and MiaSetelah video itu habis di tayang kn. Tengku Aakif menuju ke arah Mia. Apabila dia disamping Mia. Dia memegang erat tangan Mia
"Saya dan Mia telah sah menjadi suami isteri. Kami bersepakat untuk merahsiakan daripada semua orang atas sebab tertentu. Ini semua atas permintaan keluarga saya dan juga kami sendiri bukan apa saya taknak Mia rasa kekok ataupun kurang selesa dengan keadaan. Tapi semuanya berlaku di luar kawalan kami. Saya harap lepas ni takde lh lagi gosip pasal sya dan Mia. Lagi satu macam mana love story kami .."
Tengku Aakif memandang yang jelas sekali wajahnya memaparkan seribu perasaan.. Dia tersenyum
"Biarlah itu rahsia kami berdua"..
Mia terus melihat ke arah Tengku Aakif setelah mendengar ayat trakhir suaminya itu. Lalu dia mngukir senyuman pada sang suami
Tengku Haikarl bertepuk tangan di ikuti oleh para tetamu
Birthday party Tengku Haikarl di teruskan sampai lh jam menunjukkan pukul 11 malam
....................
Haiii Assalamualaikum.. sorry gaiss sis baru publish story ni ..
Sis takde idea lh 😅😅 .. hope korang enjoy lh hihihi
YOU ARE READING
My SweetHeart Miss Montel
RomanceAakif buntuh dengan rancangan yang nenda lakukan. Takkan aku nak kawin dengan tengku Sofea. Memang tak lh aku kawin dengan dia. Dah lh gedikss Aakif menceritakan kepada bondanya dan bondanya mula menyusun rancangan untuk aakif Hmm ni lagi stu, tpi...