"Sayang .. macam mana sakit lagi ke." tanya Tengku Aakif.
Mia yang baru sahaja terjaga dari tidur , menggeleng lemah dan tersenyum melihat suaminya itu.
"Nak minum tak.. Abang ambik kan untuk sayang."
Mia berasa hairan dengan gelaran yang Tengku Aakif bahasa kan. Namun belum sempat dia bersuara Tengku Aakif cepat membidas pertanyaannya yag berlegar-legar di fikiran.
"Kenapa ni mesti sayang pelik kan, kenapa abang bahasakan diri sebagai 'ABANG'." kata Tengku Aakif
Mia mengangguk lemah dan menanti jawapan Tengku Aakif.
"Sayang mulai hari ni, abang panggil sayang adalah sayang dan sayang pulak panggil abang sebagai abang. ok ... Abang tau permulaan hubungan kita tidak seindah hubungan orang lain. Tapi InsyaAllah hubungan kita abang yakin hingga ke Jannah. Kita sama-sama perbaiki kesilapan hubungan kita yang dulu dan abang akan berusaha untuk menjadi suami terbaik untuk sayang"
Mia berasa gembira dan terharu dengan ayat yang dilontarkan Tengku Aakif sebentar tadi.
"Terima kasih awak.. sebab terima saya dengan sepenuh hati awak . " Mia berkata dengan linangan airmata gembira
"Ehh .. apa awak-awak .. ABANG ... dah lah jangan nangis abang tak suka lah tengok sayang nangis ni.. Eh by the way, Abang lupa sabtu ni birthday Haikarl kan sayang. Hmmm ok besok kita shopping yee .. kita beli present Haikarl sekali dengan baju tema birthday dia. "
"Ha ah lah .. hmm abang boleh tak kalau birthday Haikarl tu sayang ajak Syera sekurang-kurangnya sayang tak lah rasa janggal nanti. Maklum lah sayang mana pernah pergi birthday party VVIP ."
"Ooo boleh jee .. ok macam ni besok ajak sekali Syera shopping dengan kita. Jangan risau Abang payung. Jangan cakap abang tak payung" Kata Tengku Aakif sambil mengenyitkan mata kepada Mia.
Mia tergelak dengan perilaku yang dilakukan oleh Tengku Aakif lalu menunjukkan simbol 'OK' kepada suaminya itu.
*******
"Min .. kau ok tak" tanya Syafiq.
Melihat Tengku Rajmin duduk termenung sahaja. Dia tahu Tengku Rajmin kecewa dengan berita yang sangat memberi impak dalam hidupnya. Dia sendiri pun tidak sangka wanita yang selama ini bertakhta di hati sahabatnya itu, sudah pon menjadi milik orang. Ya .. berita tangkap basah serta status perkahwinan Tengku Aakif dan Mia sudah tersebar luas.
"Aku ok lah. Banyak assigment nak kene fikir."
"Min kalau orang lain kau boleh guna alasan tu. Tapi kalau aku hmm tak berkesan langsung"
"Entah lah Fiq. Tipu lah kalau aku tak kecewa dengan berita yang Mia dah kahwin. Tapi aku terkejut juga Tengku Aakif tu suami Mia. Kau pon tahu kan Tengku Aakif tu macam mana."
"Tu lah aku pun terkejut juga. Kau ingat tak masa malam gala tu. Tengku Aakif berkepit je dengan perempuan tu.. Alaa siapa nama perempuan tu ek .. errr .. haa Maisarah bukan ke dia tu girlfriend Tengku Aakif. "
Tengku Rajmin berfikir sejenak. Mengimbas kembali situasi yang Syafiq perkatakan tadi
"Aku rasa ade yang tak kene ni Fiq."
"Hmm aku pun rasa macam tu juga. Eh dah lah nanti kita tanya Syerah. Sekarang ni aku lapar jom kita pergi cafe"
"Kau ni asyik nak membedal je ." Kata Tengku Rajmin
______________________________________
Ok .. sorry baru sis publish.. terima kasih sebab follow story ni .. terima kasih juga yang komen nak sambungan lagi .. tu yang membuat kn sis semangat lagi nak update ..
Teruskan vote .. insyaAllah kalau takde halangan malam ni sis publish double .. ok
Enjoy..!!!
YOU ARE READING
My SweetHeart Miss Montel
RomanceAakif buntuh dengan rancangan yang nenda lakukan. Takkan aku nak kawin dengan tengku Sofea. Memang tak lh aku kawin dengan dia. Dah lh gedikss Aakif menceritakan kepada bondanya dan bondanya mula menyusun rancangan untuk aakif Hmm ni lagi stu, tpi...