Mia berjalan di luar dewan menuju ke tandas kolej. Mia cuba mencari kelibat syera di sekelilingnya, sekiranya syera sudah keluar dari tandas. Namun apabila Mia sampai, Syera tiada.
Mia melihat pantulan dirinya di cermin tandas, leka membetulkan baju dan tudungnya, Figura Tengku Sofea menyapa penglihatan Mia dari pantulan cermin. Mia senyum sebelum mengatur langkahnya keluar. Tapi semasa dia melalui Tengku Sofea, lengannya di rentap dan di genggam kuat.Mia mengadu sakit namun tidak di hiraukan Oleh Tengku Sofea.
"Tengku Sofea .. tolong lepas" Adu Mia
Tengku sofea melepaskan lengan Mia dengan kasar. Dengan pandangan yang tajam dia berkata. Mia memegang lengannya dan mensapu dengan lembut
"You dengar sini ya pompuan. I taknak you jadi perosak hubungan Tengku Aakif dengan Maisara. You kena ingat yang korang kahwin pun atas sebab permintaan Nenda. Oya .. lupa pulak nak inform ..." Sambil menayangkan senyuman sinis nya.
"Unfortunately you're a girl .. you jangan ingat Tengku Aakif baik dengan you selama ni .. dia sayang you .. Hahaha.." sambung Tengku Sofea.
"Apa maksud Tengku Sofea .." Tanya Mia.Hatinya sudah berdebar hebat.
"Hei girl .. kalau bukan sebab harta Nenda, dia takkan Kahwin dengan you .. Oo please stop dreaming fat girl. I know very well about Tengku Aakif .. dia takkan senang-senang untuk gantikan tempat Maisara dengan you .. sedar diri tu sikit"
"Kalau macam tu why he just dont married with Maisara .. but why with me.?." Mia cuba untuk kawal emosinya di depan Tengku Sofea.
"WHY ..!! SEBAB TENGKU ZALIHA YANG NAK SANGAT YOU JADI MENANTU. I TAK TAHU LAH APA YANG DIA PANDANG DENGANYOU NI .. SAMPAI SANGGUP KORBANKAN PERASAAN ANAK DIA SENDIRI." Berang Tengku Sofea
Sementara itu di dalam dewan.
"Baik lah, saya pasti semua peserta sudah tidak sabar untuk tahu siapakah yang akan memegang gelaran Ikon Usahawan bagi tahun 2018. Saya menjemput Cik Firzanah Binti Nasiri untuk menyampaikan Anugerah."
Semua pelajar memberi tepukan ketika Timbalan pengarah Kolej itu menuju ke pentas.
"Syera .. Mia mana ek .. bukan awak dengan dia ke tadi.." Bisik Tengku Rajmin.
"Oo .. maybe dekat dalam tandas lagi kot. Sebab masa saya nak ke sini, saya nampak Mia dengan Tengku Sofea pergi tandas pensyarah." Terang Syera.
Tengku Adrian dapat menangkap perbualan Antara Tengku Rajmin dan Syera. Dia mula tidak sedap hati apabila kelibat Tengku Sofea tiada dan Kerusi Mia di sebelah Tengku Aakif Kosong.
"OK , keputusan untuk Ikon Usahawan ini adalah 70% markahnya dari Puan Celicia Binti Jumrah selaku Pensyarah bagi subjek keusahawanan dan juga Cik Firzanah Binti Nasiri iaitu Timbalan Pengarah Kolej. Dan 30% dari pensyarah lain. Setelah di teiliti dengan cermat semua pensyarah bersetuju untuk memberi gelaran Ikon Usahawan bagi tahun 2018 jatuh kepada ........"
Semua di dewan memberi tumpuan kepada emce yang bertugas
"Cik Mia Syerieyna .." Sambung Emce itu.
The Tengku's bersorak gembira apabila nama Mia di umumkan sebagai Ikon Usahawan.
"Cik Mia ... sila naik ke pentas bagi menerima Anugerah.."
Semua student mencari kelibat Mia di dalam Dewan itu.
"Mia still kat toilet ke ..? lamanya"Tanya Syafiq kepada Syera.
"Tu lah pasal .. kejap aku check dulu." Baru sahaja Syera melangkah setapak. Di depan pintu Dewan figura Mia kelihatan dan lampu spotlight tertumpuh kepada dia. Semua didalam dewan itu memberi tepukan kepada Mia. Blurr sekejap Mia, sebelum dia melihat ke arah pentas tertera namanya.
Mia mengatur langkah ke atas pentas sambil cuba mengawal riaksi mukanya di depan khayalak ramai. Apabila dia di pentas dan memegang anugerah, jelas kelihatan dari pentas itu, meja yang dihuni oleh Tengku Aakif and the Geng bersama teamnya. Pada masa yang sama Maisara merangkul lengan Tengku Aakif dan bertepuk tangan.
YOU ARE READING
My SweetHeart Miss Montel
RomanceAakif buntuh dengan rancangan yang nenda lakukan. Takkan aku nak kawin dengan tengku Sofea. Memang tak lh aku kawin dengan dia. Dah lh gedikss Aakif menceritakan kepada bondanya dan bondanya mula menyusun rancangan untuk aakif Hmm ni lagi stu, tpi...