Bab 4 (jom intip dia!)

200 13 3
                                    

Minji POV

Keesokan paginya aku bersiap siap untuk pergi kerja. Biasalah, takkan hari2 aku nak bangun lambat, nanti tak pasal2 dapat cermah free dari Jebon kat OFFICE tu.

"Hah, kau dah siap ke?", Dahyun terus membuka bilik ku tanpa mengetuk. Aku tersenyum dan mengangguk.

"Jom breakfast, nanti lambat pulak", Dahyun menggamitkan tangannya ke arah ku lalu tersenyum. Aku mengikutnya dari belakang.

S
K
I
P

Harini aku sampai office awal sikit. Aku terus masuk dan duduk di kerusi bilik ku lalu melihat ke arah tingkap yang besar itu. Aku termenung sambil memusing musingkan kerusi yang beroda itu kanan dan kiri. Tanpa perasan ada seseorang sedang melihat ku.

"Oi", kebunyian seorang suara lelaki itu membuatku terkejut lalu melihatnya.

Aku melihatnya sepintas lalu dan terus berdiri dengan tegak.

"Kau buat apa hah?", Lelaki itu memandangku dengan tajam.

"Tak buat apa, saja termenung. Awak nak apa?", aku melihat lelaki itu sambil mengangkat keningku sebelah.

"Aku nak tanya, kau kenal makwe si Jimin tu tak?", lelaki itu menyilangkan tangannya sambil menyandar badannya di dinding.

EHH, kalau lelaki tu bukan Jimin... siapa pulak laki tu?

Hahah semestinya geng BROTHERS si Jimin, aka JIHUN.

Aku menggeleng dan tiba-tiba aku teringat akan sesuatu.

"Hah!", aku memetik jariku. Ala2 ada lampu otak kat tepi kepala tu hah.

"Apa kau?", Jihun terus melihatku dengan pelik. Aku tersenyum lalu melihatnya. HEHEHE..

"Seulgi an? An an an?", aku berjalan ke arahnya sambil menyilangkan tangan ku. Jihun terkejut lalu memandang tepat menepat ke arah mataku.

Haishh seram seram..

"Macam mana kau tahu ah?", Jihun melihat ku sambil dahinya berkedut.

"Biasalah..ni kan Minji, kaki stalk orang ", aku tersengih senget lalu melihat Jihun semula. Jihun mengangguk dan mencekkan pinggangnya. Aku melihatnya dan melangkah dua tapaj ke belakang.

"Kau boleh tolong aku tak?", Jihun memandangku sambil membuat muka berharap.

Haishhh dia ni nak minta tolong apa pulak dah?! Its okay, tolong dapat pahala kan? So aku AGREE.

"Tolong apa?", aku memandangnya.

"Tolong aku ngorat Seulgi", Dia tersengih melihatku.

Apa kau? Kau nak suruh aku ngurat makwa si Jimin tu? Kau biar betul! Tak ke aku yang kena maki hamun nanti? Arhghh, no i cant! Okay, Minji tarik balik AGREE kau tu!

"What? Kau nak suruh aku ngorat si Seulgi tu untuk kau? Memang taklah..", aku menggeleng lalu pergi ke arah mejaku dan duduk semula. Aku menyandarkan badanku kearah kerusi tersebut dan Jihun datang duduk di depan ku.

Apehal masalah budak ni? Kau tau tak aku ni lebih tua dari kau? Kau tu baru 19 tahun! Opss terlepas cakap pulak heheh..

"Tolong ahh", Jihun membuat muka berharap kepada aku. Aku hanya menjelingnya lalu lihat ke arah cermin tingkap semula.

"Wehh Minji!", Jihun mengetuk mejaku.

Opocot! Apa masalah kau ni Jihun?!! Sabar..sabar tu kan separuh pada iman. Nak jugak aku bebel budak ni..haih..

"Apa kau?", aku melihatnya dengan dahi berkerut. Minji membuat muka comelnya. Aku terus melihatnya dengan pelik.

"Boleh lah..", dia menggenggam kedua dua belah tangannya seperti merayu.

Arghh, cute pula budak ni aku tengok. Ok, fine aku tolong!

"Yelah yelah.. hah kau nak aku buat apa?", aku terus menyandarkan badan ku lalu melihat Jihun. Jihun terus tersenyum lalu mengeluarkan pen dan kertas yang ada di dalam poket bajunya. Mataku terus terbeliak.

Huishh.. ni jaket ke almari?

"Ok, aku nak kau cari maklumat pasal Seulgi ni.", Jihun mengeluarkan gambar Seulgi lalu memberinya kepada ku.

"Cheh, kau kata kau minat dia tapi takkan maklumat dia pun tak reti cari sendiri?", aku mencebik.

"Jap aku nak tanya result SPM kau berapa eh? Sains kau fail tak? Ke ada subjek2 lain yang kau fail? Kau bagitahu aku kejap.", Jihun melunjurkan tangannya keatas meja ku sambil memandang ku dengan muka yang menyampah.

Kau dah kenapa tanya aku pasal SPM nih? Kau lupa ke kita kat Korea? Confirm..confirm... aku call ambulan juga kang dia ni.. aku panggil ketua kumpulan kau jugak kang datang. Woi Kang Daniel! Kau ambik group member kau ni! Aku rasa dia dah kena amnesia lah! Apa aku cakap ni? Dah2 sambung balik.

"Hah? Asal kau nak tau pasal SPM bagai ni? Ada kena mengena ke dengan Seulgi Jimin kau tu?", aku memandangnya pelik.

"Oi cik adik. Kalau aku tahu cara nak cari maklumat orang, aku takkan suruh kau lah! Buang masa je", Jihun menjelingku.

"Alahai kau main jeling2 pulak.. aku tak nak tolong kang! Cuba cakap baik2 sikit!", angin kus2 aku terus muncul.

Hambek kau nak sangat!

"Opps opss.. okay okay... Wahai Minji, boleh kah kamu menolong patik?", Jihun meletakkan tangannya di perut lalu menunduk. Aku tersengih lalu menjeling.

"Kau ni ann.. ye lah ye lah aku tolong! Tapi.. aku tak janji.. dah kau pergi bla, aku nak sambung kerja.", aku terus mengambil gambar Seulgi dan menyimpannya di dalam laci. Jihun hanya tersenyum dan terus keluar dari bilik ku.

Sebaik sahaja Jihun keluar, tiba-tiba ada seseorang mengetuk pintu bilik ku dan dia ialah Kang Daniel.

"Masuk", aku memandangnya sambil tersenyum.

"Hai.. awak buat apa?", Daniel melihat ku sambil mengunyah jelly yang ada di dalam mulutnya.

"Baru nak start buat kerja. Awak? Tak de kerja ke?", Aku melihat daniel sambil tersenyum.

"Ada.. tapi saja nak ronda2 tengok staff.. okay lah kalau macam tu saya pergi dulu.. bye!", daniel terus keluar. Aku hanya tersenyum lalu melambainya.

Mengapa?! Kenapa dalam office ni ada sorang je lelaki yang baik?! Apa dah jadi dengan semua orang termasuk dua ekor malaon tu?! DANIEL, tinggal kau jelah kawan yang aku ada dalam office ni.. nak harapkan pak tongkol Jimin tu memang taklah.. eheh banyak pulak gelaran kau Jimin..

S
K
I
P

Apabila telah sampai waktu makan tengah hari aku terus mematikan komputer ku lalu mengambil beg galas ku dan menggalasnya. Sewaktu berjalan keluar tiba-tiba aku ternampak akan seorang lelaki menangkap gambar seorang lelaki yang lain.

Aku menyorok di belakang dinding dan melihat mereka satu per satu. Aku dapat tangkap si penangkap gambar aka photograph tu ialah Kang Daniel dan... siapa model tu? Eheh, model ke tu? Nampak macam model...tapi... bukan kot.. entahlah..

Aku melihat di setiap sisi lelaki tersebut dan ianya ialah MAMAT BERLAGAK MACHO!

"What?!", aku terus sandarkan badan ku ke dinding dan kemudian berjalan pergi.














Apabila sampai di kedai makan yang Dahyun janjikan dengan aku aku itu. Aku terus duduk dengan muka yang berpeluh. Dahyun hanya melihat ku sambil menghirup air yang ada straw itu.

"Weh! Kau nak tau tak tadi aku nampak mamat tu tengah tangkap gambar?!", dengan letihnya aku cakap.

"Siapa? Jimin tu ke? So? Apa salahnya?", Dahyun melihatku dengan pelik.

"Ehh Jap aku tunjuk dekat kau... tadi aku ada stalk ig dia soo kau nampak ni?", Aku menunjuk instagram account nya kepada Dahyun.

-bersambung-

TIKET CINTA WITH MAMAT MaChO  P•J•MWhere stories live. Discover now