Bab 12 (+12) (luahan hati)

202 15 0
                                    

Jimin memasukkan tangannya ke dalam poket seluarnya sambil tersenyum melihat Minji. Minji mulai pelik sehingga berkerut dahinya.

Minji POV

Aku melihatnya dengan pelik. Tak pernah Jimin jadi baik macam ni sekali. Ni tiba2 je? Kenapa?

"Ermm, suhu demam awak macam mana? Dah turun belum?", Jimin memandangku sambil meletakkan tapak tangannya di dahiku. Aku terkaku seketika.

"Ma-macam mana awak tahu saya demam?", aku membuat muka seperti ingin tahu pasal hal tersebut. Jimin tersenyum.

"Saya suami awak mestilah saya tahu. Lagipun awak tinggal serumah dengan saya kan? Takkanlah hal macam tu pun saya tak tahu..", Jimin terus menarik kerusi yang ada di depan ku dan duduk di atasnya. Jimin meletakkan tangannya di atas tempat pemegang sambil tertawa kecil.

Sejak bila dia sedar yang aku ni isteri dia? Aku ingat dah lupa dah.. dah insaf ke?

"Iyelah.. memang awak satu rumah dengan saya tapikan waktu tu.. waktu tu kita tengah... awak faham kan apa maksud saya..", aku terus menundukkan kepalanya sambil memperlahankan suaranya. Jimin menangguk sambil tersenyum.

"Ye.. memang waktu tu kita tengah gaduh tapi saya dapat rasa yang awak tu sakit. Semalam awak tak keluar makan, saya ingat awak terlampau marahkan saya sampai awak nak buat benda2 yang gila. So saya decide saya nak tengok awak kat dalam bilik. Then bila saya masuk saya tengok awak tengah tidur. Lagi2 waktu tu muka awak pucat... Saya pun pergilah ambilkan kain basah and letakkan dekat atas dahi awak, biar bagi turun sikit suhu panas tu.", Jimin menceritakan kepadaku apa yang dia lakukan semalam. Dia mencerita sambil tersenyum. Aku hanya mendengarnya dengan pelik.

"Hah? Dia ambil berat pasal aku? Seriously Jimin? Awak pulak ke yang demam sekarang? Mungkin ni tektik dia nak buat aku benci dekat dia. Tapi, betul jugak...tadi ada kain putih dekat tepi katil dengan bekas air... entahlah.."

"Jadi, semalam memang awak perhatikan saya ke? Awak ikut saya eh?", aku terus melihatnya dengan dahiku berkerut. Jimin terus terdiam diri lalu melihat ke arah lain.

"Okay, dia memang perhatikan aku je semalam.. sayang juga kau dekay aku an?"

"Minji", Jimin memusingkan kerusinya ke arah aku semula sambil mengangkat keningnya. Aku yang tadi menunduk terus memandangnya.

"Awak tak rindu ke nak kiss saya? Last kita kiss waktu event wedding kita je yang tu pun dah lama dah.", Jimin melihatku sambil tersenyum.

What? Kau gila ke apa? Confirm ada orang bagi dost terlebih dekat dia ni! Matilah aku!

Aku termenung dan mula malu akan apa yang dia soalkan. Tiba2 Jimin menepuk tangannya di depan muka ku.

"Tengok2, perangai awak memang dari dulu tak ubah eh? Minah Selamba ni boleh pulak termenung..", Jimin menekan kan sikit Minah Selamba itu.

"Kau tak rindu ke?", Jimin mengulanginya semula.

"Nak ke tak nak? ", Jimin memandangku.

"Oh my god! Macam mana ni! Aku memang rindu pun tapi...arghh say yes jelah..."

Aku terus memejamkan mataku dan tidak bergerak.

Jimin POV

Pertanyaan aku yang tadi bergurau itu tiba2 menjadi serius.
Aku melihat yang Minji sedang memejamkan matanya dan duduk dengan tegak di atas kerusi sambil tangan kanannya memegang tangan kirinya itu.

Wehh jimin! Apa kau cakap ni! Siapa suruh kau gurau teruk sangat? Habis kau! Tu haaa kau nak buat apa! Terpaksalah kau! Siapa suruh tanya sangat kan?

TIKET CINTA WITH MAMAT MaChO  P•J•MWhere stories live. Discover now