Dua bulan papa Minji pergi meninggalkan Minji dan mamanya. Minji yang sudah hilang dengan kesedihan itu kembali normal seperti biasa.
"Hard to say goodbye...hmmm...i'm ready to let go..", lagu nyanyian ahli BTS yang bertajuk Let Go di nyanyikan oleh Minji. Jimin yang ada di sebelahnya terus terus tersenyum dan menguatkan volume radio di dalam keretanya itu.
"Amboi, sakan menyanyi. Part siapa yang awak nyanyi tu?", tanya Jimin kepada Minji. Wanita itu hanya tersenyum lalu mengangkat keningnya.
"Part Park Jimin, ehh tapi jangan perasan itu awak eh. Jimin BTS ni lagi 1000 kali ganda handsome dari awak tau", kata Minji dengan muka yang tersengih jahat. Jimin hanya menggelengkan kepalanya.
"Awak kenal mana BTS ni?", tanya Jimin hairan.
"Sekarang zaman dah maju, kita scroll scroll je penuh pasal diorang. Awak mesti tak tengok billboard chart kan? Diorang tercalon dekat situ and menang.", jawab Minji dengan lancar. Jimin hanya tersenyum sinis.
Ceh confirm jealous ni. Hahah walau apa pun jadi Park Jimin BTS tu memang kau Jimin. Muahahah 😂😂
"Macam handsome sangat dia tu", kata Jimin dengan perlahan. Minji yang mendengar akan perkataan itu terus menampar bahu Jimin.
"Auuu apa ni!", terus bahunya diusap. Minji terus menjelingnya dengan tajam.
"Sesuka hati je kata pakwe saya tak handsome.", rungut Minji sekaligus membuatkan Jimin tersentap. Lelaki itu terus memandang Minji tajam manakala tangannya sedang ralit memegang stereng kereta.
"Apa awak kata? Pakwe? Siapa pakwe awak? Park Jimin BTS tu?", tanya Jimin untuk kepastian. Minji mengangguk sambil tersenyum dalam. Lelaki itu terus melepaskan keluhan dengan perlahan-lahan.
"Ada gambar? Saya nak tengok handsome mana pak mat tempe yang bernama Park Jimin tu. Dah lah nama sebiji macam saya, meniru je kerja. Sibuk, orang nak letak Jimin dia pun nak Jimin.", bebel Jimin kepada Park Jimin BTS itu. Minji hanya tertawa kecil apabila ternampak akan kecemburuan suaminya itu terhadap PARK JIMIN BTS.
"Nak tengok gambar?", tanya Minji lalu membuka gallery Iphone6 nya. Jimin mengangguk dan memberhentikan keretanya di bahu jalan.
"Mana?", tanya Jimin sehingga keningnya terangkat. Minji hanya tertawa kecil lalu meng Scroll di skrin Iphone6 nya.
"Hah, ni dia...", terus skrin telefon itu ditunjukkan kepada Jimin yang ada disebelahnya. Membulat mata Jimin apabila melihat gambar PARK JIMIN BTS itu.
"Apa ni! Muka dia sama macam saya!", bengang Jimin yang berada di dalam kereta itu. Minji tertawa dengan kuat apabil melihat Jimin yang tidak puas hati akan Park Jimin BTS itu.
"Hahah kan saya dah kata dia 1000 kali ganda handsome dari awak?", ujar Minji dan sekaligus membuatkan Jimin berasa cemburu.
"Okey fine, awak keluar dari kereta ni.", mata Jimin beralih ke luar jalan. Minji hanya tersenyum dan mengangguk.
YOU ARE READING
TIKET CINTA WITH MAMAT MaChO P•J•M
Fanfiction"Kau ingat aku kesah?", Seorang lelaki yang berkaca mata hitam. "Bayar lah balik Mamat Berlagak Macho!" "Never" Start - 2/3/2018 End - 11/5/2018 1st Fanfictions by me!