"Wak.. tak boleh balik lagi ke? Boringlah...", Minji yang sudah sihat itu sedang menyoal Jimin yang ada di atas sofa hitam di dalam bilik itu. Sudah hampir empat hari Minji sedar di dalam hospital itu.
"Tak boleh lagi. Awak kena duduk sini lagi sebulan", Jimin melihat Minji sambil tertawa kecil. Minji terus menjelingnya.
"Iye lah tu. Haritu kata seminggu je, ni takkan naik sebulan", jawab Minji dengan penuh rasa meluat.
"Doktor suruh naikkan lagi. Dia kata awak nak duduk sini lagi.", Jimin yang sedang bermain dengan telefonnya itu terus meletakkannya di tepi sofa lalu menongkatkan tangan kirinya di atas sofa.
"Bila masa saya cakap? Saya tak cakap pun yang nak tambah hari duduk sini", minji yang tadi baring terus duduk melunjur sambil menyandar pada bantal. Jimin pula tersenyum kecil.
"Eleh.. iye lah tu. Awak nak balik awal-awal buat apa? Nak jumpa siapa lah tu...", Jimin memandang Minji dengan tajam. Minji terus mengangkat keningnya.
"Nak jumpa siapa? Saya nak jumpa Dahyun lah... saya rindu dengan dia.", Minji terus menyilangkan tangannya.
"Daniel? Jihun? Takkan tak nak jumpa kot?", Jimin terus menyoal Minji dan saja membuatnya rasa bersalah.
"Asal pulak?", tanya Minji dengan penuh rasa pelik.
"Daniel tu lah yang tolong awak...", Jimin terus berdiri dan berjalan ke arah kerusi yang ada di tepi Minji lalu duduk di atasnya sambil menongkatkan kepalanya melihat Minji.
"Dia tolong apa? Benda tu bukan ke dah lama?", Kening Minji terus terangkat tinggi satu meter. Jimin mengangguk.
"Memang yang tu dah lama, tapi yang baru ni? Awak tak tahu kan?", Jimin mengemam mulutnya. Minji mengangkat kedua dua belah bahunya ke atas tanda tidak tahu.
"Apa?"
"Dialah yang tolong awak haritu waktu tak cukup darah nak bedah awak . Nasib darah dia dengan awak sama. Then, dia jadi penderma darah dekat awak."
"Laaa.. iye ke? Kenapa awak tak bagitahu saya?", Tanya Minji dengan penuh hairan. Jimin menegakkan badannya ke arah kerusi semula.
"Awak rasa sempat ke saya nak bagitahu awak kalau awak asyik bebel je?", Jimin menyilangkan tangannya lalu memandang Minju tajam. Minji terus senyap lalu menundukkan kepalanya ke bawah.
"Awak nak makan? Saya laparlah", Jimin melihat Minji. Minji menggeleng sambil kepalanya di tundukkan.
"Dah tu awak nak apa?", Jimin meleraikan silangan tangannya lalu mendekatkan mukanya ke arah Minji. Tiba-tiba terbunyi kesatan air mata dari arah Minji. Jimin terus menarik muka Minji ke tepi lalu memandangnya.
"Awak kenapa?", Jimin memandang Minji sehingga berkerut dahinya. Suasana bilik yang meriah itu terus suram seketika dengan air mata Minji.
"Awak ambil hati ke atas apa yang saya cakap tadi? Sorrylah.. saya main-main je...", Jimin memandang Minji dengan penuh sayu. Minji menggeleng dan air matanya mengalir ke atas hidung dan jatuh ke atas tilam katil itu.
"Kalau macam tu, kenapa awak menangis?", Jimin memandang Minji yang sedang menangis itu.
"Mesti saya dah menyusahkan ramai orang kan?", Minji bercakap sambil kepalanya tertunduk. Jimin menggeleng lalu menolak rambut Minji ke belakang.
"Tak, awak tak menyusahkan saya, awak tak menyusahkan siapa-siapa pun..kenapa awak cakap macam tu..", Jimin memandang ke arah bawah sedikit untuk melihat wajah Minji yang tertunduk itu.
"Kalau saya tak menyusahkan siapa-siapa kenapa sejak dari saya sedar, papa dengan mama saya tak pernah datang nak tengok saya?", Minji terus memandang jimin.
YOU ARE READING
TIKET CINTA WITH MAMAT MaChO P•J•M
Fanfiction"Kau ingat aku kesah?", Seorang lelaki yang berkaca mata hitam. "Bayar lah balik Mamat Berlagak Macho!" "Never" Start - 2/3/2018 End - 11/5/2018 1st Fanfictions by me!