Bab 48 (komen?)

78 7 0
                                    

Malam sudah pun menjelma, Jimin yang tadi ada bersama Minji kini pulang ke rumahnya untuk membersihkan diri. Minji pula duduk di dalam bilik itu keseorangan, hanya kicauan burung sahaja yang boleh meriahkan bilik itu.
Tanpa membuang masa, Iphone6 yang ada di tepinya diraih. Wanita itu terus membuka Iphone6 nya itu.

"Hah", keluh Minji apabila melihat di skrin telefonnya itu. Dia mula tersenyum dan dalam masa yang sama wajahnya menjadi sedih.

"Bila masa lah dia tangkap gambar tangan aku ni...", rungut Minji apabila membaca caption yang di hantar oleh Jimin ke dalam laman sosial iaitu INSTAGRAM yang dimiliki olehnya.

", rungut Minji apabila membaca caption yang di hantar oleh Jimin ke dalam laman sosial iaitu INSTAGRAM yang dimiliki olehnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jimin_park       

Pray for her,
Pray for our Eunji,
I know you can do it, dear.
I Love You - Kim Minji.

10 minutes ago

Comment

Minji yang membaca ayat yang dihantar oleh Jimin itu hanya tersenyum kecil. Tanpa sengaja, air matanya mengalir perlahan-lahan keluar. Tidak sanggup untuknya apabila melihat Jimin menderita keseorangan jika ditakdirkan dirinya itu pergi meninggalkan Jimin terlebih dahulu.

Comment

Minji94_
Dont worry, i'll be okay. ^€^

Terpaksa Minji menipu kepada Jimin sedangkan wanita itu tahu yang dia tidak boleh dan tidak kuat lagi untuk menempuh laluan hidupnya. Minji terus menghantar komennya itu kepada Jimin dengan linangan air mata yang mengalir. Terus dilapnya lalu Iphone6 nya dimatikan dan diletakkan ke tepi.

*****

Jimin yang berada di rumah pula sedang bersiap-siap untuk pergi menemani Minji di hospital. Lelaki itu duduk di ruang tamu rumahnya untuk beberapa minit. Iphone7 dinyalakan olehnya lalu ternampak akan sesuatu di skrin telefon itu.

'Minji94_ comment at your post'

Comment

Minji94_
Dont worry, i'll be okay ^€^

Jimin membaca caption itu dan tersenyum keseorangan. Cukup kata-kata itu membuatkan Jimin berasa tenang dan gembira. Hingga menyepet matanya apabila membaca komen yang dihantarkan oleh Minji.

Comment

Jimin_park
I'll go to you! Wait for me! Saranghae!!

Butang send ditekan olehnya dengan bibir yang tersenyum mekar. Dalam beberapa saat sahaja notification di telefonnya berbunyi.

Ting!
Ting!
Ting!

Comment

KangDaniel_
Auchhh so sweet... ▪Minji94_ ▪Jimin_park 😍

TIKET CINTA WITH MAMAT MaChO  P•J•MWhere stories live. Discover now