Terkejut Park Jimin apabila nama Seulgi dipetik olehnya sebagai sebab anak mereka hilang dalam sekelip mata.
"Seulgi? Di-dia yang buat awak?" Tangannya mula digenggam kuat dengan hati yang mula berdegup kencang. Kim Minji mengangguk lalu air matanya kembali mengalir.
"Dia tolak saya hikss." Ujar Minji kemudian memandang ke arah mata suaminya itu, Park Jimin. Lelaki itu mula mengertap bibirnya dengan wajah yang mula marah.
"S-saya nak bunuh Seulgi. Aku akan bunuh dia." Terus percakapan kasar dikeluarkan dari mulut Jimin dan membuatkan Minji mula terkejut. Tidak selalu lelaki itu menggunakan perkataan kasar seperti itu kecuali dia betul-betul dalam keadaan marah.
"Awak, kalau awak buat pun dah tak dapat apa. Hiksss. Anak kita dah tak ada." Cuba untuk menenangkan Jimin yang sedang marah dalam sedih itu. Park Jimin terus memandang Minji lalu senyuman kecil diberikan kepadanya. Terus air mata Minji dikesat perlahan-lahan.
"Saya ada. Eunji ada. Tak apa, ini mungkin ujian dari tuhan. Kita tak tahu lepas ni mungkin kita akan dapat yang lain. Dah tak nak nangis, habis muka isteri saya ni comot." Wajah Minji diusap kemudian hidungnya dicuit. Wanita itu mula tersenyum dan cuba untuk menenagkan dirinya.
"Mama..." panggil Eunji yang sedang berada di hujung katil itu. Minji yang mendengar terus mengangkat kepalanya ke atas sedikit untuk memandang anaknya itu.
"K-kenapa?" Tanya ibunya lalu matanya memandang ke arah Eunji. Park Eunji hanya menundukkan kepalanya sambil membuat muka sedih.
"Eunji, kenapa ni?" Soal Jimin pula lalu lelaki itu mencangkung di hadapan anaknya. Kim Minji hanya memandang mereka berdua.
"Adik Eunji dah tak ada, nanti siapa yang nak main dengan Eunji." Katanya lalu membuatkan Jimin dan Minji memandang antara satu sama lain.
"Jangan cakap macam tu. Papa ada, nanti Eunji main dengan papa." Kepala Eunji diusap perlahan-lahan lalu dagunya ditarik. Minji hanya cuba untuk menahan perasaan sedihnya tanpa menunjukkan kepada Eunji.
"Tapi... Eunji baru ingat nak main dengan adik. Eunji dah lah tak ada kawan. Eunji benci aunty tu." Berlari Eunji keluar dari dalam wad itu. Terkejut Jimin dan Minji. Kim Minji yang lebih sakit perasaannya itu mula tersentuh lalu wanita itu bersedih semula.
"Tak nak nangis..." pujuk Jimin kemudian menarik kerusi dekat dengan katil isterinya. Kim Minji menggeleng lalu wanita itu mula tersedu-sedan.
"Awak, nanti saya datang. Saya ada hal nak bincang dengan perempuan tak guna tu." Katanya kemudian berdiri. Tangan Minji yang dipegangnya terus dilepaskan. Tanpa memandang Jimin, wanita itu terus menolehkan kepalanya ke kiri.
***
"Seulgi! Kang Seulgi kau mana hah! Woi perempuan, kau keluar sekarang!!" Sergah Jimin dengan tiba-tiba ke dalam blok bangunan yang adanya Kang Seulgi. Berjalan lelaki itu dengan langkah yang besar. Boleh dikatakan semua staf disitu memandang bos mereka yang bernama Park Jimin.
"Weh Jimin yang kau kenapa ni?" Soal Kang Daniel, kawan seblok dengan Seulgi. Jimin yang masih lagi berdendam dengan wanita itu terus menilaukan matanya ke arah setiap tempat.
"MANA SEULGI! MANA BETINA TAK GUNA TU!" Wajah Daniel dipandangnya tajam. Kang Daniel yang tidak tahu akan apa-apa terus cuba untuk menenangkan Jimin.
"Kau cuba sabar, aku nak tanya apa dah jadi ni?" Belakang badan Jimin diusapnya lalu Jimin terus berjerit geram.
"AKU TAK KIRA, SEULGI MANA!" Badan Daniel ditolak kebelakang lalu pantas kakinya menuju ke arah tandas wanita. Tiada tempat lain lagi untuk wanita itu bersembunyi melainkan tandas.
YOU ARE READING
TIKET CINTA WITH MAMAT MaChO P•J•M
Fanfiction"Kau ingat aku kesah?", Seorang lelaki yang berkaca mata hitam. "Bayar lah balik Mamat Berlagak Macho!" "Never" Start - 2/3/2018 End - 11/5/2018 1st Fanfictions by me!