Bab 8 (raja sehari!)

185 13 0
                                    

Minji POV

Seperti biasa aku menyambung kerjaku. Tiba2 terdetik sesuatu di dalam hatiku yang membuatku tersenyum keseorangan. Hati ku tiba2 sahaja terjatuh cinta dengan Jimin. Tidak tahu mengapa, kenapa dan bagaimana. (huaaa dasyat ayat kau)

Sewaktu aku tersenyum keseorangan tiba2 pintu ku diketuk. Aku terus memandang orang itu.

"Ouh Jihun..apa kau nak?", aku memandangnya. Dia terus datang kedepan ku sambil membuaat muka berlagak.

Eceh, mana hormat kau hah?

"Dah dapat? Maklumat pasal Seulgi?", Jihun datang dan duduk di depan ku. Aku memandangnya dengan muka yang menyampah.

"Nah", aku mengambik sesuatu dari dalam beg aku dan berikan kepadanya dan ianya adalah sampul surat yang berwarna putih.

"Apa ni?", Jihun membelek belek sampul itu dan membukanya. Selepas melihat apa yang ada didalam dia terus menangguk dan tersenyum.

"Mehh", aku menghulurkan tapak tanganku kepadanya. Muka Jihun terus pelik.

"Apa?"

"Coklat aku mana?", aku menuntut coklat yang dia telah janjikan.

"Ouh benda tu, nanti dekat event wedding kau aku bagi eh?", Jihun tersenyum jahat seperti ingin memerliku. Aku terus terkejut dan menjatuhkan tangan ku di atas meja.

"Kau tahu?!", aku memandangnya tajam sambil membuat muka blur. Jihun mengangguk.

"Semua orang dah tahu. Kau tak ada ke dalam group OFFICE? Jimin bagitahu dekat semua staff. Tapi aku dengan Daniel dapat tahu lebih awal sebab kitorang ada group sendiri #brothers", Jihun membuat tangannya yang berbentuk hashtag lalu tersengih senget melihat ku. Aku ternganga melihatnya dan tiba-tiba Daniel masuk.

"Chehh, nak kahwin tak nak bagitahu.. sampai hati awak tak bagitahu saya yang awak ada scandal dengan Jimin. Melepas saya.", perkataan melepas itu Daniel perlahankan sedikit. Aku terus melihat mereka berdua dengan pelik.

"Group OFFICE? Hah? SCANDAL? so semua orang dah tahu ke ni? Oh my god!", aku terus menampar dahiku lalu sandar di kerusi. Jihun dan Daniel terus pandang antara satu sama lain dan mengangkat bahu ke atas.

"Woi, kau asal?", tanya Jihun lalu memandangku pelik. Aku terus melihatnya.

"Tak de apa lah, korang keluar jap aku tengah serabut kepala ni", aku menghalau mereka keluar. Sekelip mata sahaja hilang dari bilik ku itu.

Tamat MINJI POV

S
K
I
P










26.9.20__

Bermulalah detik bersejarah Minji dan Jimin. Mereka berkahwin dan meraikannya di dalam satu dewan yang besar yang penuh dengan kemeriahan. Ramai orang yang hadir ke majlis tersebut termasuklah orang-orang yang berada. Dahyun, Jihun dan Daniel pun turut hadir bersama untuk meraikan hari tersebut. Jimin dan Minji? Semestinya di atas pelamin.

Minji sedang berjalan lalu pergi ke arah Jimin sambil membawa sejambak bunga. Jimin pula menunggunya di bahagian pelamin untuk membawanya naik.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
TIKET CINTA WITH MAMAT MaChO  P•J•MWhere stories live. Discover now