Bab 75 (terpaksa)

68 5 0
                                    

Park Jimin pulang ke hospital dengan keadaan marah. Pedal minyak ditekan lalu kereta putihnya meluncur laju di atas jalan raya.

"Kurang ajar punya perempuan. Menyesal aku kenal kawan macam kau. Tak habis-habis nak hancurkan rumah tangga orang." Kata Jimin lalu jari-jemarinya menggenggam erat stereng kereta.

***

Eikk!

Pintu bilik wad dibuka, Park Jimin masuk sambil membawa bungkusan makanan untuk mereka bertiga. Keadaan bilik yang gelap dan sunyi. Jam ditangannya telah menunjukkan pukul 4 petang. Dengan hujan yang renyai-renyai di luar, membuatkan Eunji dan Minji mengantuk sehingga tertidur.

"Awak..." kejut Jimin lalu tangannya menepuk perlahan-lahan tangan Minji. Wanita itu mula tersedar kemudian kepalanya ditolehkan kearah Jimin. Suaminya itu menunjukkan bungkusan makanan itu kepada dirinya.

"Makan jom. Saya ada belikan nasi ayam."

"Saya tak nak. Saya tak lapar. Awak pergilah kejut Eunji tadi dia merungut lapar." Selimut ditarik sehingga paras leher kemudian matanya kembali tertutup rapat.

"Eunji..." si kecil yang sedang tidur di atas sofa dikejutnya perlahan-lahan. Park Eunji mengomel kecil.

"Eunji kata lapar tadi, papa ada belikan nasi ayam. Jom makan." Ujar Jimin kemudian tangannya menepuk perlahan-lahan bahu Eunji. Anaknya itu terus membuka mata lalu memandnag Jimin dengan mamai.

"Pergi basuh muka kita makan sama-sama." Kata Jimin kemudian bungkusan nasi itu dibuka dan diletakkan ke atas meja di hadapan sofa. Park Eunji mengangguk seklilas sebelum berjalan keluar.

Ting!

Iphone7 berbunyi atas tanda mempunyai mesej masuk. Jimin mengeluarkan telefonnya dari dalam poket seluar kemudian dihidupkan telefon itu.

Daniel
Jimin, aku dh bwk Seulgi prgi balai.

Terbuntang luas mata Jimin membaca mesej yang dihantar oleh kawan baiknya itu.

"Dia bawak minah tu pergi balai ke?"

Me
Bila masa kau bwk di prgi balai?

Daniel
Lepas kau blik. Dh ada dlm penjara dah pun.

Me
Macam mana blh masuk? Bukti tak ada.

Daniel
Bukti apa lagi kalau mmg btul dia yg buat.
Kau jgn risaulah, saksi staf tmpt krja blmbak.
Lagipun aku bukan prgi seorang.

Me
Kau pergi dngn siapa? Namjoon? Jin? Or Hoseok?

Daniel
Aku pergi dengan Sehun.
Skrg dia dh ada dalam penjara.
Aku hope dia insfa lah. Banyak2 bertaubat.

Me
Thanks bro. Aku tak tahu nak cakap macam
Mana tapi aku just want to say thank you very much.

Daniel
Sokay, hal kecik je. Kau pun bukan siapa,
Kawan baik aku jugak. Hah, Minji mcm mana?

Me
Dia still tak nak makan.

Daniel
Biasalah tu bro, mak baru hilang anak.
Nanti okeylah tu. Tak apa, nnti aku melawat dia.

TIKET CINTA WITH MAMAT MaChO  P•J•MWhere stories live. Discover now