Paginya adalah pagi yang sangat indah, aman dan damai. Kelihatan wajah-wajah yang gembira di dalam rumah yang dimilik oleh Park Jimin.
"Duduk rumah elok-elok. Tengok Eunji tau, jangan jadi apa-apa lagi" ujar Jimin sebelum melangkahkan kakinya keluar dari pintu rumah.
"Okey. Awak harini balik pukul berapa?" Tanya Minji kepada Jimin. Lelaki itu tersenyum kecil kemudian membetulkan tali lehernya.
"Harini saya balik awal. Saya nak bawak awak dengan Eunji dinner dekat luar. Jangan masak eh?"
"Yey! Dinner kat mana?" Soal wanita itu sambil senyuman terukir dibibirnya. Park Jimin terus membongkokkan badannya ke arah Minji.
"Rahsia. Haha okey lah, saya pergi dulu. Hah, nanti lunch saya tak balik tau. Saya lunch dekat luar je." Kata Jimin lalu kakinya diaturkan ke arah pintu. Kim Minji mengangguk akur lalu dihulurnya tapak tangan.
"Take care." Ujar Jimin lalu menyambut salaman isterinya itu. Hidung Minji dicuit lalu dikenyitnya mata kepada wanita yang bernama Kim Minji itu.
***
Tok! Tok! Tok!
"Masuk!" Jerit Jimin dari arah dalam. Ternampak akan bayangan seseorang dari arah luar yang seperti dikenalinya.
"Hye Jimin." Tidak lain dan tidak bukan, Kang Seulgi bekas kekasihnya dahulu.
"Hye! You macam mana? Okay?" Soal Jimin lalu lelaki itu berdiri di hadapannya. Terus diajaknya wanita itu duduk di atas sofa yang ada di hadapan meja kerjanya.
"Hahah okay je. You, nanti lunch kita lunch sama-sama boleh? I ada something nak cerita dekat you." Pintanya lalu kaki wanita itu disilangkan. Dengan baju gaun yang berwarna merah lagikan seksi itu membuatkan Jimin tertawa kecil. Tidak sangka, Kang Seulgi yang dikenalinya begitu jelita dan cantik.
"Of course. Nanti you hantarkan I alamat kedai. I akan pergi. Hah, ada apa you datang?" Tanya Jimin kemudian kehadapan sedikit badannya berenjak.
"Nak bincang pasal majalah yang kita buat haritu. I dah ada tengok diorang punya design. Not bad, bolehlah. So, I rancang I nak you mulakan edaran ni secepat yang mungkin." Ujar Seulgi lalu pemplet majalah itu ditunjukkan kepada Jimin. Lelaki itu mengangguk sambil mengemam mulutnya.
"Pasal ni you jangan risau, I boleh handle kan. Mungkin hari ahad ni kita dah boleh edarkan. Kiranya lagi dua hari lah. Sekejap je nak settle kan benda ni. Hal kecik" tutur lelaki itu dengan omelan muka yang menawan. Kang Seulgi hanya tersenyum lebar melihat Park Jimin yang ada di hadapannya itu.
"You" panggilnya. Kini Jimin mula melihat mata wanita itu. Baguslah, Jimin ada mata yang menawan Seulgi juga mempunyainya.
"You dengan Minji memang dah baik ke?" Dengan memek muka yang meluat Seulgi bertanya kepada Jimin. Lelaki itu yang mendengar hanya tersenyum kecil dan mengangguk.
"Dah lama dah baik. Kitorang pun dah ada Eunji. Ni tak lama lagi nak ada lagi seorang. Hahaha" balas Jimin dengan tenangnya. Tanpa riaksi yang marah lelaki itu berkata dan kini membuatkan wanita itu cemburu buta dengan kata-katanya.
"Ouh iyeke?" Soalnya dengan terkejut.
"Ha'a. Kenapa tanya? You tak nak kahwin ke? Umur dah meningkat, bila nak kahwin?" Kini soalan yang sangat digeruni mula tersoal kepada Seulgi. Wanita itu tersengih sinis.
"Tak ada calon." Katanya.
"Jihun ada, takkan tak nak? Itu si Daniel pun ada." Jari telunjuk ditunjukkan ke arah cermin luar. Tepat pada masanya, Kang Daniel dan Park Jihun sampai di dalam bilik Jimin. Seperti telah dirancang saja.
YOU ARE READING
TIKET CINTA WITH MAMAT MaChO P•J•M
Fanfiction"Kau ingat aku kesah?", Seorang lelaki yang berkaca mata hitam. "Bayar lah balik Mamat Berlagak Macho!" "Never" Start - 2/3/2018 End - 11/5/2018 1st Fanfictions by me!