Bab 26

1.9K 29 7
                                    

Hahahahaha. Kedengaran gelak tawa dari dapur Puan Kamariah.

" Haish siapa pula yang datang pagi-pagi buta ni. Eh jap Aqish dah bangun ke. Aduh jatuh saham dia ni karang. Baik aku gi kejut dia cepat. " Tergopoh gapah Nazrul bangun dari katil untuk kejutkan Aqish.

" Mak abang Nazrul memang selalu ke bangun lambat? " rupa-rupanya Aqish dah lama bangun lagi awal dari si Nazrul. 

" Makkkkkkkk AQISH DAH LARIIIIIII MAKKKKKK " tergopoh-gapah Nazrul berlari ke dapur.

" Mak Aqish dah la.... la dah bangun. Hehe " dapur yang tadi sunyi kedengaran gelak tawa yang kuat oleh Puan Kamariah dan Aqish.

" Yela awak saya lari tapi saya rasa saya lari dalam fikiran awak je hahaha " makin kuat Aqish menyakat Nazrul.

" Heee orang mana tau dia dah bangun sebab awak kan pemalas selalu bangun lewat. " 

" Eh eh sedapnya dia mengata. Mak tengok ni dia saja je nak usik orang dahlah air liur basi melekat lagi kat muka hehe "Tergelak Puan Kamariah. Tapi memang betul ada air liur basi dekat muka Nazrul.

" Mak tengok tu dia punn sama usik orang " Nazrul masih lagi nak mempertahankan diri dia.

" Dahlah tu Nazrul pergilah mandi busuk tahu tak. Lagipun memang betul pun ada air liur basi kat muka kamu tu hahahaha " Puan Kamariah tergelak apabila Nazrul mengelap mulutnya dan memang betul ada air liur basi kat mukanya tadi.

" Cakap orang tu tak nak percaya. Bila mak dah tegur baru nak lap hehe. Pergilah mandi busyukkkk. " 

" Busyuk busyuk pun awak sayang haha " laju Nazrul lari ke bilik untuk mengambil tualanya. Tandas berada di dapur jadi Nazrul kena melintas di depan mak dan juga Aqish.

"  Alamak baju semua aku tak bawak. Takkan nak pakai baju ni balik dah basah aku buat mandi. Takkan nak melintas depan Aqish uish mau malu dahlah mak pun ada kat dapur nak suruh mak ambikkan baju takkan nak menjerit lagilah malu aduhhhhhhh susahlah macam ni. " Nazrul mengomel seorang diri itulah sape yang suruh lupa bawak baju.

" Aqish mak nak keluar jap beli barang kamu nak ikut ke. " 

" Takpelah mak saya duduk rumah je lagipun masih lagi rasa penat. Eh mak mana abah ya. Dari pagi tadi tak nampak pun. " Pelik juga Aqish sebab rasanya dia bangun awal takkan tak boleh terserempak langsung dengan abah Nazrul.

" Ouh abah dia keluar. Tadi ada orang meninggal kat rumah tepi surau tu. Kamu duduk rumah elok-elok ya. Kalau ada apa-apa Nazrul ada kat rumah. " Puan Kamariah berlalu keluar rumah.

" Ha ah ada je si Nazrul. Dari tadi mandi tak keluar-keluar bilik air langsung. Mandi ke apa entah di buatnya tu. "

Aqish berlalu ke bilik air dan mengetuk pintu bilik air tersebut.

" Awak......awak mandi ke apa ni. Lamanya awak mandi. Mak pun dah keluar. Awak.....saya takut ni .......ARGHHHH!!! " mencacak Aqish lari bila Nazrul keluar bilik air hanya memakai tuala.

" Aik tadi kata takut. Saya dah keluar awak takut pulak. Hahahaha " Nazrul dengan selamba berjalan ke biliknya. Tak ada apa yang dimalukan olehnya sekarang. Mak dengan abahnya bukan ada pun yang ada cuma Aqish. Uish seronok betul sakat Aqish ni. Tergelak-gelak Nazrul.

" Eeee bodoh la Nazrul tu. Kenapa dia tak pakai baju pula. Memanglah bukan aurat tapi takkan dia tak rasa malu langsung aku ada kat depan dia kot. Aishhh bodoh la budak niiii. "

Nazrul yang berada di luar bilik Aqish hanya tergelak-gelak dengar sumpah seranah yang dilemparkan oleh Aqish untuk dia. Rasa kesian pun ada tapi entahlah dia rasa selesa je bila buat macam tu dekat Aqish. Kalau dengan perempuan lain Nazrul selalunya dah lari sebab malu punya pasal.

" Awak saya tau awak ada kat luar bilik saya. Pergi sanalah pakai baju awak!!! " Terkejut Nazrul bila dengar Aqish mention pasal dia.

" Budak ni pakai apa sampai dia tau aku berdiri dekat luar pintu bilik dia uish hebat betul bakal isteri aku ni hahahaha "

" Awak berdiri dekat pintu, saya nampak bayang-bayang awak dekat bawah pintu. Pergilah pakai bajuuuuuuu !!! " Mengamuk Aqish bila nampak bayang-bayang Nazrul masih ada dekat pintu.

" Elele malu-malu pula dia. Saya dah pakai baju lah. Ni saya nak keluar nak pergi kebun belakang. Nak ikut tak? "

" Kebun? Ouh kebun rambutan tu ke? Eh eh saya nak! Kejaplah! " Lintang pukang Aqish keluar bilik mengejar Nazrul yang saja jalan laju-laju.

" Lambatnya awak jalan macam panda entah-entah panda pun jalan lagi laju dari awak. " Saja Nazrul memerli Aqish. Nazrul suka bila lihat Aqish marah sebab nanti muka Aqish nya merah macam udang bakar aish comelnya. 

" Mana ada saya jalan lambat awak yang jalan laju sangat. Awak tahu tak yang langkah awak tu dua kali ganda dari langkah saya. Suka sangat menganiaya orang yang macam saya. Eee jauh lagi ke kebun. Rasanya mak cakap dekat je dekat belakang rumah tapi kenapa jauh sangat ni. Saya dah penat dah awa.... "

" Kita dah sampai " cepat-cepat Nazrul memotong kata-kata Aqish. Tak tahu lah kalau dibiarkan berapa lama lagi mahu jadi ceramah si Aqish tu membebel. Yang part membebel tu tak comel langsung.

" Yeah dah sampai. Awak saya nak rambutan tu macam sedap je. Tapi kenapa tinggi sangat. Eh ada pokok manggis jugalah. Waa tu pokok buah mata kucing kan " Teruja semacam Aqish sebab dia selama ini duduk di bandar mana pernah merasa nak melihat keindahan alam yang sebegini.

" Ya sayang sabar ya. Awak ni jakun sangat kenapa. Tapi nasib baik comel kalau tak saya buat tak layan je hahaha " Nazrul mengambil galah yang berada ada di pondok untuk mengambil rambutan untuk Aqish.

" Memanglah saya jakun. Saya duduk bandar mana pernah duduk kampung. Mama dengan Papa tak pernah nak bawa kami balik kampung. Katanya busuklah kotor banyak nyamuk tapi saya teringin sangat. Nasib baik saya jumpa awak boleh saya balik kampung selalu hehe " Aqish lari ke pondok sebab Nazrul pandang Aqish dengan renungan yang menggoda.

Nazrul pov

Aqish nasib baik kau comel. Teringat aku dekat arwah. Ya Allah aku sayangkan Aqish sangat-sangat kau lindungilah hubungan kami berdua. Kau jauhlah kami dari sebarang malapetaka. Entah kenapa akhir-akhir ni aku rasa aku sangat menjauh dari Aqish walhal Aqish berada di hadapan aku sahaja. Ya Allah janganlah kau tarik nikmat cinta ini seperti mana kau ambil semula arwah Arina bersama engkau. Aku mohon kepadamu berikanlah hidayah kepada Aqish dan juga aku untuk terus istiqamah ke jalan mu amin

end pov

Aqish makan buah rambutan yang diambil oleh Nazrul dengan berselera. Nazrul dan Aqish tak tahu yang esok akan bermula mimpi ngeri untuk mereka berdua.

tbc 💕

sorry sebab menghilang lama sangat. sis ada masalah keluarga sikit lepastu sis baru sambung belajar jadi sekarang baru ada masa nak sambung. hope readers semua masih bersabar menunggu pengakhiran cerita ini okay? I Love You All 😘❤

nafsu & maruahWhere stories live. Discover now