Planen

379 35 14
                                    

"Okay, planen går ud på, at gøre hele biblioteket rødt. Hvad siger du så?" Spørger Jungkook begejstret. "Jamen hvad får vi ud af det?" Spørger jeg tøvende og kigger nysgerrigt ned på plastikspaden fyldt med maling, som Jungkook lige havde hentet ned fra gangen.
Jungkook løfter herefter plastikspanden op foran mit hovede og peger på den med sin frie hånd og siger seriøst. "Har du glemt at vi har prøve i næste uge, så hvis biblioteket er malet helt rødt, så er der intet at læse op i, fordi selve bøgerne er også malet."
Jeg kan virkelig mærke på Jungkook, at han næsten brænder for at gøre det her. Men jeg ved nu ikke, der er stor risiko for at vi bliver taget, og min familie har advaret mig, at hvis de får et opkald fra skolen igen kommer der store konsekvenser.
"J-Hope?" Afbryder Jungkook og smiler lumskt. "Du har jo allerede givet hånd på det." Det havde jeg glemt alt om, så i det han fortæller det, er der intet jeg kan gøre. "Aish... okay, men så regner jeg med at vi slipper af sted med det uden problemer." Siger jeg og bliver bekymret ved tanken om, hvad mine forældre ikke ville sige til det her nummer jeg laver på skolen.

" Siger jeg og bliver bekymret ved tanken om, hvad mine forældre ikke ville sige til det her nummer jeg laver på skolen

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Selvfølgelig, jeg har styr på det hele." Svare Jungkook selvsikkert, hvorefter han sænker plastikspanden og svinger armen om min skulder. "Der her skal nok blive sjovt." Siger han, imens vi går sammen hen til biblioteket. "Ja.. så længe vi ikke bliver taget." Siger jeg bekymret og frygter stadig mine forældres reaktion.

Vi ankommer til biblioteket, hvor der stadig er nogen som sidder derinde. I det samme hiver jeg Jungkook ind til siden, fordi han er på vej derind med alt malingen. Han rammer ryggen på væggen med et lille bomb og kigger forvirret på mig. "Hvad er problemet?" Spørger han. "Er du dum eller hvad? Kan du ikke se at folk stadig sidder derinde?" Svare jeg irriteret. Derefter drejer Jungkook og kigger ind ad døren, hvor han kan se alle eleverne sidde med deres bøger.

"Aish

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aish.. hvad gør vi så?" Spørger han desparat og kigger tilbage på mig, hvor jeg tager min mobil frem.
I det jeg kigger på min mobil kan jeg se på klokken, at det snart ringer ind til time. "Bare rolig, klokken ringer om lidt." Svare jeg og putter min mobil tilbage i lommen.

*Ding, Dong.*

Det var lige den lyd Jungkook og jeg har ventet på, så efter nogle få sekunder er der ingen på biblioteket. "Så er det nu." Siger jeg med en lav stemme og lægger min hånd på Jungkooks ryg, og lader ham træde ind først.
"Det her skal gå hurtigt." Siger jeg og kigger den sidste gang på Jungkook inden jeg kaster pinslen til ham, hvorefter jeg tager plastikspanden.
_______________________
Y/N's synsvinkel. Imellemtiden

Mit sorte håbWhere stories live. Discover now