BAB 3

1.8K 30 0
                                    



"What are you doing here?"Soal Aaira Arleesa.

"Saja,main masak masak." Balas Adam.

"Tolong eh tolong.Orang tanya elok elok."

"Siapa ni sayang?" Tanya Izzat pula.

Mata Aaira terbuntang luas.

Mereka berdua terkejut dengan panggilan yang disebut oleh lelaki disebelah Aaira.Tanpa aba aba Adam mengajak gadis itu pulang sambil  menarik tangan Aaira ke kereta.Izzat hanya tersengih melihat drama di hadapan.Abang le tu,garang nau.

Sejurus kami berada di dalam kereta. 

"Pergi makan nak?"

Tiada balasan. "Aaira nak makan apa?" 

'Ni bukan jalan nak ke rumah,mana dia nak bawa aku ni?' Bisik hati Aaira.

Kereta yang berjenama Kia K9 berwarna hitam itu berhenti di sebuah hotel. "Victoria Hotel?"

"Jom." Secara tidak sedar dia sudah membukakan pintu untukku.

Aku melangkah masuk ke dalam hotel yang tersergam indah itu.Hiasan lampu nya menyerlahkan lagi bahagian dalam hotel itu.Aku kagum dengan pereka hotel ni.

"Aaira duduk dulu sekejap." Kata Adam Arif lalu dia pergi ke dapur untuk lakukan tugasnya.

"Cantiknya." Aku duduk di sofa yang agak mewah itu.Pekerja disitu semuanya peramah.Setiap kali lalu di hadapanku ,mereka senyum.Aku apa lagi senyum la,senyum kambing.

Aku memandang ke arah kaunter,terdapat seorang wanita yang bertubuh langsing dengan muka ketatnya sedang bising di sana.Aku terus dan terus melihat adegan di situ.

Apabila dia memandangku,aku terus alihkan mata ku ke tempat lain.

"Hey you!"

Figura yang berwajah cantik itu dengan berpakaian blouse merah dan seluar ketat sedang merenung tajam ke arahku.

"Jangan nak buat bodoh sangat lah.I tahu you tengah pandang I,and I dapat tahu yang you ni future wife si Adam." Ujarnya sambil membuat muka.Muka cemburu.

"Emm.." Mana dia dapat tahu?Aku kaku disitu,difikiran hanya ada Adam,Adam and Adam.

"For you information,I ni teman wanita dia.Kita orang dah lama bersama,so you jangan nak jadi perempuan murahan sangat ya.You tu baru budak lagi,belajar sampai habis baru sibuk pasall cinta ni tak tergedik-gedik dengan lelaki.Tak ada maruah!Selekeh betul!Nampak sangat terkejar kan lelaki kaya.Dasar miskin!" Sindir perempuan itu.

"Ouh ya?But now dia pilih siapa,saya ke awak?Pfft of course me,awak tu mungkin simpanan or layaknya dipanggil murahan.Not me.Daaaa" Aaira terus menuju keluar dari hotel tersebut.Wait,beraninya aku cakap macam tu dekat dia.Padan muka,puas hati.

Sarah terus terdiam. "Bodoh!Kau tunggu eh perempuan.Dasar orang miskin!"

Kelibat Adam dengan lengan baju yang dilipat menampakkan lengannya yang agak berurat.

"Mana Aaira? " Dia bertanya kepada diri sendiri.Tandas ke?

"Adam!!!I rindu you lah.I dapat tahu you tengah masak,masak untuk I ya?"

"Tepilah Sarah,mana Aaira?You ada nampak dia ke?" Nada Adam agak tegas.Dia risau kerana dia yang membawa Aaira datang ke sini dan sekarang dia hilang.

"Aaira ke nama dia?I ingatkan budak miskin saja datang merempat dekat sini,tu yang I halau dia balik.Jomlah makan,I lapar lah." Sarah cuba untuk merangkul lengan Adam.

Adam berjaya menepis tangan Sarah.Dia terus berlari keluar dari hotel dan masuk ke keretanya.Laju sahaja keretanya meluncur di jalan raya.


****

 " Hello?"

Diam.Tiada balasan.Mungkin dia ingat salah nombor kut. "Hello Adam,ni Aaira."

"Aaira dekat mana ni?Puas  cari ." Keluh Adam Arif.Kerisauannya mula menghilang apabila Aaira menelefonnya.

" dekat rumah." Jawabku pendek.

"Kenapa Aaira tak bagitahu nak balik?"

Diam.

"Hmm..Aaira nak cakap ni." Berat hatiku sebenarnya untuk mengatakan semua ini.Tapi..

"Aaira nak cakap apa?" Adam mula rasa tidak enak.

Tangan sudah mula menyejuk,dia cuba untuk menyerap kembali keberanian yang mungkin dia tidak pernah ada.

"Jangan cari Aaira lagi.Jangan langsung terfikir pun untuk jumpa Aaira.You don't deserve me.Anggap je apa yang berlaku semua ini hanya mimpi.i got to go.Assalamualaikum." Panggilan diletak dan dia terus menghempaskan badan ke katil.Ah tetiba rasa satu beban dah hilang.

****

Dear, Little AngelWhere stories live. Discover now