Kejadian yang berlaku seminggu yang lalu masih kekal. "Aku dah kata jangan cari nahas dengan aku.Kau degil!Aku nak tuntut janji yang kau dah taburkan dulu.Kalau aku dapat tahu yang kau cuba lari lagi.Nahas kau aku kerjakan!Ingat tu!"
Janji bodoh yang telah dikatakan telah memakan diri sendiri.Sungguh dia tidak menyangka bahawa lelaki itu masih sanggup mencari dirinya sedangkan perkara ini sudah lama berlalu.Kesan cengkaman di leher masih berbaki.Dia tertunduk,mencari jalan untuk lepas dari lelaki itu.Sia-sia sahaja,lelaki itu masih akan dapat mencarinya.Bisik hati Aaira.
"Assalammualaikum." Panggil sebuah suara yang datang dari luar.
"Waalaikumussalam." Jawab Puan Nora lalu dia bergegas pergi ke pintu utama.
Tidak lama kemudian,hasrat seorang wanita separuh abad itu mula dikeluarkan.Pintu yang dibuka sedikit mampu mendengar perbualan mereka. "Aku dah tak selamat." Ucap Aaira perlahan.
Sekali lafaz sahaja,kini aku sudah menjadi isteri kepada Danial Ilhan.Kata-kata dia sewaktu menyarungkan cincin masih segar diingatan. "Kau milik aku." Bisik Danial Ilhan.
Dia mengeluh.Lalu dia melabuhkan punggung dibirai katil sambil memikiran perkara yang akan terjadi.
"Lama termenung,ingat aku ke?" Tegur sebuah suara yang garau.
Aku mengangkat kepala untuk melihat lelaki yang bergelar suami aku itu. Aaira tercengang lalu dia pantas mengalih pandangan ke tempat lain.
"Pandang aku Aaira." Arah Danial.Kedengaran yang dia semakin menghampiri.
"Aku kata pandang aku!"
Dia terus mendongak memandang wajah lelaki itu.Panahan matanya menusuk ke dalam mata milik Iris.Pandangannya yang cukup dalam membuatkan Iris timbul perasaan tidak selesa.
"Kau bodoh sebab cuba lari dari aku.Kau bodoh sebab cuba permainkan aku.Kau bodoh sebab ingat yang aku tak akan cari kau." Ujarnya sambil memegang kedua belah pipi Aaira.
"Sekarang kau akan jadi milik aku."
Tubuh Aaira ditolak kasar lalu ikatan rambutnya dibuka.Wangian rambut Aaira cukup membuat Danial tergoda dengan sang isteri.Sebelum sempat dia ingin membuat apa-apa, Aaira mencelah. "Sa..Saya belum sedia."
Danial merengus kasar.Dia bangun dari terus menindih tubuh Aaira. "Apa yang kau tak sedia ha perempuan?Kau suruh aku kahwin dengan kau,aku kahwin.Bila aku minta apa yang aku nak,kau tolak.Jangan berani cabar aku Aaira."
"Ma..Maaf."
"Diam!Aku tak suka orang minta maaf."
Dia hanya akur dengan arahan Danial Ilhan.Perlahan dia mengangguk bermaksud untuk menerima apa sahaja yang bakal dilakukan oleh lelaki itu.
"Sedia pula?Tapi aku dah tak ada selera,aku rasa nak.." Dia memandang Aaira dengan wajah yang tidak dapat diungkap.
Lantas Danial menarik rambut Iris lalu diheret menuju ke kamar mandi. "Aku rasa nak tengok kau menangis."
Tangisan Aaira yang sudah keluar tidak dihiraukan.Apa yang dia tahu adalah dia ingin buat perempuan itu menderita.
Usai dia menarik rambut Aaira,dia memenuhkan tub mandi. "Berani kau buat macam tu dekat aku.Kau tak sedar ke yang kau tu perempuan murah ha?!!"
Badan Aaira diangkat dan dimasukkan ke tub mandi yang penuh dengan air. Aaira menjerit akibat terkejut tambahan air yang dirasakan saat itu adalah air panas.Dia cuba untuk keluar tapi tidak berhasil kerana kepalanya telah ditolak masuk kembali ke dalam air.Aaira tidak putus asa,dia cuba lagi untuk mencari nafas tapi tak berhasil.Danial hanya tersenyum puas melihat kesengsaraan yang dialami oleh perempuan tu.Dengan senang hati dia menunjal kepala Aaira untuk masuk ke dalam air dengan berkali-kali sehingga tiada peluang untuk bernafas.
Sampai pada satu saat,dia kian lelah dengan perbuatan itu dan terus beredar dengan langkah yang senang seperti tidak ada apa yang berlaku.Aaira yang perasan ketiadaan Danial terus bangun dari tub dan jatuh terduduk akibat tidak cukup nafas.Hampir sahaja dia lemas didalam air itu,muka dan badannya berasa sangat sakit akibat air yang panas.Tanpa sedar airmata mengalir dengan laju.Esakan Aaira memecahkan suasana sunyi.Kenapa dia diperlakukan sebegini?Apa yang telah dia lakukan kepada Danial sehingga dia sanggup seksa dirinya?
Sepasang mata melihat keadaan Aaira yang sedang menangis,tanpa sedar timbul perasaan kasihan terhadap isterinya tetapi pantas dia menggeleng untuk menghapuskan perasaan itu kerana dia masih belum puas melihat perempuan itu terseksa.
****
"Woi perempuan,kau tak reti nak bangun ke?Masak untuk suami?"
Aaira menggeliat apabila mendengar suara Danial.Tanpa aba-aba dia terus bangun dari tidur dan berlalu ke dapur tanpa memandang sedikit pun ke arah suaminya.
Kejadian semalam mula menanamkan perasaan benci terhadap Danial Ilhan.Tetapi dia entah mengapa dia masih bersabar dengan lelaki itu sedangkan dia boleh sahaja keluar ataupun meminta cerai.
Seusai membuat sarapan,dia mendaki tangga untuk memanggil Danial.Pintu diketuk. "Awak jom makan.Saya dah siapkan sarapan."
Tidak sampai seminit,wajah Danial yang dingin terpacul di depan pintu.Aaira memulakan langkah meninggalkan Danial di belakang.Tiba-tiba terasa kakinya disadung sesuatu lalu dia terus tergolek di tangga yang bagaikan tiada penghujung.Dia hanya mendengar gelak tawa Danial.
Aaira mengadu kesakitan.Sakit jatuh tergolek dari tangga tidak sesakit hati yang sedang dirasai sekarang ni.Perasaan marah mula menyelubungi diri tapi sempat dipadam.Dia cuba bangun tapi kakinya yang sakit menghalang dia daripada berdiri.
Aaira melihat Danial yang sedang turun sambil membetulkan rambut yang kusut.Apabila hati mengingatkan bahawa Danial ingin menolong malah dia hanya jalan tanpa tengok dirinya yang sedang terduduk memegang kaki yang sakit.Hatiku mula merintih.
"Aku kira sampai tiga,kau tak datang dekat meja ni.Nahas aku kerjakan." Danial memberi amaran selepas melabuhkan punggungnya.
Kaki berasa berat teramat sangat.Air mata menitis apabila kaki mula berdenyut kuat.Ya Allah tabahkan lah hati hamba-Mu ini!
"Satu."
Dia mula berdiri sambil memegang kakinya.
"Dua."
Aaira bergerak sedikit demi sedikit ke arah meja.Akhirnya dia tiba sebelum Danial menghabiskan kiraan.
"Bagus.Makan sekarang." Arahnya lagi.
Aku terdiam.Sudu diambil dan nasi goreng itu disuap perlahan ke mulut.Dia tidak ingin menangis di hadapan rezeki tetapi akal gagal menerima arahan tuannya.Air mata jatuh ke pipi.Sempat dilap dengan belakang tangan tapi ternyata Danial telah perasan dengan lebih awal.
"Siapa suruh kau nangis?"
YOU ARE READING
Dear, Little Angel
Romance{COMPLETE} Previously known as Orang Tua itu Suami Aku. Thank You for 20k!!!!! ------- Dia seorang gadis biasa yang mempunyai pelbagai cabaran hidup seperti gadis lain,apabila dilamar oleh seorang lelaki yang begitu asing baginya membuatkan dia te...