BAB 20

894 16 0
                                    

Mimpi tu datang lagi.Tetapi mimpi kali ini aku bersama seorang lelaki.Tinggi lampai berkulit putih cuma mukanya tidak kelihatan.Dan kali ini Danial diseksa lagi.Diseksa oleh aku.Pada waktu itu aku menangis,aku menangis sambil menyeksanya.Danial yang masih gagahkan diri itu tidak juga mengelak atau membantah apa yang aku buat terhadapnya.Kenapa aku jadi macam tu?Iya aku tak sepatutnya ambil serius tentang mimpi-mimpi yang begini dan aku selalunya tidak ambil peduli tetapi kenapa mimpi kali ini asyik berulang-ulang?Setiap kali aku bangun dari tidur,air mata sedang mengalir.Hati aku tiba-tiba terasa sakit teramat sangat,terasa pedih tetapi aku tak tahu kenapa.

Wajah Aqasha tiba-tiba muncul di fikiran.Ada kena mengena dengan dia ke?Ish tak mungkinlah.

"Puan Aaira ada tetamu dekat luar." Ujar kak mah.Aku hanya membalas dengan senyuman dan keluar dari kamar untuk menyapa tetamu yang aku tidak tahu siapa.

"Aqasha." Panggil aku perlahan.

Dia hanya tersenyum memandang aku.Langkah aku terhenti apabila baju yang dipakai persis dengan baju di dalam mimpi aku semalam.Dia lelaki tu?

"Sorry sebab datang tak bagitau.Saya terpaksa tanya Maya alamat rumah awak."Jelasnya.

"Kenapa awak datang sini?"

"I have something to ask you." Ujarnya dengan nada serius.

Aku mengangguk dan minta dia teruskan.

"Kenapa awak buat macam tu dulu?Kenapa tak terus terang?"

"Terus terang apa?"Aku bingung.

****

"Kau dah cari siapa dia?"

"Sudah tuan.Dilan Aqasha Bin Syed Akmal.24 tahun.Baru habis belajar dekat University Harvard.Course Medical."

'Wow doctor.' Bisik hatinya.

"Dari apa yang saya dah selidik pasal dia.Dilan Aqasha ni lelaki yang isteri tuan minat.Dilan ni dah anggap Aaira ni macam adik tapi tak bagi Aaira.Lepas apa yang kawan dia bagitau,sejak Dilan habis sekolah.Aaira dah berhenti dari mesej lelaki tu."

"Jadi dialah lelaki dalam diari tu."

"Apa lagi yang kau tau?" Soal Danial Ilhan.

"Apa yang saya tau Dilan pernah ada tunang masa dia masih belajar dekat sana.Tetapi tunang dia mati disebabkan kena langgar.Jadi lepas dia habis practical dia terus balik Malaysia,dan ni gambar tunang dia." Anak buah Danial memberikan sekeping gambar dimana Dilan dan wanita itu duduk dengan rapat dan tersenyum gembira.

Danial tersentak.

"Ni Aaira?Kenapa muka dia macam Aaira?!" Nada Danial naik.

"Itu bukan Aaira,dan bukan juga kembar Aaira.Dalam dunia ni kan,mungkin kita ni ada lebih kurang 7 orang muka yang sama dengan kita.Jadi tak mustahil ada orang muka sama macam isteri tuan."

"Jadi dia nak apa?Apa tujuan dia datang sini?"

"Based on apa yang saya selidik,apa yang saya bagitau tuan.Saya rasa tuan tau,apa tujuan dia datang sini kan?"

"Aaira." 

****

"Terus terang apa?"

"em tak ada apalah.So macam mana sekarang?Tak sambung belajar?" Soal Aqasha yang tiba-tiba menukar topik perbualan.

"Ada rancang juga tapi tak tahu bila."

"Kalau macam tu,Qasha boleh mintak uncle masukkan Aaira dekat UM.Nak tak?"Pelawanya.

"Uwaaa nak nak!"

"Okay so nanti kita bincang lagi,kena pergi ni jumpa uncle kejap." Ucap Dilan Aqasha.

"No problem,biar Aaira hantar depan."

Dia hanya tersenyum sambil melangkah ke kereta miliknya

****



Dear, Little AngelWhere stories live. Discover now