BAB 10

1.5K 22 0
                                    

"Abang ni tak payah la kacau.Nanti kalah." Marah Aaira yang sedang kusyuk bermain dengan game di telefonnya.

"Alololo tak apa meh sini abang tolong." Acah nya.Tetapi helah yang sebenar adalah untuk menyakat si Aaira.

"Ee kan dah kalah!"

Afiq mengangkat tangan menandakan tidak bersalah.Perlahan-lahan dia berundur ke belakang.

Aaira sudah hilang sabar dengan perangai Afiq yang tidak matang dan suka menyakat.Lalu dia mulakan misi untuk membalas dendam dekat Afiq.Hampir berselerak rumah itu apabila Aaira membaling barang kerana ketidak puasan hatinya itu.

Alat kawalan jauh itu diambil dan dia menetapkan sasaran.Memori bersama Izzat terimbas kembali disaat aku melemparkan kasut ke arahnya.

"Aaira!" Aku tersentak dari lamunan.Sedar sahaja,alat kawalan jauh sudah tiada di tangan.Mesti dah baling dekat Afiq tapi kenapa Afiq macam okay je.Tak ada pun alat kawalan jauh dekat bawah.Bisik hati Iris.

Dia pusing sambil kepala ditunduk ke bawah,mencari dimana alat kawalan jauh itu menghilang.Ha tu pun,eh ni kaki siapa?Aaira mengangkat muka dan menghalakan pandangan ke arah Afiq yang elok berdiri.Habis siapa dekat depan aku sekarang?Perlahan-lahan aku mendongak dan muka Danial yang bengis mengejutkan aku.

Mesti aku dah terbaling dekat dia!Ya Allah!Nasib malang apa lagi ni! Keluh Aaira.

Muka Danial yang bengis itu aku lihat dengan teliti,ya Allah dahi dia calar sikit.Matilah kau Aaira!

" masuk bilik!" Arah Danial Ilhan dengan nada yang mendatar tapi tegas.

Dia hanya mendengar tanpa membalas kerana dia sedar yang dia sudah membuat kesilapan yang besar.

"Aaira abang balik dulu." Ucap Afiq selepas melihat suasana yang hangat.Muncul rasa kasihan terhadap sepupunya itu

First Aid Kit diambil dari laci.Pintu bilik dikuak dari luar,haruman yang biasa aku bau telah membuatkan peluh sejuk keluar.Selamatkan lah aku ya Allah!

"Duduk sekarang!"

Kakinya bergerak ke birai katil dan duduk. "Siapa bagi kau kebenaran bermain dekat rumah aku?" Soalnya tegas.

Aaira pantas menggeleng. "Tak ada siapa."

"Habis tu yang kau gedik main dekat rumah aku kenapa?Kau dengar sini.." Wajah Danial mendekat lalu pipi milik Iris dicengkam kuat.

"....Aku tak izinkan kau bergaul dengan lelaki lain tanpa izin aku.Faham?"

Laju dia mengangguk.Kemudian rambut yang diikat di kepala Aaira ditarik kasar selepas dia melepaskan cengkaman di pipi Iris.Batang tubuh itu diseret ke dalam kamar mandi.Iris menangis sambil memohon untuk tidak dilakukan seperti mana yang lelaki itu telah lakukan kepadanya.

Kaki Danial dirangkul. "Lepaslah bodoh!" Jerit Danial setelah dapat melepaskan pegangan di kaki.Badan Iris dibangunkan supaya memudahkan kerjanya.Gelas yang diisi dengan air panas dicurahkan ke muka Iris lalu dia menampar pipi nya pula.Kemudian gelas itu diisi semula dan dicurahkan sekali lagi ke muka Iris dan menamparnya sekali lagi.Perkara itu berulang sehingga Aaira buat keputusan untuk menepis tangan Danial yang hampir mencurahkan air dan bibir milik Danial dicium dengan pantas.Gelas yang dipegang terlepas dari tangan.Airmata yang mencurah turun bersama air panas yang mengalir di pipi yang pedih.

Danial seakan terkejut dengan perbuatan yang dilakukan Aaira.Badan itu ditolak dengan kasar sehingga bertemu dinding. "How dare you kiss me without my permission."

Nafas hangat Danial sangat hampir dengan muka Aaira.Dia tidak tahu apa yang telah difikirkan sehingga dia sanggup berbuat sedemikian. "You kill me with your lips,Aaira.And now it's my turn to kill you sayang."Ugut Danial Ilhan.

****


Dear, Little AngelWhere stories live. Discover now