Jisoo duduk di sofa didalam biliknya. Tangan sejak tadi lagi sibuk melakar sesuatu yang dia sendiri tak pasti. Kehadiran kawan² nya tidak dihiraukan. Masing² buat hal sendiri. Bambam dan jackson dengan permainan video nya. Yugyeom pula dengan hobi barunya. Membaca. Sewaktu mula² Yugyeom mula membaca. Teruk dibahan jisoo, jackson dan bambam. Mana taknya, seumur hidup Yugyeom, mana pernah dia baca buku, dia sendiri yang cakap. Yugyeom tu pandai, nasib² je sebab focus dalam kelas.
Bila masuk sekolah tinggi. Yugyeom cakap "best jugak membaca ni ann??" Habis tersembur tawa tiga rakannya. Itu pon waktu mula² Yugyeom menceburi hobi barunya. Sekarang da ok. Yugyeom pon paham rakan² hanya bergurau saja. Gurau kasar.
Sedang masing² sibuk dengan hal sendiri. Jackson da jeling jisoo untuk kesekian kalinya. Dia tahu mesti jisoo fikir tentang hal pagi tadi.
"Yeayy!! Menang lagi! Ape ni hyung asik kalah jee" suara bambam tetiba menyentak lamunan jackson.
Jackson mengusap dada 'budak ni! Fuh!' Wajah sinis bambam dipandang sekilas "hagak sikit. Aku bukan kalah. Aku mengalah je" ujar jackson membela diri.
"Elehhh! Memang selalu pon hyung kalah ngan saya" balas bambam dengan nada mengejek. Jackson yang kegeraman terus membaling mini sofa tepat ke muka bambam "hyung!!"
Jackson ketawa kecil "kau main la sorang²" kata jackson. Laptop nya ditutup dan terus menuju ke arah jisoo. Sempat bambam merungut mengatakan yang jackson takut kalah lagi. Tpi jackson hanya membalas dengan pandangn yang sangat mampu untuk menambah lagi sakit hati bambam
"WOIII!!" sergah Jackson dan terus meloncat di sebelah Jisoo.
"MAK!!" Tercampak pen yang dipegang Jisoo. Automatik kedua tangannya memegang dada. Muka tak payah cerita. BURUK habis. Jackson da ketawa terbahak². Bahu sofa disebelah nya dipukul². Bambam dan Yugyeom turut ketawa melihat reaksi Jisoo "Kau ni PAHAL??!!" marah Jisoo.
"Hahahaha. Yang kau menung jauh sangat apahal?" Tanya jackson dengan sisa tawanya.
"Mana ada aku menung. Ish!" Balas Jisoo keras. Masih tayang muka tak puas hatinya
"Eleh! Takyah nipu la Jisoo. Aku kenal kau ni dari kecik taw? Aku tau la bila masa kau tipu, bile masa kau jujur, bila masa kau sedih, happy sume. Now... kau cakap ngan aku. Kau pikir pasal pagi tadi an?? Betul tak??elehh" kata jackson sambil tolak lembut bahu kanan jisoo menggunakan bahu kirinya
Jisoo yang sedikit terkejut hanya memandang jackson dengan mata terkelip "apasal?? Aneh ke macam mana aku boleh baca fikiran kau tuu? Hahaha. Ini jackson ok.? Semua pasal kau dalam lubang hidung aku jee. Kau suka youngjae sunbae pon aku twu tau" ujar jackson dengan muka yang begitu yakin. Ayat terakhir dibisik perlahan ke telinga jisoo dan bahu nya dirangkul jackson. Tak mau bambam dan Yugyeom dengar perbualan mereka
"Me.. mengarut ape kau ni?! Ish" kata Jisoo sedikit gagap. Tangan jackson yang merangkul bahunya ditolak.
Jackson mencemik muka memandang jisoo "kau tak boleh tipu aku jisoo.. i know you very well."
Jisoo mengeluh. Ok fine! Dia memang tak boleh nak tipu jackson. Memang dari kecil lagi jisoo tak penah ada rahsia dengan jackson. Begitu juga jackson. Apa² je masalah mesti akan cerita dengan jisoo. Tiba² jisoo rasa cuak. Kalau jackson je yang tau. Dia tak kesah sangat. Macam mana kalau bambam dengan Yugyeom pon tau? Orang² terdekat dia tau? Jisoo da telan liur. Bibir bawah digigit.
Jackson da kerut dahi tengok tingkah jisoo. Park jisoo kalau da gigit bibir, ada lah perkara yang dibimbangkan "kau kenapa pulak ni??"
"K.. kau.. kau tak bagi tau sesapa ann??" Bisik jisoo dekat di telinga dengan nada cuaknya
YOU ARE READING
First Love ||| Choi Youngjae fanfic [COMPLETED ]
FanfictionRasa serba salah, takut, gerun.. itu la apa yg park jisoo rasa bila menerima jelingn tajam dari choi youngjae.. lelaki yg diminatinya dalam diam Semuanya bemula bila sabahat baiknya Jackson Wang membuatkan jisoo tersungkur hampir menyembam ke kaki...