20

201 18 4
                                    

Kedua² tangan yang dipenuhi darah kering digenggam kuat. Air yang mengalir di pipi dikesat kasar. Nafas ditarik dan dihembus kuat untuk menenangkan degupan jantungnya. Sudah satu jam Youngjae menjeling jam di dinding hospital, tetapi masih belum ada apa² tanda positif dari wad kecemasan yang menempatkan Jisoo.

"Bodoh Youngjae!!! Bodoh!!!" Maki Youngjae sendiri. Suasana di wad kecemasan itu sungguhlah haru. Semua misi dan doktor berkeliaran berlari menyelamatkan pesakit. Tetapi sesikit pon tidak diendahkan Youngjae, sampailah suara Mark menyapa corong telinganya.

"CHOI YOUNGJAE!!" jerit Mark sambil berlari diikuti yang lain ke arah Youngjae.

Youngjae terus berdiri tegak seperti senang diri. Kedua² tangan diletakkan di belakang. Mark menepuk bahu Youngjae. "Macam mana Jisoo??" Soal Mark.

"Doktor tak keluar lagi" balasnya lemah.

"Yahh!!! CHOI YOUNGJAE!! Apa yang kau buat ni ha?!!!" Jerit Jinyoung berang. Kolar baju Youngjae dicengkam dan terus mengakibatkan Youngjae kembali duduk.

"Ak....... aku minta maaf. Benda tu jadi cepat sangat. Aku tak...... tak sempat nak selamatkan dia" air mata yang tadi kering kembali merembes diikuti esakan. "Aku...... isk.... iskk.... be... betul² min..... isk... minta maaf" sambung Youngjae lagii.

"Nyoung!! Dah laa. Hospital kan ni" tegur Jaebum. Jinyoung terus melepaskan cengkamannya dengan kasar. " Youngjae kau balik la. Pasal Jisoo biar kitorang yang uruskan, lagipon dia takda kena mengena pon dengan kau. Dah boleh balik dah kot. Dan aku harap ni kali terakhir kau jumpa Jisoo." Tambah Jaebum agak kasar.

Youngjae agak terkejut dengan ayat Jaebum. "Jaebum!! Takkan samp--"

"Hyung ikut saya!" Belum sempat Youngjae menghabiskan ayatnya, Jackson memotong dan terus tangan Youngjae ditarik meninggalkan wad kecemasan itu.

Sampai di satu tempat yang agak sunyi Youngjae menyentak tangannya dari pengangan Jackson. Kedua² belah matanya ditekup menggunakan kedua belah tapak tangannya. "Takkan sampai aku takboleh jumpa Jisoo, Jack! Ak- aku memang nak selamat kan Jisoo. T- ta- tapi tak sempat. Kalau lah aku tak bawak dia keluar. Iskk! Isk! Isk"

"Hyung rilex ok! Everything is gonna be alright! I know how my best friend is. Dia kuat! Hyung balik ok? Nanti apa² saya inform hyung" Jackson terus merangkul tubuh Youngjae ke dalam pelukannya. Air mata yang dari tadi ditahan akhirnya jatuh jua. Bahu Youngjae ditepuk² lembut ibarat memujuk anak kecil yang sedang nangis.

Kepala Youngjae sudah menggeleng². "Tak Jack! She's not okay. Darah banyak sangat Jack. Kaki diaa. Isk isk"

"Shhhhhh~ hyung balik la dulu.. hmmm??"

*******
*******

Youngjae tertonggeng² seperti mencari² sesuatu. "Mana pulak nii?" Monolognya sendiri. Sudah beberapa kali Youngjae berdecit.  Dia harus mencari telifon bimbit nya yang tercicir ketika kejadian tadi untuk mengetahui perkembangan mengenai si pelaku.

Telifon bimbit Youngjae tercicir ketika dia berlari dan cuba menyelamatkan Jisoo. Disebabkan itu juga dia tidak dapat menghubungi abang² Jisoo. Dia hanya ingat nombor Mark, jadi dia terus menghuhungi Mark sekaligus menyuruh Mark untuk memaklumkan kepada yang lain.

Sedang Youngjae mencari² telifon bimbit nya, kejadian tadi kembali singgah di fikirannya. Matanya dipejam, nafas ditarik untuk menahan air mata yang ingin gugur. "Semua salah akuu! Kalau lah aku terus follow diaa, kalau lah aku tak angkat call papa."

=
~~
=

Semua berjalan dengan lancar. Mereka tengok wayang, main di pusat games, bergurau senda dan banyak lagi. Youngjae betul² rasa seperti mereka pasangan kekasih!!

First Love  ||| Choi Youngjae fanfic     [COMPLETED ] Where stories live. Discover now