Kaki Jisoo melangkah longlai menyaingi langkah Jackson disebelahnya. Lengan Jackson dipeluk, kepalanya direbahkan pada bahu bidang milik Jackson. Nafas berat dihembus kasar. Penat.
"Beria sangat penat kenapa kau ni?? Tak sehat kee??" Tanya Jackson agak risau. Jisoo disebelahnya dijeling sekilas.
"Ok. Mesti la penat. Banyak tau aku buat tadi" balas Jisoo lemah.
"Elehhh! Macam la aku dengan Mimi ni tak buat apa²" perli Jackson. Jisoo hanya ketawa kecil mendengar ayat Jackson. "Wey nak ice cream??" Tanya Jackson sambil menjongket sedikit bahu nya yang menjadi sandaran Jisoo.
"Nak!!" Jawab Jisoo girang.
"Dasar kanak²! Duduk sini. Jangan pegi mana². Nanti aku datang balik" kata Jackson sambil tangannya menarik Jisoo untuk duduk di satu bangku. Jisoo hanya menurut sambil mengangguk² kepala beberapa kali. Bibir setia mengukir senyum. Senyum mengada². Saja nak usik Jackson. Jackson yang perasan tingkah Jisoo terus menolak lembut kepala Jisoo sambil ketawa. "Gegeh la kau! Hahahaha. Tunggu sini" sempat meninggalkan pesan ringkasnya sebelum berlari menuju ke gerai ice cream.
Jisoo sudah ketawa terbahak². " iyooo". Sementara menunggu Jackson, Jisoo cuba meluangkan masa dengan memerhati keadaan sekeliling. " haih! Lama dah tak lepak sini" monolog Jisoo sendiri.
Dulu waktu mereka semua masih kecil, dia, Jackson dan abang² sering turun bermain di taman ini. Maklumlah dekat dengan rumah. Macam² yang jadi sewaktu menjalani tempoh membesar bersama abang² nya.
Sedang Jisoo sibuk mengimbau kenanangan waktu kecilnya, kelibat seseorang yg melintasinya menarik perhatiannya. "Youngjae??? Dia tak perasan aku kee?? Ke dia saja jee?? Eh! Lantak lahh" monolog Jisoo perlahan tanpa mengendahkan Youngjae.
Jackson datang bersama dua kon ice cream. " ha nah! Coklat for you" kata Jackson sambil menyerahkan satu kon ice cream berperisa coklat kepada Jisoo.
"Asal kau punya warna hijau?? Mint ea??" Tanya Jisoo bila melihat ice cream kepunyaan Jackson.
"Green tea. Nak??" Balas Jackson samnil menyuakan ice cream nya pada Jisoo.
"Ewww green tea?? Tak nak laa.. tak sedap"
"Elehhh! Taknak sudah" kata Jackson sambil menarik semula ice cream nya lalu dijilat rakus. Tiba² kederangaran seperti orang menangis sambil menjerit². " ha sudah! Sapa pulak kena sampuk ni??" Jackson sudah menyorok di belakang Jisoo. Dah la dah nak maghrib.
"Sampuk otak kau! Tu ha" Jisoo terus menuding jari ke arah seorang lelaki yang duduk di satu bangku.
"Siapa tu?? Dah kenapa pulak dia??" Tanya Jackson. "Selamba je nangis gituu.. ingat budak kecil la tadii.. "
"Choi Youngjae" jawab Jisoo pendek.
"Haa??! Lahh Youngjae hyung kee??" Soal Jackson agak kaget. Mata nya dikecilkan memandang susuk tubuh yang menutup wajahnya menggunakan tangan.
"Seunah, kau balik dulu la erk??" Jisoo sudah menggigit bibir bawah seperti meminta kebenaran pada Jackson.
Jackson sudah mengeluh bila mendengar ayat Jisoo. Paham sangat dah. "Kau ni! Nanti aku nak jawab ape dengan abang² kau??"
"Alahh kau takpayah la pergi rumah aku. Takda la dorang syak. Nanti kalau dorang call cakap la kita tak abis study lagi. Ea?? Ea?? Boleh la ea??" Cadang Jisoo.
"Kau sekarang makin pandai an tipu abang² kau?? Aku tak suka la macam ni Soo"
Jisoo sudah membuat muka hampa. Nafasnya dihembus kasar. "Takpa la macam tu. Jom la balik" kata Jisoo lemah.
YOU ARE READING
First Love ||| Choi Youngjae fanfic [COMPLETED ]
FanfictionRasa serba salah, takut, gerun.. itu la apa yg park jisoo rasa bila menerima jelingn tajam dari choi youngjae.. lelaki yg diminatinya dalam diam Semuanya bemula bila sabahat baiknya Jackson Wang membuatkan jisoo tersungkur hampir menyembam ke kaki...