08

278 20 0
                                    

"Perhatian kepada semua guru, anda semua diminta untuk hadir ke bilik mesyuarat utama sekarang" satu pengumuman tiba² diumumkan ketika Miss Min sedang menjalankan sesi pembelajaran.

Kedengaran Miss Min mengeluh. "Ok guys kita sambung next class ok.." kata Miss Min dan terus beredar dari kelas mereka dalam keadaan tergesa².

"Heyy Jinyoung, Jaebum.. hye..  I'm Mark" Mark terus menyapa Jinyoung dan Jb yang duduk didepannya dan Youngjae setelah Miss Min keluar dari kelas mereka. Tangan dihulur tanda perkenalan.

Jb dan Jinyoung terus memusingkan badannya menghadap Mark dan Youngjae dengan senyuman. Salam Mark disambut dengan senang"Hye juga. Nice to meet you" balas Jinyoung. Jb hanya membalas dengan senyuman.

"Nice to meet you too. Haa, yang ni Youngjae, best friend aku" kata Mark memperkenalkan Youngjae pada Jb dan Jinyoung.

"Youngjae" tersenyum dan sedikit menunduk tanda hormat pada Jb dan Jinyoung. 'Ceh! Peramah semacam pulak Mark nii'. Youngjae turut sama menghukurkan salam dan disambut baik oleh si kembar.

"So korang la Mark dan Youngjae?? Hmm.. tak macam apa yang kitorang dengar pon" kata Jb.

Mark dan Youngjae sudah memandang sesama sendiri. Sedikit terkejut dengan kenyataan Jb. "Korang penah dengar pasal kitorang??" Tanya Youngjae.

Jb dan Jinyoung membalas dengan anggukan. "Dari adik² kitorang" balas Jinyoung.

"Adik²?? Korang ade adik lain ke??kitorang tak tau pulak Jisoo ade adik beradik lain kat Jeguk ni." Tanya Mark.

"Owhh..  hahahah. Lagi sorang tu Jackson Wang. Kawan baik kitorang. Dah macam adik daa" balas Jb dengan tawa  kecil nya. Mulut Mark dan Youngjae sudah membentuk '0' tanda faham.

"Tapii.. kitorang tengok korang ok jee..  tak macam yang dorang cakap pon." Kata Jinyoung pula

"Owhh.  Mesti dorang cite pasal kitorang yang tak berapa mesra ann..  lagi² dengan girl.. kann?? Betul takk??" Tebak Mark. Jinyoung dan Jaebum hanya membalas dengan sengihan yang tampak serba salah.

" Bukan dengan semua orang kitorang macam tu weyy..  just dengan orang yang kacau kitorang jee.. girls nowadays seram tau tak?" Kata Mark dengan ayat terakhir dibisik perlahan.

"But seuni cakap. Lelaki pon cuak ngan korang.. korang pembuli kee??" Tanya Jinyoung lagii..  Jb terus menyiku lengan Jinyoung sambil memberi jelingan tajam nya tanda amaran. "Sorry!" Kata Jinyoung.

Mark dan Youngjae sudah ketawa melihat reaksi Jinyoung dan pandangan amaran Jb. "Hahah. Kitorang tak tau pulak lelaki takut dengan kitorang. Mungkin sebab kitorang pernah bergadoh dengan Youngdo kot" Jawab Youngjae.

"Youngdo?? Han Youngdo??" Tanya Jb dan Jinyoung serenrak.

Mark dan Youngjae sudah berpandangan. " So korang tau jugak la pasal Youngdo dengan adik korang tuu??" Tanya Mark.

"Diorang tu suma benda cerita kat kitorang." Kata Jinyoung.

"Asal korang gadoh dengan dia?" Tanya Jb ingin tau.

"Errrrr" Youngjae memandang Mark. Mark pandang Youngjae. Belakang kepala yang tidak gatal digaru sambil tersenyum janggal.

*******
*******

Mata Youngjae tertumpu pada tempat duduk Jinyoung dan Jb yang penuh dengan kehadiran rakan sekelasnya yang lain. Semua sibuk memperkenalkan diri pada pelajar baru tersebut. Kepala Youngjae sekali lagi menggeleng untuk kesekian kalinya. "Haish! Ada abang pulak." Bisik Youngjae perlahan.

First Love  ||| Choi Youngjae fanfic     [COMPLETED ] Where stories live. Discover now