Yugyeom memandang Youngjae yang berdiri didepan pintu bilik Jisoo dengan pandangan kosong. Sungguh tak percaya yang akhirnya di bersetuju untuk membantu Jackson mempertemukan Youngjae dengan Jisoo. Wajah Jackson disebelahnya dipandang lama. Cuba mentafsir raut wajah Jackson. Tapi kosong! Yugyeom tak nampak sedikitpon raut penyesalan di wajah Jackson.
"Hyung masuk je laa. Kitorang cover dari luar." Kata Jackson pada Youngjae yang kelihatan masih teragak² untuk memulas tombol pintu Jisoo.
Kelihatan Youngjae mengangguk sebelum menelan liur dan memulas tombol pintu bilik Jisoo perlahan². "Korang taknak masuk??" Tanya Youngjae perlahan.
Mendengar soalan Youngjae, Yugyeom kembali mengalih pandangan pada Jackson. Kelihatan Jackson hanya menggeleng sebelum tersenyum manis membalas pertanyaan Youngjae. "Takpa hyung! Kitorang cover dari luar je" katanya lagi.
Youngjae mengagguk dan terus menutup pintu bilik Jisoo perlahan². "Hyung, hyung pasti ke dengan apa yang hyung buat ni??" Tanya Bambam tiba².
"Mestilah pasti. Jangan risau laa. Aku ok. See??" Balas Jackson sebelum tersenyum menampakkan barisan gigi putih nya pada Bambam.
"Kitorang ok je kalau hyung nak kitorang tolong hyung pisahkan diorang" tawar Yugyeom tiba².
"Gyeom! Sampai ke hati kau nak kecewakan Jisoo??" Soal Jackson agak tinggi.
"Just don't let her know!!" Balas Yugyeom berang.
"This is about love Yugyeom. Kau tau kan aku tak suka tengok Jisoo nangis?? I want her to be happy. Walaupon bukan dengan aku" kata Jackson lembut.
"Noona always seem so happy when she's with you hyung. Hyung yang selalu lap air mata dia. Hyung selalu ada bila dia perlukan hyung" balas Yugyeom perlahan.
"I know. But its about happy ending Gyeomie. Kau pon tau banyak yang diorang lalui untuk hubungan ni. Aku cuma nak diorang ada happy ending untuk hidup diorang. Untuk kisah diorang. You know, cinta tak seharusnya memiliki. Kadang kau tengok orang yang kau sayang tu happy, senyum riang pon dah buat kau rasa puas gilaa. Kau jangan la risau sangat pasal aku. Mungkin Jisoo bukan untuk aku. Banyak lagi kan perempuan kat dunia ni. Mana tau nanti aku akan jumpa perempuan yang penangan dia lagi hebat dari Jisoo" balas Jisoo dengan tawa halus dihujung ayatnya.
"Kenapa nak kena kesah pasal apa yang diorang lalui?? Kenapa tak fikir pasal apa yang hyung lalui selama ni?? Hyung yang selalu protect noona. Hyung yang selalu ada untuk noona. Hyung always be there for her". Yugyeom berhenti dan menarik nafas sebelum menyambung. "What about your happy ending hyung?? Gyeom nak hyung ada happy ending jugaa"
Jackson terdiam mendengar soalan Yugyeom sebelun tersenyum kelat memandang Yugyeom ". Aku xnak hancurkan hubungan aku dengan Jisoo. Aku kenal dia lama Gyeom. Aku taknak hubungan persahabatan yang terjalin lama ni rosak disebabkan perasaan aku" balas Jackson lemah. Bibirnya perlahan mengukir senyum nipis, bahu Yugyeom ditepuk lembut. "Don't worry about my happy ending Gyeom. Aku pon akan ada happy ending. Cuma mungkin belum masanya lagi. Jujur aku cakap kt korang. Aku ikhlas lepaskan Jisoo untuk Youngjae hyung. Aku percaya dia boleh jaga Jisoo kita dengan baik."
"Hyung, sebenarnya dulu saya memang support Noona dengan Youngjae hyung. Macam Hyung, saya pon nak noona happy. Saya tak kesah pon dia dengan siapa. As long as dia happy. Tapi lepas apa yang hyung cerita semalam, saya rasa teruk sangat. Saya memang nak noona happy, tapi bukan atas penderitaan hyung. I want both of you to be happy" kata Bambam. Kedengaran suaranya sedikit bergetar hujung ayat.
"Hey Bamie, jangan cakap macam tuu. Kau buat macam Jisoo tu jahat pulak" tegur Jackson.
"Bam tak maksud macam tu. Bam tau Noona tak salah. Dia tak twu apa². Bam cuma nak korang dua happy sama²." Tubir matanya dikesat kasar. Bambam sedih, dia rasa bersalah sebab tak pernah sedar perasaan Jackson unyuk Jisoo.
YOU ARE READING
First Love ||| Choi Youngjae fanfic [COMPLETED ]
FanfictionRasa serba salah, takut, gerun.. itu la apa yg park jisoo rasa bila menerima jelingn tajam dari choi youngjae.. lelaki yg diminatinya dalam diam Semuanya bemula bila sabahat baiknya Jackson Wang membuatkan jisoo tersungkur hampir menyembam ke kaki...