07

277 18 3
                                    

"Adik bangun laa. Kitorang da lambat da nii. Cepat la bangun" kata Jinyoung mengejutkan adiknya Park Jisoo. Dah naik penat da dia menggerakkan adiknyaa.

"Haa haa.. kejap maa. Bagi Jisoo 5 minit" rengek Jisoo. Comforter yang menyelimuti tubuhnya ditarik sehingga menutupi muka.

Park Jinyoung da menggeleng. 'Mama otak dia mama. Punye la macho suara aku.. ish' Jaebum dibelahnya dipandang. Jb menghembus nafas berat melihat adiknya. "PARK JISOO!!" jerit Jb tegas.

Terus terduduk Jisoo dari tidurmya dek terkejut dengan jeritan Jb. Dada nya dipegang. Wajah Jinyoung yang duduk di birai katil nya dan Jb yang beridiri di sebelah Jinyoung dipandang silih berganti. "Ish! Ape ni bang. Bising laa!" Marah Jisoo.

Membulat mata Jb mendengar ayat adik nya. Jinyoung pula da tergelak kecil. "Bising??! Hey tengok tu jam da pukul berapa? Kejap lagi kitorang nak kene pergi bilik guru lagii. Dah lambat la dik. Pegi la cepat siap" kata Jb.

Dengan muka yang malas Jisoo mencapai jam yang berada di meja sisi katilnya. Cepat² dia bangun dari katil bila tengak jam da pon menunjukkan pukul 7.15 pagi. "Kenapa tak kejut awal². Abang nii" kata Jisoo dan terus bergegas menuju ke bilik mandi miliknya.

Jinyoung dan Jb hanya menggeleng kepala beberapa kali. " cepat sikit! Jackson dengan Yugyeom da ade kat bawah da tuu. Nak tunggu Bambam je nii. Adik lambat tinggal" ugut Jinyoung. Disebabkan rumah mereka yang paling dekat dengan sekolah jadi mereka akan berkumpul di rumah Jisoo sebelum bergerak ke sekolah bersama² . Berjalan kaki.

"Ish! Tunggu laa!" Jerit Jisoo dalam dalam bilik air. Jb dan Jinyoung hanya tergelak dan terus keluar dari bilik Jisoo .

*******
*******

"Harap² la hyung masuk block kitorang" kata Bambam sambil berjalan masuk kedalam pagar sekolah.

"Woi! Da tentu² dorang masuk block kitorang. Course lain ok?" Kata Jackson sambil merangkul leher Bambam.

"Alaaa yeke?? Ish!" Balas Bambam dengan nada kecewa.

"Takpaa.. korang rehat sama² ann??" Tanya Jinyoung.

"Haah" balas Yugyeom pendek.

"Kau pon sedih ke kitorang tak dapat satu block ngn korang?? Hahah" taya Jinyoung. Rambut Yugyeom yang berjalan disebelah nya dikusutkan.

"Haish!" Yugyeom mengemaskan kembali rambutnya menggunakan tangan. " tak da masa ok.. happy lagi ada" tambahnya lagi.

"Happy kau tak lama pon. Kau tunggu je laa.. hahaha" balas Jb mula. Bahu Jisoo yang dari tadi dirangkul dilepaskan. "Ok. Now Office kat mana??" Tambah Jb. Mereka semua sudah berhenti di lobi sekolah.

"Office jauh sikit. Kat block A. Abang ikut sana. Lepas tu belok kiri. Pastu nanti ade signboard. Haa abang ikut je la signboard tuu, nanti jumpa" jawab Jisoo.

"Ok la camtu kitorang pegi dulu. Jom Jinyoung" kata Jb sambil menggamit Jinyoung bersamanya. " byee. Jumpa rehat nanti. Bye dik" kata Jb, rambut Jisoo dikusutkan.

"Hahaha.. bye korangg" kata Jinyoung turut mengikuti langkah Jb. Sempat pipi Jisoo dicubit geram.

Jisoo da berdecit "apasal semua orang suka sangat main pipi aku nii" bebel Jisoo setelah abang² berlalu pergi.

"Padan muka!" Kata Yugyeom sambil menjelir lidah kepada Jisoo.

"Ehh! Kau ni.. pergi sana balik kelas kau" marah Jisoo sambil memukul lengan Yugyeom. Yugyeom dah mengaduh sakit sambil mengusap² lingan nya yang dipukul Jisoo.

First Love  ||| Choi Youngjae fanfic     [COMPLETED ] Where stories live. Discover now