"PAPA CAKAP INI FAMILY DINNER!!!" Bentak Youngjae keras. Matanya tajam memandang Youngdo yang duduk didepannya dengan senyum sinis yang menghiasi wajahnya.
"CHOI YOUNGJAE!" marah Mr. Choi. Tak suka anaknya meninggikan suara didepan tetamu yang diundangnya.
"Ape semua ni pa?? Kenapa diorang ada dekat sini??" Tanya Younjae keras. Matanya sudah memandang tepat ke arah Mr. Choi yang berada disebalahnya.
"Seriously?? Uncle tak bagitwu Youngjae pasal nii??" Tanya Youngdo dengan nada terkejut yang dibuat². Youngjae terus memandang Youngdo dan papanya silih berganti dengan penuh tanda tanya.
Kedengaran Mr. Choi berdehem. "Ehemmm.. actually Youngjae. Papa---"
"Its okay uncle. Biar Youngdo yang explain. Kalau kau nak tau. Parents kita ni. Dah jalinkan hubungan cinta tiga tahun. Dan diorang da merancang untuk bertunang dalam masa dua bulan. And guess what?? Aku baru tau bende ni tahun lepas" jelas Youngdo dengan senyum sinis.
"Ape ni paa?!!!" Youngjae sudah berdiri dari duduknya. Tangannya memukul meja tanda tidak puas hati. Wajah tenang papanya direnung tajam. Baru sahaja Mr. Choi nak menjawab. Sekali lagi dia dipotong suara sinis Youngdo.
"Huh! Tak sangka ann.. aku akan jadi abang kau??" Youngdo sudah mula ketawa sinis. Youngjae hanya membalas dengan pndangan tajamnya. Dadanya turun naik menahan amarah. Bukan senang dia ingin menerima kenyataan yang papanya kini menjalin hubungan cinta dengan ibu kepada musuh ketatnya. "So lepas nii.. kau kene panggil aku hyung la kann?? Owh!!!" Tetiba Youngjae membuat muka terkejut seperti menyedari sesuatu. "Choi Youngdo?? Choi Youngdo hyung??! Hahahahahaha.. wow!!!"
Tanpa sedar Youngjae sudahpon mencengkam koller kemeja Youngdo. Sebelah kakinya sudah memanjat meja makan yang menjadi penghalang antara dia dan Youngdo . " YOUNGJAE!!" tegur Mr. Choi keras.
Youngdo yang sedikit terkejut itu hanya mendiamkan diri. Teguran Mr. Choi, Youngjae abaikan. "Kau jangan nak berangan jadi abang aku!! AKU TAKDA ABANG! dan takkan pernah ada abang!" Terus Youngdo yang separuh berdiri itu ditolak keras. Terduduk kembali Youngdo ke atas kerusi nya tadi.
Youngjae terus berjalan menuju ke arah pintu restoran mewah yang terletak didalam hotel itu. "Youngjae!! Dengar dulu apa yang papa bak cakap ni" panggil Mr. Choi.
Youngjae terus memusingkan badannya menghadap Mr. Choi dan lain². "Tak perlu nak explain la pa.. benda dah jelas. Takda siapa boleh ganti tempat mama. TAKDA SIAPA!" Kata Youngjae keras. Mrs. Han yang merenung sayu wajahnya dibalas dengan jelingan tajam. Terus Youngjae keluar meniggalkan hotel itu.
Hujan yang turun dengan lebat tidak dihiraukan. Nombor Mark didail. "Mark. Ambik aku kat taman yang dekat dengan Hotel jj Palace nii. Aku tunggu kau kat situ."
*******
*******Sejak tadi Jackson perasan Jisoo bermain² dengan nasi yang didepannya. Makan pon sikit² je. Jackson tau apa yang bermain difikiran Jisoo. Sudah 2 hari Youngjae tidak datang kesekolah. Youngjae bukan jenis yang suka ponteng. Jisoo hari² duk usha Youngjae, jadi Jisoo lah yang cerita semua pada Jackson.
"Soo-ah, kenapa tak makan?? Tak sedap kee??" Tanya Jb bila perasan nasi goreng kimchi adiknya masih tak terluak.
"Haa?? Eh! Takda laa . Sedap je haa" balas Jisoo sambil menyuap sesudu penuh nasi ke dalam mulutnya. Jinyoung dan Jaebum hanya memandang pelik adiknya. Yugyeom dan Bambam hanya mampu menggeleng melihat kelakuan Jisoo. "Uhuk! Uhuk!" Tersedak Jisoo dek kerana nasi yang terlampau banyak disumbat kedalam mulutnya.
YOU ARE READING
First Love ||| Choi Youngjae fanfic [COMPLETED ]
FanfictionRasa serba salah, takut, gerun.. itu la apa yg park jisoo rasa bila menerima jelingn tajam dari choi youngjae.. lelaki yg diminatinya dalam diam Semuanya bemula bila sabahat baiknya Jackson Wang membuatkan jisoo tersungkur hampir menyembam ke kaki...