24

151 16 0
                                    

"MARK TUAN! CHOI YOUNGJAE!" Mereka yang sedang asik bersembang dengan Alex diganggu dengan panggilan yang entah dari siapa. Mata liar mencari si pemanggil sehingga mata mereka menangkap dua susuk tubuh yang memandang ke arah mereka dengan pandangan serious. Si kembar JJ. Mereka faham, Jaebum Jinyoung juga sepertu pelajar² lain, tertanya² mengapa Min-ah ditangkap.

"Ok la bro, nanti apa² roger kitorang" kata Youngjae cuba menamatkan perbualan mereka dengan Alex.

Baru mereka perasan sudah ramai pelajar yang mengeluarkan kepala mereka dari tingkap kelas mungkin kerana pelik melihat  beberapa kereta polis yang diparkir di kawasan sekolah mereka.

"Ok la kalau macam tu. Eh ni?? Envelope ni?? Kau nak aku simpan ke cane??" Tanya Alex merujuk kepada envelope yang dipeluk Min-ah ketika diberkas tadi.

"Hmm.. bagi aku laa. Aku rasa aku akan memerlukan benda ni nanti" kata Youngjae seraya mencapai envelope yang dipegang Alex.

"Ok la kalau macam tu. Aku gerak dulu la" kata Alex. Mark dan Youngjae disalam mesra sebelem bergerak menuju kearah inspektor Kwon.

Wajah si kembar Jaebum dan Jinyoung dipandang silih berganti. Laju kaki mereka bergerak menuju ke arah si kembar. "Aku twu korang curious. But aku tak rasa ni tempat yang sesuai untuk aku cakap pasal benda ni".

"Ada kaitan dengan Jisoo kee??" Tanya Jaebum dan Jinyoung serentak. Ye laa . KAlau dah takda kaitan, buang masa dan tenaga je la nanti dengar explanation Youngjae pon.

*******
*******

"Ish tak faham la hyung!! Maksud hyung Min-ah upah pakcik tu langgar noona??" Soal Bambam bila mendengar penjelelasan yg tak berapa jelas dari Youngjae.

"Iya memang Min-ah sogok pakcik tu, tapi bukan untuk langgar Jisoo. Untuk mengaku sebagai orang yang langgar Jisoo" terang Youngjae tenang.

Suasana di rooftop sekolah jeguk itu mula sepi. Jaebum dan Jinyoung yang dari tadi hanya menjadi pendengar mula berdiri dari duduk nyaa. Dahi Jackson mula berkerut sebelum menelan liur beberapa kali.

"Seram sehhhh minah nii!" Kata Bambam yang terkejut dengan kenyataan Youngjae.

"Abistu takkan pakcik tu ok jee??" Soal Yugyeom.

"Duit Gyeom, siapa taknak?? Lagi² pakcik tu pulak memang orang susah." Balas Mark. Maklumlahh, beliau dah tau cerita sebenar. Huhu.

"Aku tak paham laa. Setahu aku kes ni dah tutup minggu lepas lagi kann??
Aku tak tau pulak pihak polis masih lakukan siasatan untuk kes ni " soal Jinyoung masih keliru.

"Kau pon tau kan aku ade kat tempat kejadian?? Aku nampak semua. Jenis kereta, nombor plat, bayang suspek yang dalam kereta pon aku nampak. Tapi of course ar tak jelas ann..  lagi pon waktu tu dah nak malam. Apa yang aku twu orang yang langgar Jisoo tu badan dia kecil jee." Youngjae berhenti sebelum kembali mengambil nafas.

"Waktu Alex call aku cakap suspek dah diberkas, aku lega sangat. Tapi disebabkan aku memang ade cita² nak kasi sebijik dua kat si pelaku. Aku decide nak pegi jumpa orang yg kononnya suspek tu sebelum kitorang sumbat dia dalam cell. Disebab kan aku perasan  saiz badan dorang yang memang beza amat tuu. Aku terus cerita semua kat Alex dan minta dia untuk terus kan siasatan."

"Tapi hyung---" belum sempat Jackson nak menyelit sudahpon dipotong Youngjae.

"Yup! Kes hanya ditutup kepada umum sahaja. Tapi kitorang masih lakukan siasatan secara sembunyi. Mujur juga la Min-ah ni buat keje sorang jee. Cincai pulak tuu. So kerja kitorang jadi mudah la kat situ."

"Sorang?? Maksud hyung pakcik tu memang betul² digunakan selepas kejadian tu berlaku??" Soal Yugyeom pelik.

"Haah. Betul la tu. Min-ah buat keje tanpa perancangan terperinci. Senang cerita takda perancangan awal langsung. Yang dia tau, dia nak langgar Jisoo" sambung Youngjae lagi.

"Maksud kau, dia memang langgar Jisoo dengan niat??! Bukannya TER atau tak sengaja gituu??!!" Tanya Jaebum dengan intonasi tidak percayanya.

Youngjae balas dengan anggukan lemah. "Apa niat dia??" Tanya Yugyeom dengan rasa ingin tau yang tinggi.

Semua mata sudah tertumpu ke arah Youngjae. Youngjae sudah mjla menalan liur beberapa kali sebelum mengambil nafas untuk kembali bersuara. "Ok firstly aku nak mintak maaf sebab aku benda ni semua jadi. Kalau la aku tak bawak Jisoo keluar haritu..." suara Youngjae mula muram.

"Hyung, bukan salah hyung ok. Stop la salahkan diri sendiri" tegur Jackson kesan. 'Mula la nak emosi niii. Tak suka ar gini. Tak abis² nak salahkan diri. Culprit dah kena tangkap dah pon. Kecoh je lagi'.

"Tak Jackson. Kali ni aku mengaku.. memang salah aku! Dia dah follow kitorang dari sekolah lagi. Dari mula² aku tarik Jisoo lagi. Tapi aku tak perasan! Aku cuai! Disebabkan dia nampak kitorang rapat sangat, Min-ah mula curi kereta random people untuk langgar Jisoo. Dan bila owner kereta tu dapat tangkap Min-ah, owner tu mula la menggelabah sebab bumper depan kereta dia dah berdarah. Diorang mula saling mengugut antara satu sama lain. Ahjusi tu ugut nk lapor polis atas kesalahan mencuri, Min-ah pulak ugut untuk rosakkan family ahjusi tu kalau buat laporan. Lepastu tah macam mana Min-ah boleh tawar kan nilai wang yang tinggi kat ahjusi tu untuk jadi kambing hitam dia. Pastu ahjusi tu terus setuju. Kebetulan family dia memang ada madalah kewangan" terang Youngjae panjang lebar. Matanya sedari tadi hanha memandang kebawah. Dia masih menyalah dirinya dalam perkara itu.

"Aku betul² mintak maaf" sambungnya lagi lemah. Suasana sunyi sepi. Mark yang dari tadi berdiam diri mula mengusap lembut belakang badan Youngjae dengan niat untuk menenangkan kawan baiknya itu.

Si kembar JJ sudah kembali duduk sambil masing² memegang kepala. Tak tau nak cakap apa. Mereka betul² tak sangka! Orang yang langgar adik mereka rupanya sekelas dengan mereka.






-




-



MAAF LAMBAT😢

JANGAN LUPA VOTE YAA✨✨✨

First Love  ||| Choi Youngjae fanfic     [COMPLETED ] Where stories live. Discover now