Laju kaki Youngjae berjalan keluar dari kelas nya. "Ish! Tak paham betul la aku. Suka sangat menyibuk!!" Bebel Youngjae. Gumpalan kertas yang kebetulan berada dihadapan nya disepak dengan geram.
"Kalau aku tau dorang buat meeting ni.. baik aku datang lepas rehat je. Menyusahkan aku je nak kene hadap perempuan gedik tuu" sambung Youngjae lagii.. buku ditangan nya dipandang. Satu keluhan dilepaskan. Dek kerana nak lari dr Goh Min-ah, Youngjae memberi alasan ingin ke perpustakaan untuk mencari bahan kerja khusus sejarah yang ditugaskan. Mark, kawan baik nya juga tidak membantu. Sibuk dengan dengan permainan video nya. Jadi dengan itu la youngjae mengambil inisiatif untuk keluar dari kelas.
Masalahnya buku yang dia bawak, takda kene mengena dengan sejarah langsung. Alatan tulis juga tidak dibawa bersama. Youngjae tersenyum dengan gelengan "Nampak sangat tak sukanya ni. Haha! Biarla dia.. sedar diri sikit"
Apabila kaki Youngjae menghampiri kelas Park Jisoo. Dia mula memperlahankan langkah. Tempat duduk Jisoo yang berada dibahagian belakang dijeling. Kosong. Hanya kelihatan Jackson yang dilihat merebahkan kepala nya kearah bertentangan youngjae. 'Aik! Tak ada pon' detik Youngjae. Matanya mula mencari² kelibat Jisoo sambil berjalan perlahan².
"Haih! Aku pegi amik dulu taw?" Menggelabah Youngjae menggeluarkan telifon pintarnya dari dalam poket seluar apabila terdengar suara orang dicari. Langkah yang perlahan menjadi semakin perlahan. Mata difocuskan pada handphone nya. Buat² sibuk.
"Haa pegi lahh" balas satu suara yang entah siapa. Youngjae tidak begitu mengenali budak² junior nya. Kalau kenal pon jisoo dan kawan² nya.. dan beberapa pelajar lain yang pernah menegurnya.
Kelihatan Jisoo berjalan dengan agak laju keluar dari kelasnya. Youngjae mengikut dengan perlahan. Kenapa dia ikut dia sendiri tak tau. Dia cuma mengikut kata hatinya. Sempat Youngjae menjeling kedalam kelas jisoo yang tidak begitu riuh seperti biasa. Kalau tak tuu, bising betul. Dilihat seorang lelaki berdiri di meja guru. Mungkin ketua kelas. Beberapa buah buku tersusun dihadapannya. 'Ahhh. Pulang buku??' Youngjae focus pada Jisoo. 'Nak amik ape??'
Gerak geri Jisoo diperhati. Kelihatan Jisoo mengeluarkan sesuatu dr poket blazer nya dan menyumbatkan sesuatu ke telinganya. 'Owhh.. earphone'. Jisoo menuju ke arah ruangan locker pelajar block C. Youngjae segera menyembunyikan diri di sebalik dinding apabila Jisoo memusingkan badannya menghadap lockernya.
Sedang Jisoo mencari sesuatu, Youngjae keluar dari tempat persembunyian nya. 'Aku kene tegur dia. Tapi macam mana??' Fikir Youngjae. Dia da berjalan menuju ke arah Jisoo. Tetiba Jisoo berpaling menghadap Youngjae dengan mengeluarkan buku latihan yang diambil dr dalam locker. Youngjae mula tak keruan. Jantung nya berdegup dengan laju bila Jisoo berjalan menuju kearahnya.
'Dia tak perasan aku?? Ish!' Detik hati Youngjae, sesikit kecewa apabila Jisoo hanya berjalan dengan perlahan sambil memeriksa buku latihannya.
Muncul satu idea yang agak klise di kepala Youngjae. 'Im so sorry Jisoo-shi. Ni je cara saya boleh bercakap dengan awak' Youngjae mula membuka langkah seperti ingin berlari '1, 2, 3,!!!' Youngjae berlari menuju tepat ke arah jisoo.
BUKK!!
"ARGHH!! Aduh!" Jisoo yang terduduk mengerang kesakitan.
Youngjae da gigit bibir 'haishh! Kuat sangat la Youngjae. Bongok!!' Marah youngjae sendiri. Dia cepat² melutut dihadapan Jisoo. Buku yang tertera nama Jisoo dicapai. "OMO! im so sorry. Saya rush tadi . Are u ok??" Tanya youngjae risau.. mana tak nya, Jisoo da beberapa kali dilihat mengusap punggungnya. 'Stupid!'. Sempat youngjae mengutuk diri sendiri sebelum kedengaran suara jisoo membalas .
"Eh! T... tak.. takpa sunbae. Ss.. saya yang salah. Tak pandang depan tadi" balas Jisoo gagap. Jisoo sudah pon berdiri . Youngjae sendiri tak perasan bila.
YOU ARE READING
First Love ||| Choi Youngjae fanfic [COMPLETED ]
FanfictionRasa serba salah, takut, gerun.. itu la apa yg park jisoo rasa bila menerima jelingn tajam dari choi youngjae.. lelaki yg diminatinya dalam diam Semuanya bemula bila sabahat baiknya Jackson Wang membuatkan jisoo tersungkur hampir menyembam ke kaki...