"LEPAS LAH! Awak ni dah kenapa?? Nak kidnap saya pegi mana pulak ni" pergelangan tangan Jisoo mula sakit apabila terus-terusan ditarik Youngjae.
"Sorry~~" Youngjae mula menunjukkan riak risau. Pergelangan tangan Jisoo dilepas dan diperiksa. "Sakit kee?? Sorry tak sengaja"
"Awak nak bawak saya pergi mana ni?? Kalau abang² saya tau, mati saya tau! " kata Jisoo sambil mengusap lembut pergelangan tangannya.
"Hmm. Saya ada benda nak bagi twu awak. But! Bukan sekarang. Hehe"
"Ish! Mengada betul laa. Kalau taknak kasi twu baik saya balik" marah Jisoo.
"Alaa. Saya memang nak kasi twu harini. Tapi bukan sekarang. Buat masa ni awak stay la dengan saya dulu erk? Nanti saya hantar la awak balik. Please ~~~" Youngjae sengaja menggunakan bakat semula jadi nya untuk melembutkan hati Jisoo. Aegyo.
'Ish! Dia ni kan. Aku dah la lemah benda² berkenaan dengan dia nii'. Jisoo mula berpeluk tubuh. "Fine! But make sure sebelum malam kita balik" putus Jisoo.
"Iyeee. Dah la jom! Kita pergi shopping mall dulu. Jalan² kee.. tengok wayang. Jom!" Lengan Jisoo kembali ditarik.
'ADAKAH INI DINAMAKAN DATE??!! Aduh dia ni pon. Dah kenapa nak tengok wayang bagai.. haish! Kan aku dah salah paham'. Jisoo malu sendiri. Langkahnya laju membututi Youngjae.
*******
*******"Hyung!! Pukul berapa Jisoo noona nak balik ni. Sat lagi abang² dia call balik, kita nak jawab ape pulak??" Desak Bambam. Sudah beberapa kali Bambam mengerling jam yang tersarung pada pergelangan tangannya, tetapi Park Jisoo masih belum pulang jua.
"Mana la aku tau dia nak balik bila. Aduh! Kau ni pon, serabut ar!" Jackson terus menghenyakkan tubuhnya pada sofa empuk bilik Yugyeom, tubuh sasanya dipeluk.
"Hyung suka Soo noona ea??" Tanya Yugyeom tiba². Dah lama dah Yugyeom perati Jackson ni sambil² dial nombor Jisoo yang tah bila nak angkat. Penat dah dia duk dial nombor Jisoo, tapi masih tiada tanda² yang Jisoo bakal mengangkatnya. Ingin patah rasanya jari Yugyeom.
"Ofcoz la. Best friend aku kann. Soalan apakah" jawab Jackson malas.
"Bagus lah kalau hanya sekadar kawan" balas Yugyeom pendek.
"Mengarut ape kau ni Gyeom! Orang tengah risau pasal Soo noona, kau boleh mengarut pulak. Aku sekeh nanti haa." Sampuk Bambam.
"Aku pulak yang mengarut! Aku cum---"
"Ha! Kau tengok dorang dah call balik! Nak jawab ape ni hyung??" Tanya Bambam cemas apabila nama Jinyoung kembali muncul di screen telifon bimbitnya.
"Tak payah angkat laa. Kau tak dapat call Jisoo lagi kee Gyeom??"
"Dia off fon dari tadi! Macam mana ni?? Saya try call Youngjae hyung pon off" Jawab Yugyeom.
"Pale otak dia. Dah nak malam nii. Mampus kita kalau dorang tak balik²." Bebel Jackson. Tiba² Jackson perasan Yugyeom memandang aneh padanya. "Gyeomie!! Kau pahal pandang aku camtu?? Aku tak terlibat twu takk.. aku tak twu pon Youngjae hyung nak bawak Jisoo tuu. Tak payah la nak syak aku pulak" bebel JAckson lagi.
"Saya rasa Youngjae hyung tu suka Soo noona laa" luah Yugyeom tiba².
Bambam agak terkejut mendengar luahan Yugyeom. "Eh! Kau nii.. kau twu mana??"
"Aku syak jee. And aku rasa, Jackson hyung tau la pasal benda alah nii.. kan hyung??" Jackson hanya mengabaikan pertanyaan Yugyeom. Majalah fesyen lelaki yang berada di atas meja bilik Yugyeom itu diselak² tanpa minat. "Seee?? Aku dah agak dia twu" kata Yugyeom pada Bambam.
"Seriously hyung???! " jerit Bambam.
"Look. Aku taknak bahas pasal benda alah ni ok. Lambat laun korang twu juga" balas Jackson bersahaja.
"But hyung kitorang kawan baik noona juga. Takkan kitorang---" bunyi notification dari fon Bambam dan Yugyeom yang serentak mematikan ayat Bambam. Pesanan mesej itu mereka buka "Shit!! Hyung tak dapat kee??" Sempat Bambam menyumpah sebelum bertanya pada Jackson.
"Apasal?? Tak. Fon aku off" balas Jackson mula menunjukkan muka cuak.
"Patut la chill je dari tadi. Bukak la fon hyung tuu. Tengok siapa chat" arah Yugyeom.
Jackson hanya menurut. Setelah fon nya kembali aktif masuk beberapa notification panggilan tidak berjawab dan beberapa pesanan mesej dari Jinyoung dan Jb.
'WEY ANGKAT CALL LAA!!'
'YAHHH WANG JACKSON!! BAGI AKU CAKAP DENGAN JISOO'
'Jangan buat kitorang risau la Seuni!! Kitorang tak sedap hati nii'
'AKU TAU KORANG SAMPAI RUMAH AKU SEBELUM PUKUL LAPAN!!! JISOO ADA KE TAKDE BELAKANG CITER!! SEKARANG!!!'
"Damn!! Mampos kitaa" Jackson sudah seperti cacing kepanasan. Wajahnya diraup beberapa kali. "MANA JISOO NI!!"
*******
*******Wajah tiga jejaka yang sedang terkulat² didepan mereka dipandang tajam. Kaki mula memundar-mandir menanti kepulangan adik mereka Jisoo. Tak kenapa mereka rasa tak sedap hati!!
"Seunah! Betul ke kau tak tau dorang pergi mana??" Tanya Jinyoung dengan riak risau.
"Betul hyung! Youngjae hyung tiba² je tarik Jisoo tadi." Jawab Jackson agak takut.
"SHIT! Dua² tak angkat call masalahnya sekarang Nyoung. Macam mana? Aku risau ni!" Sumpah Jaebum setelah penat mendail nombor Jisoo dan Youngjae.
"Aku tak----"
Belum sempat Jinyoung menghabiskan ayatnya, bunyi ketukan yang bertalu² pada pintu utama mematikan ayatnya. "Siapa pulak tu?? Gelabah semacam jee. Tak kan Jisoo??" Soal Jinyoung sendiri.
Kelihatan pembantu rumah mereka berlari² anak menuju le arah pintu utama dan membukanya. Muncul seorang lelaki yang masih tercungap² seperti kehilangan nafas.
"MARK?!"
"MARK HYUNG?!"
Soal mereka serentak. Terkejut melihat Mark yang selama ini bersahaja kelihatan kelam-kabut.
"APASAL AKU CALL SORANG PON TAK ANGKAT??!" Marah Mark. Semua orang diam menanti ayat selanjutnya dari Mark. " Ikut aku pergi hospital Baekjae. PARK JISOO ACCIDENT!"
YOU ARE READING
First Love ||| Choi Youngjae fanfic [COMPLETED ]
FanfictionRasa serba salah, takut, gerun.. itu la apa yg park jisoo rasa bila menerima jelingn tajam dari choi youngjae.. lelaki yg diminatinya dalam diam Semuanya bemula bila sabahat baiknya Jackson Wang membuatkan jisoo tersungkur hampir menyembam ke kaki...