Perlahan² Jisoo membuka mata. Pandangannya kabur. Bahagian tepi mata sebelah kirinya berdenyut². Sakit. Suasana asing bilik itu membuatkan Jisoo berkerut. Putih je semua, sudah seperti dalam drama pula. Asal pengsan je bangun² dalam hospital.
"Kamu dah bangun??" Tanya satu suara. Jisoo terus memalingkan kepala untuk melihat empunya suara. Dahinya berkerut bila melihat Misi yang selalu bertugas di bilik sakit Jeguk. 'Ahh.. still kat sekolah lagi'. Jisoo memandang sekeliling. Kosong. "Abang dan kawan² kamu dah masuk ke kelas. Rehat nanti mereka datang lagi. Kamu ok?? Ada rasa pening kepala??"
Jisoo menggeleng. Rahang pipi sebelah kirinya dipegang. "Sakit"
"Saya dah ubat luka awak. Sekarang awak rehat lah. Sementara tunggu kawan² awak" kata Misi itu lagi. Melihat Jisoo mengagguk Misi itu meminta diri sebelum beredar.
Jisoo duduk dari pembaringannya. Segala yang terjadi sebentar tadi kembali berputar di kepalanya. Nafas berat dihembus kasar.
"Huh! People change Youngjae. Macam mana kalau aku cakap perasaan aku dah berubah?? Tak sama macam dulu? Yup! Memang salah aku sebab aku terlampau yakin yang aku tak akan suka dengan girl yang kau suka. But now.. benda tu dah makan diri aku. Sebab tu aku taknak kau dekat dengan dia!"
"Memang salah aku sebab aku terlampau yakin yang aku tak akan suka dengan girl yang kau suka. "
"aku terlampau yakin yang aku tak akan suka dengan girl yang kau suka "
"girl yang kau suka."
"GIRL YANG YOUNGJAE SUKA??!" Jisoo sudahpon menggigit bibirnya. Bantal di bilik sakit itu diambil dan dipeluk geram. "dia dah ade perempuan yang dia suka?? Diorang gaduh sebab perempuan??" Bisik Jisoo perlahan. Cukup hanya untuk dia seorang yang dengar.
Kedengaran Jisoo berdecit. Dia sudah mula memeluk tubuh. Ibu jarinya digigit². Gelisah. Sudah lama dia menyimpan perasaan terhadap Youngjae. Tapi tak pernah pon dia nampak Youngjae melayan perempuan. Menengking tu selalu la.
"Uwaa!! Asal aku rasa macam nak nangis nii" suara Jisoo sudah bertukar serak. Air mula bertakung di kelopak matanya, dan akhirnya mengalir lembut pada pipi gebunya. "Wuish! Asal dengan aku ni?! Lamak!! Lebih² pulak kau ni Jisoo" kata Jisoo persis anak kecil. Air mata yang mengalir laju pada pipinya dikesat dengan kasar. Tidak suka dirinya menangis hanya kerana lelaki.
Dari tangisan biasa, Jisoo mula tersedu-sedan. Bahunya terhinjut-hinjut menahan sebak. Kedua tangannya digenggam kuat. 'Stop it Jisoo! Asal kau nak menangis pulak? Kau yang bodoh taknak confess. Bengong!' Bisik hati Jisoo.
"Jisoo??"
Agak tersentak Jisoo mendengar suar yang agak dikenalinya itu. Cepat² Jisoo mengangkat kepala dengan bahu yang masih terjinjut² menahan tangis. "S.. sunbaenim??"
*******
*******"Noona!!" Jerit Bambam dan Yugyeom serentak barlari ke arah katil yang diduduki Jisoo diikuti Jackson yang turut berlari di belakang mereka.
Jisoo yang agak terkejut sudah menggeleng kepala. " macam kanak² ribena la korang ni"
"Biarlahh! Tau tak kitorang risau gila dengan noona" kata Yugyeom dengan muka risaunya.
"Rileks laa.. korang nii, aku kena tumbuk. Bukannya kena cekik" pada waktu itu Mark, Jaebum dan Jinyoung masuk ke dalam bilik sakit. Tiba² Jisoo rasa bibirnya seperti dijentik. "Woi!! Sakit pandir!" Jerit Jisoo sambil tangannya laju memukul tangan Jackson.
YOU ARE READING
First Love ||| Choi Youngjae fanfic [COMPLETED ]
FanfictionRasa serba salah, takut, gerun.. itu la apa yg park jisoo rasa bila menerima jelingn tajam dari choi youngjae.. lelaki yg diminatinya dalam diam Semuanya bemula bila sabahat baiknya Jackson Wang membuatkan jisoo tersungkur hampir menyembam ke kaki...