Jisoo terus menunduk memandang makanannya dengan pandangan yang kosong. Tangan kirinya sibuk memegang bibirnya yang mencium Youngjae tadi. 'Bongok Jisoo!! Apasal kau balas balik???!!' Marah Jisoo sendiri. Kepala digeleng-gelengkan bila mengingatkan perbuatannya sebentar tadi.
"Jisoo are you ok??" Tanya Mark agak pelik dengan perlakuan Jisoo yang sibuk pegang bibirnya sedari tadi. Semua yang dimeja makan itu terus menumpukan perhatian pada Jisoo yang kelihatan agak terkejut dengan teguran Mark.
"Haa??!! Eh! Ok.. I'm okay. Nampak macam tak ok kee??" Tanya Jisoo balik dengan sengihan.
"Takda lah, dari tadi oppa tengok termenung je. Lepastu asik pegang bibir. What's wrong with your lips??" Soal Mark lagi.
"M... my lips?? Oo.. ok! Ok.. tak ada apa pon. Hehe"
"Are you sure??" Tanya Jinyoung pula dengan mata yang sudah dijengilkan memandang Jisoo.
"Noona kena cium ke?? Pelik pulak kalau dah termenung sambil pegang bibir nii" tanya Bambam serkap jarang. Senyuman nakal yang menghiasi wajah comelnya terus mati apabila menerima jelingan tajam dari Jisoo.
"Aku jentik bibir kau nanti!" Marah Jisoo.
"Kenapa dengan bibir Soo??" Tanya Jb dengan muka serious.
Jisoo sudah berdecit halus. Wajah Bambam dijeling tajam tanda tidak puas hati. "Ala ok je laa.. terhantuk sikit tadi. Tapi tak da apa pon. Ok dah" jawab Jisoo lalu memuncung bibir nya ke arah Jinyoung dan Jb, seperti ingin menunjukkan kepada abang² nya yang bibirnya ok. Melihat wajah ragu² abang² nya Jisoo segera menyiku pinggang Jackson yang sedang sibuk makan disebelahnya, untuk meminta bantuan.
Jackson agak terkejut tetapi segera dikawal. Faham sangat. Park Jisoo kalau dah main cuit² tu, nak ajak menipu la tuu. " alaaa hyung tak yah risau laa.. sikit je ni. Terkena bucu meja pagi tadi. Eh! Tadi aku tengok takda apa pon. Sakit lagi kee??" Jackson sudah acah² ingin menelek wajah Jisoo. Risau juga Jackson, yela kalau dah sampai termenung suma ni. Dah lah Jisoo tak cerita apa² dekat dia. 'KAu ni Soo, bnyak betul rahsia sejak dua menjak ni erk? Tak cerita kat aku pon!'.
"Ok dahh.. tak da apalahh. See?? I'm ok. Don't worry ok?" Jisoo terus melemparkan pandangan bersinar² nya kepada abang² nya.
"Then, makan. Soo balik lambat kan harini?? Ade assignment??" Tanya Jinyoung prihatin.
"Owh haah. Soo nak buat revision sikit dengan group assignment Soo dekat library. Nanti kalau ade apa² Soo contact abang"
"Ok! By the way, siapa member group assignment Soo tuu??" Tanya Jinyoung.
Belum sempat Jisoo menjawab, Jackson disebelahnya sudah berdehem beberapa kali dengan sengihan. "Kau??" Tanya Jb. Jackson hanya ketawa sebagai balasan.
"Dengan Seo Mimi" tambah Jisoo pendek.
"Uhuk! Uhuk! Uhuk!" Semua mata terus memandang ke arah Mark yang sudah sibuk mencapai air entah sapa². Melihat itu, Jinyoung terus menghulurkan airnya kepada Mark. "Thanks"
"Hyung ok tak ni?? Sebut nama Mimi terus tersedak. Awat??" Tanya Jackson.
"Ok². Ada orang ngumpat aku kot nii" balas Mark cuba berlagak biasa.
Mereka yang lain sudah memandang antara satu sama lain. Dahi berkerut memandang ke arah Mark yang seperti menyembunyikan sesuatu. Aneh.
*******
*******Youngjae mendaki tangga dengan lambat dan malas. Fikirannya melayang pada kejadian pagi tadi. " kenapa dia menangis??" Soal Youngjae sendiri.
YOU ARE READING
First Love ||| Choi Youngjae fanfic [COMPLETED ]
FanfictionRasa serba salah, takut, gerun.. itu la apa yg park jisoo rasa bila menerima jelingn tajam dari choi youngjae.. lelaki yg diminatinya dalam diam Semuanya bemula bila sabahat baiknya Jackson Wang membuatkan jisoo tersungkur hampir menyembam ke kaki...