Youngjae merenung ke luar jendela kelasnya dengan pandangan kosong. 'Hoh! Kosong tak kosong mana laa. Duk fikir Jisoo je ni'. "Huh!" Satu keluhan berat dilepas kan. "I miss you Park Jisoo" bisik Youngjae.
"JISOO JISOO JISOOO!!! TAK ABIS² PARK JISOO. Can you just stop thinking about her??!" Jerit Min-ah tiba² yang datang entah dari mana sekaligus menarik perhatian semua pelajar didalam kelas itu.
'Kus semangat. Bila masa pulak minah ni sesat kat sebelah aku nii?? Lamaksss'. Youngjae perasan semua mata mula memandang ke arah mereka, termasuk si kembar jj group. Gigi diketap menahan geram. Mata dipejam, nafas ditarik. Wajah berang Min-ah dijeling geram. "Kau tak payah nak menggelibak boleh tak??!" Marah Youngjae sedaya upaya mengawal intonasinya.
Kelihatan Min-ah tersenyum sinis. "Stop la Youngjae. Move on! Hubungan korang dah pon disekat. Kau nak buat apa lagi??" Bisik Min-ah, cukup hanya untuk pendengaran Youngjae.
Giliran Youngjae mula ketawa sinis. Dan sekali lagi mereka menarik perhatian seisi kelas. Youngjae mula bangun dari duduk. Tubuh Min-ah didekati. "So kau rasa kau dah berjaya
?? Happy?? " kata Youngjae dalam nada mengejek. Kelas mereka mula bising bila mendengar ayat Youngjae. Semua tertanya² apa yang cuba Youngjae sampaikan termasuklah Min-ah sendiri."W-what do you mean??"
Youngjae menarik satu sampul surat bersaiz A4 dari beg sandangnya. Dia memandang sampul itu dan Min-ah silih berganti dengan pandangan sinis. Tubuhnya ditunduk agar bibirnya dekat dengan telinga Min-ah. "You know that you need to think twice before you do all of this right?? You messed with a wrong person Min-ahyaaa" bisik Youngjae sinis di telinga Min-ah.
Min-ah mula menelan liur beberapa kali. Selalunya dia akan rasa begitu gembira jika kedudukan nya dengan Youngjae sedekat ini. Tapi tidak kali ini. Ayat Youngjae betul² buat Goh Min-ah gelisah.
Youngjae mula menggeleng beberapa kali bila melihat muka cuak Min-ah. "Curious isn't it?? Dont worry dear, this envelope will tell you everything" kata Youngjae lembut. Terus sampul itu dicampak didepan Min-ah sebelum dia keluar dari kelas itu dalam keadaan yang hingar bingar.
Min-ah mencapai envelope pemberian Youngjae degan agak lambat. Tangan menggigil² memikirkan kemungkinan isi envelope itu. Isi envelope itu dikeluarkan. Satu persatu kertas didalam itu diselak.
Air mata ketakutan mula mengalir di pipi Min-ah. "Y-- Yo--Youngjae. Choi Youngjae!! Yahh Youngjae!! You cant do this!!" Min-ah mula meracau² nama Youngjae.
Jaebum yang dari tadi memerhati mula bangun dari duduknya. Meja yang diduduki Youngjae didekati. "Kau apahal?? Bak sini aku tengok!! Menggelabah jee" kata Jaebum cuba mencapai kertas² yang berada di atas meja itu, tetapi segera dirampas Min-ah.
"NO! Tak bolehh!!" Min-ah memeluk erat kertas² itu seperti tidak mahu dibaca oleh orang lain.
"Tak boleh dah laa. Nak menggelabah kenapa?? Lamaks aiii" Jaebum sudah menggeleng dengan jelingan dan kembali duduk ke tempat duduknya.
Min-ah menerima satu notification. Video berdurasi 45 saat. "SHIT!!"
*******
*******"Kau tak twu ke apa yang dorang burakkan Mark??" Tanya Jaebum ingin tahu bila Min-ah mula keluar dati kelas. Suasana dalam kelas menjadi semakin panas bila melihat keadaan Min-ah yang meracau nama Youngjae macam orang tak betul.
Mark terus mengjongket bahu beberapa kali . Memang dia tak tau pon. "Entah la weii. Since kejadian Jisoo tuu. Aku memang jarang sangat keluar ngan dia, dia asyik kata dia sibuk. Sebab tu aku duk lepak ngan korang jee" jawab Mark.
"Hmm.. aku syak mungkin dia sibuk kumpul maklumat dalam sampul yang dia bagi Min-ah tadi kot." Tebak Jinyoung sambil mengusap² dagunya.
"It's sound serious tho. Asal aku rasa benda ni macam ada kena mengena dengan adik erk?? Ke aku je rasa gini??" Tebak Jaebum pula sambil wajah kembarnya dikilas.
"Kalau betul ni isu besar sampai mampu buat Min-ah menangis cam orang gila. Aku tak rasa Youngjae buat keja sorang. Serious kau tak tau apa² Mark??" Tanya Jinyoung.
"Tak! Sumpah aku tak twu." Dahi Mark mula berkerut seperti memikirkan sesuatu. "Mungkin sebab ni kes langgar lari??"
"Maksud kau?" Tanya si kembar serentak.
"Kalau korang nak tau... eomma Youngjae meninggal sebab langgar lari. Waktu tu Youngjae 10 tahun tak silap. Aku tak da la nak cakap dia phobia ke ape, tapi sejak tu dia memang tak suka orang yang rapat dengan dia, accident or hampir accident. Aku pon tak dapat nak bayang macam takutnya Youngjae malam tu waktu hadap Jisoo kena langgar depan mata diaa".
"He must be so scared then" kata Jinyoung lemah. Perasaan bersalah mula menjalar dalam dirinya. Baginya, cara Youngjae kehilangan ibunya agak tragis.
"But! Orang yang langgar Jisoo dah pon ditangkap isn't it?? Minggu lepas lagi" kata Jb.
"Hmm.. tula. Aku pon pelik juga ni" berkerut² dahi Mark memikirkannya.
"Tapi..... kau rasa Youngjae buat kerja dengan siapa??" Tanya Jinyoung lagi.
"Alex. Alex Tuan."
"KAU ADA ABANG??!" tanya Jb dan Jinyoung serentak.
"No no. Tak. Itu abang sepupu aku. Alex tu perisik antarabangsa. Dalam dunia risikan, kira macam... abang sedara aku ni memang pegang nama besarlahh. Eh! Tapi memang kurang ajar laa. Asal dorang tak bagi twu aku duhhh!!" Bebel Mark tiba².
"Tapi serious pelik. Apa kena mengena kes Jisoo dengan Min-ah?? Orang yang langgar Jisoo pon dah kena tangkap kan hyung??" Kata Jinyoung masih keliru.
Jb dan Mark turut sama buntu. Apa yang Youngjae tau tapi dorang tak tau?? Apa kena mengena Min-ah dalam kes Jisoo??
YOU ARE READING
First Love ||| Choi Youngjae fanfic [COMPLETED ]
FanfictionRasa serba salah, takut, gerun.. itu la apa yg park jisoo rasa bila menerima jelingn tajam dari choi youngjae.. lelaki yg diminatinya dalam diam Semuanya bemula bila sabahat baiknya Jackson Wang membuatkan jisoo tersungkur hampir menyembam ke kaki...