--Jisoo mendepangkan kedua tangan keudara, menikmati udara segar dan pemandangan indah yang terbentang didepan matanya. Ladang bunga tulip direnung dengan senyuman. Tidak jauh dari ladang bunga tulip itu, terdapat air terjun yang agak tinggi dan bersambung terus dengan sungai berwarna biru yang mengalir cantik. SYURGA DUNIA.
"Do you like it?" Tegur satu suara dan terus merangkul pinggang Jisoo dari belakang.
Sekali lagi Jisoo mengukir senyum. Tangan yang merangkul pinggang nya dipegang kemas. Kepalanya didongakkan memandang empunya suara. "Mestilah suka" hidung lelaki itu dicuit lembut. "Jae-ah.. awak tau tak, saya suka sangat tulip?? Hahaha. Saya tak suka rose. Haih! Thanks bawak saya datang sini" kata Jisoo lembut.
"Tau.. sebab tu saya bawak awak datang sini" jawab lelaki itu dan meletakkan dagunya pada bahu Jisoo.
Jisoo mengerutkan dahi. "Mana tau??" Tanyanya.
"Eiii.. this is Choi Youngjae laa. Genius. Lagi² kalau pasal awak. Semua pon saya tau.." jawab Youngjae dalam nada riaknya.
"Eiii.. poyo betul" jawab Jisoo dalam tawanya. Youngjae turut sama ketawa. Pipi Jisoo dicium geram. "Aa! What's that??" Terjerit kecik Jisoo dengan tindakan Youngjae.
"Siapa suruh comel sangat" kata Youngjae selamba.
"Mengada!" Hidung Youngjae ditarik lembut.
"Auch!" Youngjae sudah memandang Jisoo dengan muka terkejutnya tambah sakit.
"Penipu!" Giliran perut Youngjae pula menjadi sasaran Jisoo. Perut Youngjae digeletek Jisoo.
"Arghh! Argh! Ok ok!! Tak tipu dah.. HAHAHA" Youngjae sudah menapak menjauhi Jisoo. Gelak besarnya terhambur, tidak dapat dikawal dek kegelian. Jisoo terut ketawa mendengar tawa Youngjae.
Youngjae cuba mencapai pinggang Jisoo, ingin menghentikan tindakan Jisoo daripada terus menggeleteknya. Malangnya, Youngjae hilang keseimbangan dan jatuh terbaring ketanah yang dilapik rumput bak carpet ituu. Tubuh Jisoo ditarik sama menyebab Jisoo mendarat di atas badan Youngjae.
Suasana menjadi hening tiba². Tiada lagi kedengaran gelak tawa dari pasangan itu. Hanya kedengaran kicauan burung yang seperti menyanyikan lagu untuk mereka. Jisoo dan Youngjae berpandangan antara satu sama lain dengan agak lama, sehingga Youngjae mengukir senyum mekar. Muka Jisoo sudah merona merah. Malu.
Dia cuba untuk bangun tetapi Youngjae sudahpon memeluknya erat menyebabkan Jisoo tidak boleh bergerak. Jisoo memberi isyarat mata pada Youngjae agar melepaskannya, tetapi Youngjae hanya membalas dengan gelengan.
A/N: Maap la, imaginasi author tak dapat dikawal. *gelak sambil tutup mulut guna tangan*.
Youngjae mengubah kedudukan mereka. Sekarang Jisoo dibawah, Youngjae diatas. Lol jangan risau. Youngjae tak himpit Jisoo pon. Matilah Jisoo woi kalau gitu. Jisoo ini kecil molek orangnya. Huhu.
Youngjae memandang redup anak mata Jisoo dalam². "Jiejie-ah.. saranghae" kata Yoyngjae seakan berbisik.
Jisoo sudah menelan liur. Tangan kanannya sudah menutup kedua matanya dari terus menatap wajah Youngjae. "Nado" jawab Jisoo pendek.
Youngjae sudah ketawa melihat reaksi comel Jisoo. "Nado what??" Tanya Youngjae dalam tawanya. Tangan kanan Jisoo dicapai.
"Nado saranghae" balas Jisoo perlahan. Matanya tepat memandang ke wajah Youngjae. Tersenyum lebar Youngjae mendengar balasan dari Jisoo.
Perlahan² Youngjae mendekatkan wajahnya pada wajah Jisoo. Jisoo yang dah dapat mengagak tindakan YOungjae terus memejam mata dengan kejap. Hati dah berbunga riang. Wuishhh!! Crush nak kiss kot.!
YOU ARE READING
First Love ||| Choi Youngjae fanfic [COMPLETED ]
FanfictionRasa serba salah, takut, gerun.. itu la apa yg park jisoo rasa bila menerima jelingn tajam dari choi youngjae.. lelaki yg diminatinya dalam diam Semuanya bemula bila sabahat baiknya Jackson Wang membuatkan jisoo tersungkur hampir menyembam ke kaki...