Satu video berdurasi 45 saat dihantar pada Min-ah melalui application berbualan. 'Puas hati aku. Huh!'. Youngjae berjalan tanpa arah dengan perasaan lega. "Sikit je lagi Jieyaa. Sikit je lagii . Tunggu saya datang." Monolog Youngjae sendiri. Telifon bimbitnya mula berdering. "ALEX!" nama si pemanggil dibaca dan butang 'answer' ditekan.
"Hello Alex... macam mana??" Tanya Youngjae terus tanpa berbasa-basi.
"Settle bro! Kau takyah risau laa. Parents Jisoo pon dah tau dahh. Lagi 2 jam dorang datang untung aku terangkan kes ni dengan lebih terperinci. Ada meeting katanya. Sebab tu lambat. Hmmm. And! Lagi 15 min aku sampai sekolah kau. Tugas kau just pastikan dia tak lari" kata Alex panjang lebar.
"Serious kau nak tangkap dia kat sini?? Taknak tunggu dia balik kee??" Tanya Youngjae tiba².
"Pale otak kau gileee!! Warrant tangkap dah ade. Kau nak tunggu sampai bile lagii?? Nak tunggu dia larii?? Sampai bila² pon kes ni selesai. Kenapa?? Kau takut dia malu??"
"Tak! Maksud aku ... maruah family dia kite kena jaga juga kan??"
"Jenayah tetap jenayah Youngjae. Berani buat berani tanggung" balas Alex selamba.
'Gila budak nii! Nasib la aku takda cita² nak jadi polis ke perisik ke dan yang seangkatan dengan nya'. Kata Youngjae dalam hati sambil memandang telifon bimbitnya dengan riak tidak percaya. "Yela². Aku letak fon dulu. Haa siren jangan lupa tutup. Kecoh pulak satu sekolah nanti" pesan Youngjae sebelum meletak telifon.
Langkah nya mula laju diatur untuk kembali ke kelas. Jackson yang dari jauh melihat kelibat Youngjae, segera memanggil. "Hyung! Youngjae hyung! Kejap! Saya ada benda nak cakap ni" jerit Jackson.
Youngjae yang mendengar segera berpaling "Nantilah Jack! Aku tengah rush nii. Nanti aku jumpa kau. Bye!"
"Lahhh.. jimbit punya hyung. Penat aku cari dari tadii.. ish!" Bebel Jackson sendiri.
*******
*******Masuk sahaja didalam kelas. Mata Youngjae melilau mencari susuk tubuh Min-ah. TAKDA!.
"Jae, kau cari siapa??" Tanya Mark.
"Goh Min-ah mana Goh Min-ah??!" Gesa Youngjae.
"Baru je keluar. Siap peluk lagi envelope yang kau kasi dia tadi." Terang Mark.
"SHITT!!" Jerit Youngjae lalu terus berlari meninggalkan kelas dalam keadaan haru. 'Tak Min-ah.. kau tak boleh larii. Kau kena terima balasan atas apa yang kau dah buat!!'.
"Youngjae tunggu!!" Mark yang tidak tau apa² turut berlari mengikuti langkah Youngjae. Sempat Mark memberi isyarat kepada si kembar JJ supaya tidak mengikuti mereka.
Youngjae berhenti mengejut. Tak tahu nak mula dari mana. Kiri?? Kanan?? Dia buntu! Macam mana kalau Min-ah dah keluar dari kawasan sekolah. "Damn!!" Kepala nya dipegang.
"Jae!! Kau apasal ni??! Apasal kau cari Min-ah??" Tanya Mark apabila dia sampai disebelah Youngjae.
"Dah lama ke dia keluar??" Tanya Youngjae yang masih mengah. Maklumlah stamina tak kuat mana.
"Tak lama mana laa. Sebelum kau masuk tadii. Dia baru je keluar. Macam orang gila dah aku tengok diaa." Kata Mark.
Youngjae mula menggigit bibir. Cuba untuk fikir apa yang harus dilakukan dalam waktu² begini. Youngjae mula berjalan ke kiri dan ke kanan sambil kedua2 tangan nya memegang kepala. "ALEX!" Dengan itu tangannya mula menjalar ke poket seluar untuk mencapai telifon bimbitnya. Nombor Alex didail.
YOU ARE READING
First Love ||| Choi Youngjae fanfic [COMPLETED ]
FanfictionRasa serba salah, takut, gerun.. itu la apa yg park jisoo rasa bila menerima jelingn tajam dari choi youngjae.. lelaki yg diminatinya dalam diam Semuanya bemula bila sabahat baiknya Jackson Wang membuatkan jisoo tersungkur hampir menyembam ke kaki...