"Serious laa?? Macam mana dia tau dowh??" Tanya Jackson sedikit terkejut mendengar cerita Jisoo tentang perlanggaran dan pertemuannya dengan Youngjae pagi tadi. Pelajar lain sudah berpusu² keluar dari kelas untuk pulang ke rumah masing².
"Alaa.. biasa laa. . Macam kau tak tau perangai playboy Youngdo tuu. Satu sekolah tau pasal dia. Lagipon waktu dia confess tu kan, memang depan ramai budak. Maun tak kecuh nyaa" balas Jisoo.
"Tak de la. Pelik tau tak.. aku ingat Youngjae sunbae tu tak amik tau pasal orang lain.."
"Kan. Aku pon rasa camtu weyy.. tapi. Alaaa.. mana la tau waktu dia duduk² dalam kelas tu member² kelas dia cerita² kee. Dia dengar la agaknya. Budak kelas dia kan ramai ex Youngdo "
"Hmmm.. logik jugak" balas Jackson sambil mengangguk kepala tanda paham. Tiba² Jackson senyum,siap ketawa kecil lagi. "kelakar la pulak ingat kejadian kita dengan Youngdo sunbae tuu.. hahaha"
Jisoo turut sama ketawa "kelakar tak kelakar laa.. nak menangis jugak la aku time tuu. Hahahah".
Jisoo masih ingat. Hari tu dia, Jackson, bambam dan Yugyeom datang ke sekolah seperti biasa bersama. Sampai di lobi Jackson dan Jisoo berpisah dengan Bambam dan Yugyeom. Jackson dan Jisoo ke block c, manakala Yugyeom dan Bambam pula ke block b. Jadi Jisoo dan Jackson berjalan menuju ke arah locker mereka sebelum Jackson meminta diri untuk ke tandas.
-
-"Aku pegi toilet kejap weyy. Tunggu kat locker aku. Kalau aku lambat kau gerak la dulu" kata Jackson dengan tergesa² dan terus menuju ke tandas.
Jisoo terus menuju ke locker nya untuk mengambil barang² keperluan untuk subjek pagi itu. Setelah selesai Jisoo berkira² sama ada ingin menunggu Jackson atau terus kelas. Jisoo ambil keputusan untuk terus ke kelas setelah dua minit menunggu.
"Park Jisoo!!" Baru jalan dua tapak terdengar seseorang memanggil namanya. Bukan Jackson. Jisoo berpaling ke arah pemanggil ingin melihat gerangan siapakah yang memanggil nya.
"O! Youngdo sunbae-nim??" Agak terkejut Jisoo melihat Han Youngdo senior nya dari block B berlari menuju kearah nya. "Apa sunbae buat kat sini??" Tanya Jisoo pelik.
Youngdo terus menyerahkan sejambak punya ros berwarna merah kepada Jisoo tanpa menjawab pertanyaan Jisoo.
"Untuk saya??" Tanya Jisoo. Bunga yang diserahkan Youngdo tidak disambut.
Youngdo mengangguk dengan senyuman yang selama ini digunakan untuk menggoda pelajar² perempuan jeguk high. Menyedari bunga nya tidak bersambut Youngdo mula melutut. Saat itu pelajar² block C mula mengerumuni mereka. "Jisoo-ah~, sebenarnya saya da lama suka awak. So, saya ingat mungkin awak boleh jadi girlfriend saya?? " Kata Youngdo dengan suara yang begitu lembut.
Jisoo da mula menutup muka dengan tangan. Mata memandang pelajar² yang mula mengerumuni mereka "errr sunbae, bangun laa. Semua orang tengok nii"
Youngdo hanya menggeleng dengan senyuman "nope! Selagi awak tak terima bunga nii, saya tak kan bangun."
Jisoo berdecit. Macam la dia tak faham taktik Youngdo. Taktik sama digunakan untuk pikat semua perempuan. Ok! Jisoo takda la nampak. Tapi ramai yang bercerita. Sesiapa yang terima pemberian Youngdo waktu dia confess. Automatik akan jadi girlfriend Youngdo. WHAT??! memang tak la Jisoo nak terima. Lagi satu.. Park Jisoo mana pernah suka bunga rose!! "Saya betul² mintak maaf sunbae-nim. Tapi saya tak boleh terima bunga ni . Tapi... kalau untuk kawan mungkin saya akan pertimbangkan. Kita boleh jadi kawan kann??" Tanya Jisoo. Cuba sedaya upaya untuk melembutkan suara.
Dalam sekelip mata sahaja senyuman di bibir Youngdo mati. Lidah mula menolak² pipi kerana sakit hati ditolak. Seumur hidupnya tak pernah ditolak gadis. Selalunya Youngdo yang menolak. Perlahan² Youngdo bangun. Pelajar dikeliling mereka mula berbisik². Tepat mata Youngdo memandang ke arah Jisoo. "Jisoo-shi. Awak tau saya tak pernah buat suma ni kann?? Saya tak pernah confess dekat tempat terbuka macam ni. Awak tak boleh nampak ke yang saya betul² sukakan awak??" Tanya Youngdo masih bersuara lembut. Kaki nya mula menapak mendekati Jisoo.
YOU ARE READING
First Love ||| Choi Youngjae fanfic [COMPLETED ]
FanfictionRasa serba salah, takut, gerun.. itu la apa yg park jisoo rasa bila menerima jelingn tajam dari choi youngjae.. lelaki yg diminatinya dalam diam Semuanya bemula bila sabahat baiknya Jackson Wang membuatkan jisoo tersungkur hampir menyembam ke kaki...