15

230 21 0
                                    

Jb terus merebahkan kepalanya ke atas mejanya setelah Guru matematik tambahannya  keluar dari kelas. Jinyoung sudah berdiri dan mula mengeliat. Membetulkan urat saraf yang mula terasa sengal. "Ughh!! Nasib baik la lepas ni free" kata Jinyoung agak kuat. Jb hanya mengiakan didalam hati.

Jinyoung terus berpusing menghadap Mark yang duduk dibelakangnya. Tingkah Mark yang asyik memeluk kerusi kosong Youngjae dipandang pelik. "Kau sehat tak Mark??" Tanya Jinyoung sekaligus menarik perhatian Jb untuk turut mengahadap Mark.

"Aku rindu Youngjae lahh!!!! Sunyi je sebelah aku ni takda dia. Kalau tak mesti dengar dia gelak², marah², bebel². Owhh! Betapa sunyi nya hidup aku dikala ini!!" Mark sudahpon mengelurkan suara tangisan yang dibuat².

Si kembar JJ terus berpandangan sesama sendiri lalu meletus tawanya dek telatah Mark. "Over la kau! Semalam baru jumpa kot" kata Jinyoung lalu menolak lembut bahu Mark.

"Itu luar sekolah. Aku nak dalam kelas" balas Mark masih dengan wajah sedihnya. "Eh! Tapi ann, semua ni jadi macam ada hikmah ann??" Tanya Mark tiba².

"Maksud kau??" Tanya Jb pelik.

"Yelaa.. sejak kejadian tuu.. korang dengan Youngjae makin rapat ann ann ann ann ann??" Tanya Mark bertalu² sambil keningnya diangkat².

"Derrr~~ kitorang rasa biasa jee.. kan Nyoung kann?" Jb terus menyangkal, Jinyoung menyokong dengan anggukan beberapa kali.

"Elehhhh.. tak payahh laa.. aku ni, kau nampak je gini. Aku perati je gerak geri korang tau. Semua gerak geri korang.. semua aku rakamm. Tapi pakai mata je laa.. hoho" balas Mark.

"HAa mana?? Kitorang nak tengok?? Replay laa!" Tanya Jinyoung dalam nada guraunya.

"Huh! Button replay tinggal rumah" balas Mark dengan muncungnya yang sudah 2 inci kedepan. "Alahhh! Tapi korang memang tak boleh tipu aku pon. Konon tak nak kawan! Huh! Lepas dua hari kena kencing sikit.. dah baik. Rapat pulak tuu" sambung Mark lagi.

"Kau laa! Menipu je tahu. Tak baik tau. Berdosa. Masuk api neraka. Ish ish ish" kata Jinyoung pula. Kepala sudah digeleng beberapa kali.

"Tah kau! Konon lepak bertiga. Sekali ada makhluk lain sesat" tambah Jb pula.

"Banyak la kau makhluk lain. Spesis kita tuu~ mamalia berdarah panas. MANUSIA" kata Mark.

"Yeke?? Aku tengok dah macam otter jee" jawab Jb selamba.

Jinyoung dan Mark terus berpandangan sesama sendiri bila mendengar jawapan dari Jb. Satu saat... dua saat.. "HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH" pecah tawa dua sekawan itu. "On point dowh Jb. Hampeh tol" kata Mark dalam tawanya.

"Hahahah. Betul ann?? Aku pon baru perasan bila Jackson cakap kat aku harituu. Sama weyy!" Sambung Jb lagii. Jinyoung yang masih dalam tawanya hanya mampu mengangguk beberapa kali.

"Kalau kau nak tau. Dekat Jeguk nii, fans dia panggil dia prince otter. Tapi YOungjae tak tau la pasal gelaran nii. Aku pon dengar² jee. Tapi comel ann??" Kata Mark dengan sisa tawanya. Jinyoung dan Jaebum sudah mengiakan sambil ketawa lagi.

"Eh! Cakap pasal Youngjae. Aku dah lama nak bincang dengan korang benda ni sebenarnya. Pasal Youngjae, Youngdo dengan Jisoo." Kata Jb tiba² setelah agak lama susana senyap menyelubungi mereka.

Mark dan Jinyoung dah buat muka pelik. Wajah Jb ditenung penuh tanda tanya. "Apasal dengan diorang??" Tanya Jinyoung.

"Kau tak rasa pelik ke apasal adik backing diorang gila²??"

"Maksud kau?? Hyung, cuba kau straight to the point jee. Aku tak paham laa" desak Jinyoung.

"Haish kau ni! Aku syak Soo suka salah seorang dari diorang. Youngjae or Youngdo"

First Love  ||| Choi Youngjae fanfic     [COMPLETED ] Where stories live. Discover now