"Korang nak pegi mana sebenarnya ni?? Cuba cakap betul²" desak Jb. Jb, Jinyoung, Bambam, Yugyeom, Jackson dan Jisoo sudahpon berada di lobi utama Jeguk High. Sepatutnya mereka dah boleh mula berjalan untuk balik ke rumah masing², tetapi Jackson dan Jisoo tiba² meminta diri untuk pergi ke tempat lain.
"Alaa hyung ni rileks laa.. dengan saya je pon. Chill ok. Kitorang ada benda sikit nak dibincangkan. Nanti balik saya hanta laa" kata Jackson cuba memujuk.
"Kitorang ikut tak boleh??" Tanya Jinyoung.
"Hyung ni.. tak privacy la gituu. Lagipon ini hal orang² muda" balas Jackson bersahaja.
"Kau ingat aku tua sangat??!" Marah Jinyoung lalu menyekeh kepala Jackson.
"Auch! Hehehe" Jackson hanya tersengih sambil mengusap kepala yang disekeh Jinyoung.
"Ala bang.. please~~~. Lagipon Jisoo pergi dengan Jackson je. Dulu waktu abang takda dia la yang jaga Jisoo taw.. please~" Jisoo da mula buat muka comel.
"Ugh! Fine!! Pastikan balik awal erk??" Putus Jb.
"Bereh boh!" Kata Jisoo dan Jackson serentak.
*******
*******Mark terus meletakkan keretanya di kawasan rumah agam itu. "Ok. Kita da sampai. Jom keluar" kata Mark dan terus keluar dari kereta diikuti Jackson dan Jisoo.
"Ni ke rumah Youngjae??" Tanya Jisoo.
"Bukan. Ni rumah atuk dia. Macam yang saya cakap la, dia taknak ayah dia jumpa dia. Sebab tu dia duduk sini" terang Mark. Jackson dan Jisoo hanya mengangguk tanda faham. "Dah. Jom la masuk" ajak Mark.
"Haaa.. sampai pon" tegur satu suara. Atuk Youngjae.
" sorry la atuk. Jisoo ni ramai sangat guard laa" balas Mark dan terus duduk di atas sofa disebelah atuk Youngjae. Jackson dan Jisoo terus menunduk tanda hormat pada atuk Jackson. " duduk la " pelawa Mark. Mereka berdua hanya menurut.
"Ini pon guard kamu ke Jisoo??" Tanya atuk Youngjae, mulutnya memuncung tepat ke arah Jackson.
"Ini kawan baik saya encik" balas Jisoo sambil senyum manis.
"Tak perlu la nak berencik-encik. Panggil atuk jee.. atuk ni dah tua lagipon" balasnya malu². Jackson dan Jisoo hanya membalas dengan sengihan.
Tiba² kelihatan pembantu rumah atuk Youngjae meneruni anak tangga dengan mengeleng² kepala sambil menatang dulang berisi mangkuk dan cawan yang masih penuh dengan isinya. "Haa macam mana dengan cucu saya??" Tanya atuk Youngjae menegur pembantunya.
" macam tu la tuan besar. Penuh lagi bubur ni haa. Air pon luak sikit jee. Ubat² dia langsung tak terusik" lapor si pembantu rumah.
Kedengaran atuk Youngjae mengeluh "atuk harap sangat Jisoo boleh tolong atuk. Selalunya dia demam tak lama. Satu hari dah kebah. Ni dah 2 hari Jisoo, dengan tak makan apa² lagi. Atuk risau" kata atuk Youngjae dengan suara yang agak lemah.
'Haish! Apalah yang hebat nya aku ni.. rapat pon tak penah. Aku jugak yang dia mintak tolong. Youngjae ni pon satu! Apasal la suka sangat buat orang risau. Ish!'. Jisoo sudah membebel² di dalam hatinya. Perlahan² dia membalas. "Sa.. saya cuba"
Atuk Youngjae sudah tersenyum mendengar balasan pendek dari Jisoo. Laju dia memanggil pembantu rumahnya untuk menunjukkan Jisoo jalan le bilik Youngjae. Jackson dan Jisoo sama² bangun untuk membututi langkah si pembantu rumah " eh! Jackson duduk la sini burak dengan atuk"
YOU ARE READING
First Love ||| Choi Youngjae fanfic [COMPLETED ]
FanfictionRasa serba salah, takut, gerun.. itu la apa yg park jisoo rasa bila menerima jelingn tajam dari choi youngjae.. lelaki yg diminatinya dalam diam Semuanya bemula bila sabahat baiknya Jackson Wang membuatkan jisoo tersungkur hampir menyembam ke kaki...