Deel 1.

13 0 0
                                    

Vrijdagavond, een lange en vermoeiende week school achter de rug en eindelijk zoals altijd het weekend gezamenlijk inluiden. Deze avond is bij mij, en het zal onvergetelijk zijn! M'n moeder is het huis uit tot half één en m'n vader zit voor zaken in Milaan dus het huis is van ons.
Het is inmiddels half acht en langzaam maar zeker komt onze vriendengroep bijeen. We zijn altijd met een man of acht. Als we allemaal aanwezig zijn, komen de bierflesjes en shot glazen op tafel. Kasper haalt na een tijdje een zakje XTC uit zijn broekzak en we nemen er allemaal één in. Binnen no-time zijn we allemaal zwaar aangeschoten en liggen we lam op de bank. De flessen zijn bijna leeg en we lachen om de kleinste dingen. De muziek staat nog keihard op, maar dansen doen we niet meer.
Het is kwart over één als mijn moeder het huis binnen komt en de muziek direct uit zet. 'Zeg, jij zou toch pas om half één thuiskomen?' vraag ik.
'Het is kwart over één, het feest is over nu' antwoord ze en ze pakt het bierflesjes uit mijn handen. M'n vrienden staan op en lopen hard lachend het huis uit. 'Volgende week bij mij!' roept Wesley nog waarop ik antwoord dat ik er zal zijn.
'Dat dacht ik niet, de komende paar vrijdagen ben jij er helaas niet bij dame, dan zit je toch echt met mij opgescheept' zegt mijn moeder als de deur gesloten is.
'Dat kan je me niet aandoen'
'Dat moest je je dan eerder bedenken' zegt ze en ze begint met het opruimen van het huis. Alle bierflesjes verdwijnen in de vuilniszak terwijl ik op de bank blijf zitten.
'Kan je me nou godverdomme geen 1 keer m'n gang laten gaan!' roep ik boos.
'jullie zijn fucking 16! Jullie drinken alcohol, slikken XTC'
'Maar bij hun zijn dat soort dingen heel normaal'
'Dat mag dan zo zijn, maar ik ben jouw moeder en hier is dat niet normaal'
'Jezus!' roep ik en ik kom van de bank af waarna ik de trap op strompel richting mijn bed. Even later volgt mijn moeder ook.

In verkeerde handen.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu